Page 5 of 22
Re: Ildmars corrado
Posted: 28 Oct 2009, 08:46
by Mouh
nå skal det sies at jeg har gen.1 og ikke gen.2 som Glenn har og jeg antar at den "feilen" er fikset på gen.2.
Re: Ildmars corrado
Posted: 28 Oct 2009, 12:34
by Ron
ildmar wrote:okei

litt i tvil om hva jeg skal gjør om dagen ama
La pengboka di avgjøre, for det det koster å overhale en G-lader, så er
du i mål økonomisk på en enkel T3 turbokonvertering.
Går an å kjøpe T3 turbo fra mange biler, bl.a Sabb turbo,Cosworth,
(Volvo), osv.
Dette er turboer du betaler knappe 1000 lappen for, å med mindre det er unormalt mye slakke i di,
så holder di LENGE! Pass på å få med Olje inn, å olje retur ut av turbo, det gjør ting enklere for deg selv.
Støpgods T3 manifold får du på E bay te også knappe 1000 lappen, du må trekke litt
ekstra rør te Cooler, sveise nippel på bunnpanna te olje retur, å lage downpipe, men dette er
bare rein skruing, ikkeno problem
Jeg garantere at for under 5000kr, så er du ferdig turbo konvertert.
Har du mye penger på konto, kjør Lysholm.
Re: Ildmars corrado
Posted: 28 Oct 2009, 12:50
by Nicklas
Ron wrote:ildmar wrote:okei

litt i tvil om hva jeg skal gjør om dagen ama
La pengboka di avgjøre, for det det koster å overhale en G-lader, så er
du i mål økonomisk på en enkel T3 turbokonvertering.
Går an å kjøpe T3 turbo fra mange biler, bl.a Sabb turbo,Cosworth,
(Volvo), osv.
Dette er turboer du betaler knappe 1000 lappen for, å med mindre det er unormalt mye slakke i di,
så holder di LENGE! Pass på å få med Olje inn, å olje retur ut av turbo, det gjør ting enklere for deg selv.
Støpgods T3 manifold får du på E bay te også knappe 1000 lappen, du må trekke litt
ekstra rør te Cooler, sveise nippel på bunnpanna te olje retur, å lage downpipe, men dette er
bare rein skruing, ikkeno problem
Jeg garantere at for under 5000kr, så er du ferdig turbo konvertert.
Har du mye penger på konto, kjør Lysholm.
En jobb du tar på deg for litt pålegg på bilen min? ^^
Re: Ildmars corrado
Posted: 28 Oct 2009, 13:07
by Ron
Nicklas wrote:En jobb du tar på deg for litt pålegg på bilen min? ^^
Kan jeg selvfølgelig gjøre, men jobber ikke gratis bare så det er sakt!!
Du får sende en PM om du mener dette seriøst.
Re: Ildmars corrado
Posted: 28 Oct 2009, 22:00
by ildmar
Ron wrote:ildmar wrote:okei

litt i tvil om hva jeg skal gjør om dagen ama
La pengboka di avgjøre, for det det koster å overhale en G-lader, så er
du i mål økonomisk på en enkel T3 turbokonvertering.
Går an å kjøpe T3 turbo fra mange biler, bl.a Sabb turbo,Cosworth,
(Volvo), osv.
Dette er turboer du betaler knappe 1000 lappen for, å med mindre det er unormalt mye slakke i di,
så holder di LENGE! Pass på å få med Olje inn, å olje retur ut av turbo, det gjør ting enklere for deg selv.
Støpgods T3 manifold får du på E bay te også knappe 1000 lappen, du må trekke litt
ekstra rør te Cooler, sveise nippel på bunnpanna te olje retur, å lage downpipe, men dette er
bare rein skruing, ikkeno problem
Jeg garantere at for under 5000kr, så er du ferdig turbo konvertert.
Har du mye penger på konto, kjør Lysholm.
akkurat

