Page 51 of 67
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 08 Feb 2011, 16:58
by wormy
chris10an wrote:De skal faktisk ikke måle opptil leppa. den kan være lavere. tilogmed forstillinga kan ligge laverer enn 11cm, men det laveste punktet på selve karosseriet skal ikke være lavere enn 11cm;)
Jepps, vet.. Men det er en fordel å kunne kjøre uhindret opp på løftebukken da. De har en sånn "dings" der som stikker en del opp, som de bruker til å løfte opp bilen foran / bak med.. Tror ikke de blir videre blide om de må ty til vanlig jekk. Da ser jeg for meg at de er litt mer motvillige til å godkjenne..

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 08 Feb 2011, 21:55
by chris10an
Jepps, vet.. Men det er en fordel å kunne kjøre uhindret opp på løftebukken da. De har en sånn "dings" der som stikker en del opp, som de bruker til å løfte opp bilen foran / bak med.. Tror ikke de blir videre blide om de må ty til vanlig jekk. Da ser jeg for meg at de er litt mer motvillige til å godkjenne..

[/quote]
Ja ser den;) bedre å være på den sikre siden;) godt å få det inn i vognkortet også;)
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 10 Feb 2011, 20:43
by BlackDragon07
Grattis med godkjent bil
Fint å høre at eibach stagene gikk gjennom siden jeg har det selv

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 01 Apr 2011, 16:46
by wormy
Da er gateslicks i dimensjon 205/45/16 bestilt. Dette skal monteres på Borbet'ene. Så får jeg se om jeg bytter de over på noen lettere felger om jeg skal på bane. Må jo ha litt grep..
(Random bilde fra internett av samme dekk)

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 05 Apr 2011, 13:42
by wormy
Og da trenger jeg en ny girkasse. Balle.

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 05 Apr 2011, 21:20
by wormy
Da var ny girkasse hentet. Bokstavelig talt
ny (ubrukt). Litt møkkete etter å ha vært lagret bare..
Ska'rre værra så ska'rre værra. Dette er en CDA kasse, som har noe lengre gir enn vanlig G60. Hvilket vil si 0-100 trenger kun 2 gir.. Weeeheee.. Viktig..
Hvis mine beregninger er riktig vil det bli noe sånnt som dette (forutsatt sperre på 6800rpm, tror den er rundt der). Skal bytte kasse til helga, så får vi se..
1. = 62.27 km/h
2. = 105.7 km/h
3. = 157.1 km/h
4. = 199.7 km/h
5. = 245.21 km/h

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 05 Apr 2011, 22:13
by Kisseg60
Deilig.!

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 06 Apr 2011, 12:22
by JohnnyCorrado
kult! hvor kommer sånn kasse opprinnelig fra?
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 06 Apr 2011, 13:00
by wormy
Den her kommer fra Mk3 Golf/passat med 2.0 16V (ABF) motor.
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 07 Apr 2011, 22:07
by JohnnyCorrado
nice! vet du om det er samme kasse på mk3 gti 8v'en?
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 07 Apr 2011, 22:40
by wormy
Om den har hydraulisk clutch er den nok samme. Altså, samme innfestning, men det finnes drøssevis av forskjellige varianter av 02A kassa med forskjellig utveksling. Bør nesten ha girkassekoden for å sjekke bedre om den passer eller ikke.
Kan hende du må bytte over giroverføringstårnet eller hva du kaller det på norsk.
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 07 Apr 2011, 23:07
by ildmar
Den kassa der er den bortimot Bolt on eller er det modifikasjoner som må til for å få den på plass?

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 07 Apr 2011, 23:13
by Mouh
bolt on, så lenge det er 02A kasse så er det bare å sette inn..
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 07 Apr 2011, 23:20
by wormy
Mouh wrote:bolt on, så lenge det er 02A kasse så er det bare å sette inn..
Så lenge det er fra en 4 sylinder, ja.

Re: wormy sin g60 ("havariet")
Posted: 07 Apr 2011, 23:27
by Mouh
wormy wrote:Mouh wrote:bolt on, så lenge det er 02A kasse så er det bare å sette inn..
Så lenge det er fra en 4 sylinder, ja.

ja det er klart, 02A-kasse fra VR6 har et annet clutch-hus