Page 38 of 40

Re: The Black Emperor

Posted: 17 Feb 2016, 12:36
by Oekern
Jeg har TA T. coilovers. Vil ikke anbefale det om du skal bruke de permanent. Du kan ligesågodt bruke stålbjelker,
er ikke mye svikt akkurat..
Om det er noe forskjell på fjørene og coiloversene er jo vanskelig og si.

Re: The Black Emperor

Posted: 17 Feb 2016, 22:20
by BlackDragon07
Akkurat, da tror jeg at jeg dropper de. Og heller kjøper noen andre.
Jeg har eibach 25mm senkefjører bak, men eibach har ikke 40mm senkefjører foran.
Noen som har noe å anbefale?


Takk for input oekern :D

Re: The Black Emperor

Posted: 17 Feb 2016, 23:17
by BlackDragon07
Driver å leter opp en motstandsbryter/relee for kupevifta, men den jeg har har 5 hull vs 4 hull og et annet delenr enn de andre jeg finner.
Min; 535.959.263 (5 hull)
De andre: 191.959.263 (4 hull)

Kan jeg bruke denne?

http://www.ebay.com/itm/Heater-A-C-Fan- ... 0Z&vxp=mtr

Noe kjedelig med vifta som kun går på hakk 4 :roll:

Re: The Black Emperor

Posted: 24 Feb 2016, 23:01
by BlackDragon07
Fant ut av det.
Den med 4 hull er til de corrado's som har AC, og den med 5 er for de uten :-)

Etter at jeg byttet 6x9 med 6x4 så syns jeg at lyden er litt mangelfull i mellomtonen.
Bør jeg gå for noen kraftigere i dørene for å kompensere?
I dørene nå har jeg 5.25" pioneer Ts-A et eller annet. Kostet rundt 1000 lappen på Torshov for noen år siden.

Re: The Black Emperor

Posted: 25 Feb 2016, 18:11
by Oekern
Om du har manuell EQ i spilleren ville jeg prøvd og justert først. Ta og Prøv deg fram i 800-3000hz området som et utgangspunkt.

Re: The Black Emperor

Posted: 28 Feb 2016, 00:31
by BlackDragon07
Skal sjekke det ut :D
Takk for tipset :D

Re: The Black Emperor

Posted: 01 Mar 2016, 22:58
by BlackDragon07
Har noen orginale fjører som er klipt, så de senker ca 30-35mm foran.
Også lurer jeg på å kjøpe noen eibach fjører til foran, hvis jeg kapper en runde så får jeg ca samme høyde som på de orginal fjærene.

Men hva vil være best å sette på for kjøreegenskapene?

Re: The Black Emperor

Posted: 02 Mar 2016, 20:17
by Mouh
en ting du IKKE gjør er å kappe fjærer, denslags er forbeholdt Volvo/Ford-folk...

Re: The Black Emperor

Posted: 02 Mar 2016, 23:49
by BlackDragon07
hvorfor ikke?

Har du noen senkefjører å anbefale?

Har allerede kjøpt inn monroe gassdemper, så coilovers er ikke aktuelt.

Re: The Black Emperor

Posted: 03 Mar 2016, 16:46
by wormy
Kappe er vel for det første avskiltning på stedet (av god grunn).
Fjærene er laget for å ha en viss "stivhet", og er i mange tilfeller progressive. Du ødelegger dette totalt ved å kappe de.
Fjæra vil heller ikke sitte riktig i demperen/dempertårna..

Er mange tekniske grunner for at man ikke skal gjøre dette - jeg har ikke alle i hodet nå.. Men - ikke gjør det.

Eibach.. Lesjøfors (brukte det på min).. Koni.. Alt annet enn å kappe.. :P

Jeg har noen nye 40mm Koni dempersett liggende (10k veil. pris) - kan kanskje selge fjærene derfra - jeg trenger bare demperne.. Dette er med TüV mener jeg..

Re: The Black Emperor

Posted: 03 Mar 2016, 17:38
by BlackDragon07
Godt å vite.
Har kanskje sett meg litt blind fra "fast'n'loud", der kapper de fjører over en lav sko.

Men da dropper vi definitivt det!!!!

Hvis det er tuv på de så er jeg interessert :-)
Hva ser du for deg i pris? Er det progressive forresten?

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Mar 2016, 18:33
by BlackDragon07
Snublet over denne :)
Image
Er midt i blinken på hva jeg i utgangspunktet leter etter :D
Har tatt kontakt med de, og de kunne lage en for analog km-teller og litt lavere trykk :D

Men trykkmessig så er det vel innenfor for deg wormy :wink:


Selv om ikke været er på sitt beste nå så var det litt bedre for en uke siden 8)
Image
Snart varme soldager i møte 8)

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Mar 2016, 19:50
by Oekern
Har sett på det samme instrumenthuset selv. Ser bra ut, men litt overkill med 340 km/t og 3 bar trykk...
Men går det ann og få endra på er det jo fett ! Er jo pent laga.

Re: The Black Emperor

Posted: 08 Mar 2016, 00:05
by BlackDragon07
340kmt med en corrado er nok mye å håpe på :shock:
Og kanskje 3bar er noe i overkant :lol:

Men bortsett fra det så ser denne løsningen mye bedre ut enn den andre jeg fant, hvor man setter det inn selv.

Re: The Black Emperor

Posted: 28 Mar 2016, 23:18
by BlackDragon07
Driver å leter opp sommerdekk, men lurer litt på hvilken dim jeg skal gå for?
Beholder Borbet felgene mine,de har ET30 og subber bak.
Må jeg gå helt ned til 195/40-16 for å slippe subbing eller kan jeg gå ned til bare 205/45-16?