hmm frister veeeeldig å anskaffe lysholm... har en MC som ikke har blitt solgt enda så er lite i pengeboka enda.. men får se hvordan det blir etterhvert.. ble egentlig litt mer lysten på turbo nå som jeg hørte hvordan det var pris messig i forhold!
Re: Ildmars corrado
Posted: 29 Oct 2009, 12:50
by ildmar
men når man går inn å ser på lysholmen på maddogsyndicate den prisen som står der er det for hele "bolt on" kittet? eller er det bare pressa?
Re: Ildmars corrado
Posted: 29 Oct 2009, 13:40
by glennern
Det mener jeg er kun pressa. Ta kontakt med de og få en total pris du. Vis til rabattavtale. ref. Glenn
Re: Ildmars corrado
Posted: 30 Oct 2009, 15:04
by ildmar
nå har jeg bestemt meg for turbokonvertering... men hva er det jeg trenger av deler da?
* T3 turbo
* T3 turbo manifoild
* downpipe
* ekstra slanger og rør til IC
* Pakninger
* dumpventil?
trenger jeg å bytte insug eller noe sånt?
Re: Ildmars corrado
Posted: 30 Oct 2009, 15:29
by Polo Classic
Kjøp komplett sett fra ATP, da får du med alt du trenger, plug&play
MAN Turbo Manifold 8V
DNP Turbo Downpipe 2.5"
TBO Garrett Performance T3
WGT Integral Wastegate Set
OIL Oil Feed Set
OIL Oil Return Set
FLG Oil Return flange
PIP Piping Set for G60
BLT Hardware Kit, G60
BLW Bosch Plastic Valve
OIL Oil Pan Kit
PIP Inlet Pipe for G60
EPROM *EPROM is now included in the Kit
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... Code=VVWTK
ER ikke å anbefale å kjøre med orginal chip med turbo. Det gir senere spool
Re: Ildmars corrado
Posted: 30 Oct 2009, 21:28
by ildmar
Polo Classic wrote:Kjøp komplett sett fra ATP, da får du med alt du trenger, plug&play
MAN Turbo Manifold 8V
DNP Turbo Downpipe 2.5"
TBO Garrett Performance T3
WGT Integral Wastegate Set
OIL Oil Feed Set
OIL Oil Return Set
FLG Oil Return flange
PIP Piping Set for G60
BLT Hardware Kit, G60
BLW Bosch Plastic Valve
OIL Oil Pan Kit
PIP Inlet Pipe for G60
EPROM *EPROM is now included in the Kit
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... Code=VVWTK
ER ikke å anbefale å kjøre med orginal chip med turbo. Det gir senere spool
okei det var intressant... erfaringer fra handel der?
Hvordan er det med garanti da? 0?
og hvordan pleier dere å betale når dere handler der? seriøse folk?
Re: Ildmars corrado
Posted: 31 Oct 2009, 12:42
by Polo Classic
Seriøst firma som har holdt på i mange år. Regner med minst 90% av Corradoene i Norge har dette kittet. Betaler med VISA
Kvalitetsdeler
Re: Ildmars corrado
Posted: 31 Oct 2009, 12:45
by ildmar
okei det er bra!

da blir det nok det...
hvordan er det å bruke "COD" da?
takk for hjelpa

Re: Ildmars corrado
Posted: 31 Oct 2009, 13:32
by Polo Classic
Regner med at de ikke sender i oppkrav, dvs COD til utlandet
Re: Ildmars corrado
Posted: 31 Oct 2009, 14:19
by ildmar
okey
Re: Ildmars corrado
Posted: 31 Oct 2009, 19:21
by ildmar
men... syntes corradoen min gikk veldig dårlig i forhold til forventet... den drar liksom ikke sikkelig før 4-5000 o/m.
noen som kan ha en tanke om hva dette kan være for noe?

sku helst ha rettet på det før jeg gjør noe mer med bilen...