Page 45 of 67

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 18 Aug 2010, 20:31
by wormy
Til helga er jeg på SCC på Gardermoen Raceway med jobben. Det er et dragrace-treff/utsillingstreff for luftkjølte VW.. :)
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt... :mrgreen:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 18 Aug 2010, 21:48
by Oekern
Mulig vi sees bortpå der da :wink:
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 18 Aug 2010, 22:36
by wormy
Oekern wrote:Mulig vi sees bortpå der da :wink:
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag
Jeg står mest sannsynlig i jobb-teltet.. :)
Se etter Unneberg Bil logoen langs depostripa (mener jeg å huske det er).

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 18 Aug 2010, 23:49
by Sigurd
Jeg har 1962 boble og har også tenkt meg på SCC på søndag. Kanskje vi møtes tre stykker da :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 19 Aug 2010, 20:46
by Oekern
Jau jau!
Vi får dra bort i følje vi da Sigurd

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 25 Aug 2010, 10:35
by JohnnyCorrado
wormy wrote:Til helga er jeg på SCC på Gardermoen Raceway med jobben. Det er et dragrace-treff/utsillingstreff for luftkjølte VW.. :)
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt... :mrgreen:
Skinne-bobla?

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 25 Aug 2010, 12:06
by wormy
jepps :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 31 Aug 2010, 00:13
by wormy
Fun fact..
Uten kompressor har jeg en 0-100 tid som er ca like rask som 'radoer med 16v.. Det til tross for at jeg med luftfilterløsningen ikke klarer å få "atmosfæretrykk" i motoren, dvs at den ikke går helt på bånn gass.. :?
Skal se om jeg får til å teste litt mer nøye i morgen.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 31 Aug 2010, 18:51
by Sigurd
Da blir det morro med litt ladetrykk :twisted:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 09 Sep 2010, 23:50
by wormy
Da var G-Werks eksosanlegg på. Det er 2.25" (ned fra 2.5" med Simons) og 2 lyddempere. Mindre lyd og mindre brumming på tomgang, og en del lyd når det gasses litt.

Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:

Det som er litt morsomt er at fra ca 4500-5000rpm og opp til der turtelleren butter (7000?) høres det ut som om det sitter en liten skrukompressor i bilen, ganske gøy.. :mrgreen:
Nå dras den sjelden til 7000rpm, og det kommer jeg ikke til å gjøre i det hele tatt når laderen kommer inn, men benytter meg av muligheten når jeg kan.
Blir gøy når laderen kommer inn tror jeg, har ingen problemer med å lage lakrisstriper i opptil 50km/t uten (mulig mer også) med bra dekk... Ikke at jeg gjør det heller ofte, men måtte teste.. :roll:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 10 Sep 2010, 01:16
by BlackDragon07
wormy wrote:Da var G-Werks eksosanlegg på. Det er 2.25" (ned fra 2.5" med Simons) og 2 lyddempere. Mindre lyd og mindre brumming på tomgang, og en del lyd når det gasses litt.
Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:
Elipse formet endestuss?
Og den subbingen er ganske så irriterende :wink: :roll:
Må se å få fikset mitt eget litt der ja :roll:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 10 Sep 2010, 01:24
by wormy
BlackDragon07 wrote: Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
Rustfritt, ja. Tja, er ingen ekspert på sånnt, men eksosen vil nødvendigvis bevege seg fortere da rørene er "mindre". Merket at det var en del luft som kom ut av endestussen for å si det sånn.. ;)
Han jeg kjøpte det av har brukt det på en G60 han bremsa i overkant av 250hk med (G-lader), så det fungerer fint. :wink:
BlackDragon07 wrote:
wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:
Elipse formet endestuss?
Og den subbingen er ganske så irriterende :wink: :roll:
Må se å få fikset mitt eget litt der ja :roll:
Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. :P Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 10 Sep 2010, 01:36
by BlackDragon07
Hm jeg liker virkelig lyden av mitt eget når rpm`n stiger, men en anelse støyende når man ligger å cruiser i 100-sonen enda det er 2 lyddempere og kat. Mulig jeg setter inn en db-killer.
Men skal se å få bestillt de flex`ne imorgen. :!:

Klart med 250hk så burde det jo være geit ja.
Du får slenge ut noen bilder da så får vi se hvordan det ser ut. Gjerne på løsningen rundt bakstillingen.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 11 Sep 2010, 20:03
by JohnnyCorrado
wormy wrote:
BlackDragon07 wrote: Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
Rustfritt, ja. Tja, er ingen ekspert på sånnt, men eksosen vil nødvendigvis bevege seg fortere da rørene er "mindre". Merket at det var en del luft som kom ut av endestussen for å si det sånn.. ;)
Han jeg kjøpte det av har brukt det på en G60 han bremsa i overkant av 250hk med (G-lader), så det fungerer fint. :wink:
BlackDragon07 wrote:
wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:
Elipse formet endestuss?
Og den subbingen er ganske så irriterende :wink: :roll:
Må se å få fikset mitt eget litt der ja :roll:
Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. :P Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
vi vil se eksosbilder! :mrgreen:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 11 Sep 2010, 20:55
by BlackDragon07
wormy wrote: Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. :P Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
Worked like a charm :mrgreen:
Nå ble det "stille" :D