Page 52 of 67
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 11 Apr 2011, 01:12
by wormy
Noen ganger går man på en smell når man kjøper "nye" ting...
Andre ganger får man seg uventede overraskelser..
Sånn som da vi satte inn den nye girkassa i dag. Har ikke sjekka det 100% enda, men mye tyder på at noen tidligere har montert en diffbrems (LSD

) i den, utifra måten den "oppfører" seg på. Det så også relativt "spesielt" ut når vi tok av flensen til drivakslen og så inn. Var absolutt ikke likt det fra den gamle kassa. Om du snurrer hjulet på den ene siden, snurrer hjulet på andre siden normalt i motsatt retning (vanlig diff). På denne snurrer de samme - noe som tyder på at noe ikke er originalt.

Se eksempelvideo på youtube her;
http://www.youtube.com/watch?v=Am9Jvj4Bdjw
Var ute å testet istad, og det var faen ikke lett å få hjulspinn i det hele tatt - med vinterhjul og hard testing...

(dog uten g-lader)
Skal ikke klage på det.. Noe flaks må man jo ha..
Bilen er også oppe å går med E85. Deilig å fylle full tank for under 10kr/liter'n. Lukter godt gjør det også, virker som om den går penere også. 440cc dysene ble overkill utifra mappen jeg har nå, men 330cc dysene med 3.5bar FPR gjør det brukbart inntil videre..

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 11 Apr 2011, 11:23
by JohnnyCorrado
det høres mer ut som ren sperre enn brems
men kult hvis du slapp unna å kjøpe det:)
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 11 Apr 2011, 11:35
by wormy
JohnnyCorrado wrote:det høres mer ut som ren sperre enn brems
men kult hvis du slapp unna å kjøpe det:)
Ja, har ikke satt meg alt for mye inn i der, men et kjapt googlesøk viser at du nok har rett. Er nok sperre.
La iallefall igjen et lite 11-tall istad, istedet for det klassiske "1"-tallet. Måtte teste det skikkelig..

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 12 Apr 2011, 07:11
by JohnnyCorrado
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 12 Apr 2011, 20:19
by Kisseg60
stilig.!
e85 lukter digg.
Må bare passe på at stempelringer og toppaktning er i orden for det kommer fort ned i oljen. Men motoren din er jo nyoverhalt? i og med at det er så tynt flytende.
Har overhalt 2 rally motorer som har gått på e85 fordi oljen ble nesten som vaniljesaus.

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 12 Apr 2011, 20:34
by wormy
Kisseg60 wrote:stilig.!
e85 lukter digg.
Må bare passe på at stempelringer og toppaktning er i orden for det kommer fort ned i oljen. Men motoren din er jo nyoverhalt? i og med at det er så tynt flytende.
Har overhalt 2 rally motorer som har gått på e85 fordi oljen ble nesten som vaniljesaus.

Nyoverhalt ja, men har jo stacka 2 toppakninger for å få riktig komp.. (Mange som har hatt bra erfaringer med det innen VW-verden.)

Men om det skulle lekke i toppaknigene, så kan jeg jo nå mest sannsynlig bare montere én toppakning, og kjøre 10:1 med g-lader.. Hadde vært moro..!
Rallymotorer har vel større stempelring-gap ser jeg for meg, så større sannsynlighet for at det renner ned..? Eller?
Har jo en 1.9 liter (9:1) bunndel jeg kan bruke, men vil helst unngå det så lenge som mulig.

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 12 Apr 2011, 20:40
by Kisseg60
det er jo bare å prøve seg frem litt.
Rallymotorer er orginale motorer. Har ikke lov å kjøre med noe annet i norge.
En evo turbomotor og en fiesta st150 2 liter som har hatt samme problemet.
Men de blir jo ikke kjørt som man vanligvis gjør med sin private bil, det skulle jo vært sagt.

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 10 May 2011, 00:51
by wormy
Kompressor på...!
Fungerer ganske så flott kan man si..

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 23 May 2011, 22:32
by wormy
Tur-retur vålerbanen til Gatebil nå i helgen (~65mil) - alt fungerte som det skulle.

Gikk med ca 1.5 liter E85 per mil i snitt...
Nesten hele fredagen gikk med til "nødmekking", dvs. justere camber på h.s. foran, montere dørtrekk og meste parten av interiøret osv. Merker stor forskjell på lydnivået med/uten dørtrekk! Deilig!
Som vanlig er jeg helt håpløs med (mobil)kamera, men får se om det kommer noen bedre bilder etterhvert..
I år som i fjor var det enkelte som stusset på høyden på bilen med "fullt lass"..

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 24 May 2011, 17:49
by Kisseg60
Kult.
Skulle nesten hatt de breisete hjulene foran vett. Dragrace style.

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 24 May 2011, 17:55
by wormy
Kisseg60 wrote:Kult.
Skulle nesten hatt de breisete hjulene foran vett. Dragrace style.

Hehe ja..

Men tror jeg hadde sliti greit med plassen da, det er 1mm ifra å subbe i innerskjermer, og mindre enn 1cm unna å subbe i hjulbue som det er nå..
Og jeg vil helst beholde innerskjermene på
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 24 May 2011, 18:26
by JohnnyCorrado
konge!
hvor breie felger har du, og dim på dekka dine?
jeg sliter litt mer enn jeg liker med subbing i hjulbuer, enda bilen ikke er griiiselav... må enten krype til korset og kjøpe smalere felger/dekk for neste sesong, eller kjøre veldig pent i svinger...
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 24 May 2011, 18:32
by wormy
16x9" med 205/45/16 dekk. Skulle jeg valgt helt fritt ville jeg valgt 205/40/16, men de dekka jeg ville ha fantes kun i denne dimensjonen.
Subber litt om jeg har folk baki, men om det kun er folk foran er det aldri noe problem - med mindre det er store humper/dumper i veien..

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 30 Jun 2011, 19:40
by BlackDragon07
Var inne på g-werks sine sider, men fant ikke det grenrør du kjøpte for en tid tilbake.
Har du en link til det?
Merket du noe forskjell i pådrag/lyd etter du monterte det?
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 01 Jul 2011, 09:06
by wormy
BlackDragon07 wrote:Var inne på g-werks sine sider, men fant ikke det grenrør du kjøpte for en tid tilbake.
Har du en link til det?
Merket du noe forskjell i pådrag/lyd etter du monterte det?
G-Werks har byttet ut sidene sine, og har ikke alle produktene på den nye sida.. Tror nesten du bør sende en mail til de å høre egentlig. Tror det er en del bedre enn OBX grenrøret du linket til i tråden din. Har hørt litt av hvert om det, bl.a. at det er en billig kopi, med dårlig kvalitet på metallet osv.. (Har ikke noe kilde, men mener å ha lest det..)
PS: Sender du mail til G-Werks kan det ta litt tid å få svar, tror en person har sluttet der ute, så de har "litt" mye å gjøre..
Her er forøvrig status per i dag på Corradoen. Ødela 4. gir for ca 1 mnd siden. Virker som om jeg har strippet 4. gir for tenner...! Men får se når jeg har girkassa ute..
Nå står den på løftebukken, og skal prøve å få fikset det for Gatebil..
Så da har jeg brukt dette vidunderet den siste tida.. Dere ser bobla mi så vidt til høyre på bildet..
