Re: wormy sin g60
Posted: 13 Oct 2008, 22:54
Ser jo ikke så vanskelig ut, egentlig. Men trenger jeg en catch tank også, eller er dette kun for å forhindre "griseri"? Jeg mener, går det bra om jeg venter 1mnd med catch tanken? (lite peng) 
CorradoClubNorwegen sitt offisielle forum
http://www.corradoclubnorwegen.com/forum/
http://www.corradoclubnorwegen.com/forum/viewtopic.php?t=591
Går nok for denne..Kristaafa wrote:Hvorfor det? Skal jo bare ha et filter der så den ikke puster i seg all dritt som svever rundt i motorrommet. Gå for temafilteret, og spray på med WD40 el. slik at det blir litt sticky!

er det ikke sånn at hvis isv fungerer som den skal så slipper den ut trykk hvis det overstiger 0.65 bar? prøv isv rerouten din, det kan jo ikke bli verrewormy wrote:Ok.. Hvor i HELVETE får jeg tak i "propp"?
Jeg har alu-rør fra BBM, hvor det fulgte med ISV reroute. Og "proppen" som fulgte med der, satte jeg på alu-røra, da jeg ikke planla å bruke ISV reroute. Prøvde på Biltema, men de sendte meg til Tess. Som sendte meg til Auto Utstyr, som sendte meg til ProffPartner, som sendte meg videre til en egen slange/olje butikk.. Ingen hadde. Proppen som fulgte med fra BBM er av gummi.. Kan sees her (bak stripsa på venstre side, under den ene tynne svarte slangen)
Og en ting til. Kan ISV-ventilen "låse seg", slik at den lekker ut for mye boost? Problemet mitt er at etter jeg har starta bilen, og drar den opp til 0,85 bar ca (får ikke lenger enda, da jeg mangler "propp" til isv-filter tingen), så funker det bra.. Men neste gang jeg da gir på, går den til ca 0,6.. Stopper og starter bilen igjen, og den går til 0,85 igjen, for så å ikke gå fullt så høyt. Tomgangen i seg selv er helt smooth, men vet ikke om det har noe med ventilen å gjøre.. Er det mulig at den "låser seg", og lukker seg når jeg skrur av bilen igjen? Og er det noen måte å få "testa" det på?
Edit: Hmm, kan kanskje koble til ISV reroute inntil videre, og se om jeg da får mer trykk? Jeg mener, kan jo for all del også være en lekk jeg ikke har funnet enda..
Hvodan fikk du fikset det og var det slakk i girspaken bare?wormy wrote:Kosta 7 kroner. Og en liten ting som gjorde at jeg fikk fiksa den "løse" girspaken kosta 3 kroner.. Takk for det tipset, Tom
Mener å huske at det er 0.85 bar.. Kobla bare fra ISV'en i dag (for å teste), og da lada den stabilt 0.8-0.85 så lenge jeg prøvde. Hørte fortsatt at det lakk ut litt boost, men det er nok bare en slangeklemme.einsereier wrote:er det ikke sånn at hvis isv fungerer som den skal så slipper den ut trykk hvis det overstiger 0.65 bar? prøv isv rerouten din, det kan jo ikke bli verrejeg har tatt bort isv på min å blokkert hullet på innsuget, justerte bare litt opp på tomgangsskruen og motoren sviver fint uten
På selve spaken her (markert med den høyre rundingen), ser du et lite "spor". Der skal det være en låseskive, som forhindrer at du kan flytte girspaken sidelengs. Med sidelengs mener jeg at du kan dra selve spaken over det lille sporet, noe som gir litt problemer med 1. og 2. gir, samt litt irritasjon. Låseskiven kosta 3 kroner, men jeg vet ikke om jeg fikk feil størrelse, eller om de bare er veldig harde å få på. (Jeg brukte hammer, og fikk alikevel ikke festa den helt, noe som førte til at jeg nå mangler den igjen.) Skal se om jeg får til noe med noe ståltråd eller noe de nærmeste dagene, eller om jeg svinger innom Møller igjen..BlackDragon07 wrote: Hvodan fikk du fikset det og var det slakk i girspaken bare?

Den gjør at girspaken ikke beveger seg sideveis (den "tilter" slik den skal, men "slarker" ikke til side), om det var det du mente. Den nederste sirkelen var bare for å vise at jeg hadde klart å rote bort den delen (også)BlackDragon07 wrote:Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det![]()
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
Hehe fort gjortwormy wrote:Den gjør at girspaken ikke beveger seg sideveis (den "tilter" slik den skal, men "slarker" ikke til side), om det var det du mente. Den nederste sirkelen var bare for å vise at jeg hadde klart å rote bort den delen (også)BlackDragon07 wrote:Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det![]()
Hva er den nederste sirkelen du har markert?


