Page 53 of 67

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 03 Jul 2011, 22:31
by BlackDragon07
Da skal jeg gjøre det :mrgreen:
Husker du hvor mye det kom på totalt med toll og alt?

Kjørt på bane siden du mangler et gir? :wink:
Hvis du skal ha ny girkasse så si ifra, da kan vi kanskje bestille sammen? (hvis du skal ha fra bbm)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 04 Jul 2011, 09:39
by wormy
Jeg kjøpte det når jeg var der nede, så ble ikke noe sånnt.. Men husker ikke hvor mye jeg måtte ut med nei.. :(

Har en girkasse liggende jeg tenkte å montere inn, har ikke råd til å kjøpe en ny nå.. :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 06 Jul 2011, 01:01
by BlackDragon07
Du kan overhale girkassa, lurer på om det koster rundt 7000kr. Ikke helt sikker, men.
Hvordan er denne i forhold til den du har tror du?
http://www.bar-tek-tuning.com/Golf+G60+ ... lstahl.htm

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 06 Jul 2011, 09:13
by wormy
Tror den der skal være ganske bra. Det var alternativet jeg vurderte når jeg kjøpte G-Werks sitt :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 07 Jul 2011, 23:06
by wormy
Jaja, skrudd litt i dag. Tok av skiftetårnet, og kassa så strøken ut innvendig. Men jeg manglet jo 4. gir, og noe lagde lyd.
Tok ut girkassa og tømte olja. Den så også grei ut.. Ble skeptisk, og tok av dekslet ved 5. gir. Der ble jeg møtt av bl.a. denne..

Image

En bit av 4. gir drevet.. Wtf.. :roll: :twisted:
Image

Mangler tenner ja.... Skal prøve å komme med bedre bilder når kassa åpnes..
Image

Litt random bilder..
Federal gateslicks. Relativt breie i.f.t. oppgitt dimensjon :mrgreen:
Image

Clutch som absolutt IKKE slurer. Den dreper gir istedet.. :twisted:
Image

Kassa som sto i..
Image

Tok av drivaksel på v.s. for bedre tilgang til girkassefeste..
Image

Kassa som skal inn inntil videre. Den gamle m.a.o...
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 07 Jul 2011, 23:13
by Kisseg60
alltid kult når tannhjul mangler det vesentlige :roll:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 13 Jul 2011, 08:21
by wormy
Girkasse montert igjen... Drittjobb.. :|

Fant også ut at staget fra motorblokk til kompressor har knekt, så det må sveises litt.

Regner med å få den kjørbar i dag..

Og her har du mest sannsynlig grunnen til at den ikke ville i revers. Alle disse tannhjulbitene lå oppi "motstykket" til skiftetårnet, så revers ble sperra.. :(
For de som lurer på hva det er, så er det mer rester fra 4. giret mitt...
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 14 Jul 2011, 11:58
by JohnnyCorrado
haha, fy faen! :mrgreen:

var det den Passat-kassa du monterte her for en stund siden?
da er det i allefall krefter i sving når kassene spises :mrgreen:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 14 Jul 2011, 12:41
by BlackDragon07
Du har ikke litt for mye moment i bilen siden både kasse og stag tar kvelden? :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 15 Jul 2011, 09:46
by wormy
JohnnyCorrado wrote:var det den Passat-kassa du monterte her for en stund siden?
da er det i allefall krefter i sving når kassene spises :mrgreen:
Var mk3 golf 16v kasse - sikkert montert i passat osv fra samme tidsalder også.
BlackDragon07 wrote:Du har ikke litt for mye moment i bilen siden både kasse og stag tar kvelden? :wink:
Tja... Det flytter seg brukbart og lager litt lyd.. :roll: :mrgreen:

Forresten deilig å fylle drivstoff om dagen.. Må nesten skaffe meg NAF kort eller noe, sånn at jeg får 30 øre avslag på prisen..
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 15 Jul 2011, 11:15
by VAG
hehe.. krefter i motoren din skjønner jeg :mrgreen: :mrgreen: ser du fyller E85... har du gjort noe spesielt med motoren for å kjøre på det?

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 15 Jul 2011, 11:33
by wormy
VAG wrote:hehe.. krefter i motoren din skjønner jeg :mrgreen: :mrgreen: ser du fyller E85... har du gjort noe spesielt med motoren for å kjøre på det?
E85 krever ca 30-40% større dyser. Bilen min er mappet for 333cc dyser (ca 250cc originalt).. Så jeg kjører da med 440cc dyser - som er ca 32% større enn 333cc.. Om det ble forståelig.. :P

Kjører med bredbåndslambda for å være sikker på at den ikke går for magert. Det er vel alt jeg har gjort for å "konvertere". Den er ikke god å starte - selv i sommerværet - men det er nok fordi den ikke er mappet spesifikt for E85 og E85 kaldstart.. :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 15 Jul 2011, 17:00
by Kisseg60
E85 er alltid vanskelig å starte. :roll:
Vi sliter med dette på rally bilene. og de er mappen for og med e85.

Det er mange fordeler med å kjøre på e85.
Lavere pris. Mer effekt. Den brenner med lavere tempratur en bensin. og dermed blir motor litt kaldere og mer effekt.
Skal man gjøre det på proff måten så bør man bytte pumpe og slanger da spriten
spiser det opp over tid.

Men jeg kjørte 75% e85 og 25% bensin på min gamle mazda 323 med 1,3 liter innsprut uten å gjøre noe som helst.
det fungerte ypperlig.!

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 15 Jul 2011, 19:34
by wormy
Kisseg60 wrote: Det er mange fordeler med å kjøre på e85.
Lavere pris. Mer effekt. Den brenner med lavere tempratur en bensin. og dermed blir motor litt kaldere og mer effekt.
Ja, merker det med temperatur.. Ved 25 grader ute og mye hard kjøring blir ikke bilen varm i det hele tatt! Vanntempen er 80 grader som alltid, maks oljetemp jeg har hatt er 96... Stort sett ligger den rundt 80, som er da termostaten åpner! Men får nå se på rudskogen... :twisted:
Kjører 16rader x 115mm mini oljekjøler nå, skal nok ha større når jeg lager ny intercoolerløsning (har jo termostat på olja, så den ikke blir for kald - selv om 80 grader kanskje nesten er litt kaldt.....) :wink:
Kisseg60 wrote: Skal man gjøre det på proff måten så bør man bytte pumpe og slanger da spriten
spiser det opp over tid.
Pumpa er nesten ny original, så den blir til den dør. Slanger er på to-do-når-penger-strekker-til-lista.. De gamle er fortsatt i ok stand. :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 15 Jul 2011, 20:53
by Kisseg60
slanger og pumper holder leeenge.
det sies at de blir mårkne og sprekker men om det er om et år eller ti det tror jeg ikke de veit helt.