Page 4 of 22

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 15:55
by glennern
Det tar du direkte med Maddoggsyndicate for å få pris med rabattert pris.

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 16:12
by ildmar
okei det er greit
men var det ikke mye styr for å få satt inn lysholmen?

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 18:43
by glennern
Litt mods må du regne med. Original vifta byttes ut med en slim vifte så er det ok.
Er ikke alltid "BoltOn" for å si det sånn.
Nå er braketter tilpasset så vil ikke tro at det er noe problem.
Men som sagt så er det best om du hører med de direkte.
Jeg fikk en god kompis til å lage for meg da jeg ikke klarte å vente leeeeenger :-)
Som den første med dette kittet så støtte det på litt utfordringer rundt montering..

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 18:46
by Nicklas
glennern wrote:Litt mods må du regne med. Original vifta byttes ut med en slim vifte så er det ok.
Er ikke alltid "BoltOn" for å si det sånn.
Nå er braketter tilpasset så vil ikke tro at det er noe problem.
Men som sagt så er det best om du hører med de direkte.
Jeg fikk en god kompis til å lage for meg da jeg ikke klarte å vente leeeeenger :-)
Som den første med dette kittet så støtte det på litt utfordringer rundt montering..
Så for de andre av oss som kjøper dette nå, så ville eneste store mod vært å bytte vifte? :b

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 19:40
by glennern
Under montering av kittet ble det som nevnt noen utfordringer da det ikke var BoltOn slik det var lovet. Grunnen til dette var at kittet i utgangspunktet er tilpasset 16v.
Startet med at dynamo ikke fikk plass. Dette ble løst ved å vri Lysholmen ca 25 grader, noe som igjen resulterte i at den støtet i viftebraketten. Derfor fjernet jeg den og satt på en slim.
Måtte også kappe til støttebraketten til G60 kompressoren som som sitter på blokka.
Rør til IC og filter var ikke store jobben. En skjøt her og en skjøt der....ferdig!
Jeg ga tilbakemelding om dette til leverandøren slik at dette kunne utbedres.
Har vært litt stri å være testkanin for å få dette til på 8v for å si den sånn, Men resultatet så langt er jeg godt fornøyd med til tross for all ventetiden. Når det gjelder lyddemper kit, så har jeg bestilt det. Så det er nå under produksjon.

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 20:03
by Kisseg60
jeg ville vel kjøpt et annet sted.med mindre du vil vente et år på kompressoren :roll:

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 20:54
by glennern
Kisseg60 wrote:jeg ville vel kjøpt et annet sted.med mindre du vil vente et år på kompressoren :roll:
At ting har tatt lang tid er ikke å putte under en stol. Og at det har tatt så lang tid å utvikle noen deler klarer ikke jeg å forstå heller. De kunne nok gjort litt mer reserch.
Men nå er deler laget, så jeg kan ikke skjønne at det skal ta like lang tid siden tiden i begynnelsen med prøving og feiling er over. Man starter ikke fra begynnelsen hver gang :-)
Hva som skyldes at Cato ikke har fått sine deler stiller jeg meg uforstående til for å være ærlig.
Jeg må si at jeg er spent på hva ventetiden er før lyddemperkit er mottatt.
Ta kontakt og hør hva de har og si.
Jeg hører at BBM utvikler et nytt kompressor kit som de alt tar opp bestilling på. Men det er ikke Lysholm, men Eaton.

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 21:22
by ildmar
okei takk for info:D
da er det jo egentlig ikke så mye arbeid alikevel da...
men trur du det er mulig å få bestilit den støttebrakketen til g-laderen ferdig kappet liksom hvis du skjønner hva jeg mener?
hmm har ikke hørt om eaton før? hvordan blir di i forhold trur du?
Og hvordan er intervallene på overhaling/vedlikehold på en lysholm i forhold til G-laderen?

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 21:37
by glennern
Den støttebraketten jeg kappet til skulle settes i produksjon følge kittet.
Jeg er ikke kjent med eaton så kan ikke uttale meg om det.

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 21:47
by ildmar
okei skjønner, det er bra!
men vet du hva intervallene på lyshomlen er ca på overhaling/vedlikehold da?:)

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 22:18
by BlackDragon07
ildmar wrote:okei skjønner, det er bra!
men vet du hva intervallene på lyshomlen er ca på overhaling/vedlikehold da?:)
Mener mouh nevnte på 200.000km, står og i tråden hans. Men mulig jeg husker feil her.

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 22:23
by ildmar
oi såpass ja ... holder ei stund da...
blir det ratt billigere å ha i forhold til g-lader eller turbo da?

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 22:46
by Kisseg60
De oppgir 200k som overhalings tidspunk.
Hva det da koster aner jeg ikke. Men det er sikkert ikke gratis.
G-ladern holder som regel 50k pluss. Jeg har snakket med en kar hvor g-ladern hans har gått 130 tusen(!) uten overhaling!
Turbo har like god om ikke bedre holdbarhet som lysholmen

Re: Ildmars corrado

Posted: 27 Oct 2009, 23:46
by Mouh
altså de oppgir 200K som overhalingsinterval, men jeg måtte sende min til overhaling rett etter innkjøringen av den.
Dette var grunnet et kulelager som hadde gått åt skauen for å si det på godt norsk ;)

men det var ikke vanlig da eller det var hvertfall det de sa.

Re: Ildmars corrado

Posted: 28 Oct 2009, 08:11
by ildmar
okei :)
litt i tvil om hva jeg skal gjør om dagen ama