Page 4 of 40

Re: The Black Emperor

Posted: 24 Oct 2012, 19:55
by BlackDragon07
Mouh wrote:jeg ville prøvd å vaske ISV'en jeg.. for å se om det hjelper.
Hvordan vasker man den?? Men det er sansynligvis den?

Re: The Black Emperor

Posted: 24 Oct 2012, 20:05
by Mouh
http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm

To clean the ISV, remove the valve from the engine. Spray the ISV liberally with carburetor cleaner or throttle body cleaner. Use rubber gloves and work outdoors because this cleaner may contain toluene or xylene or both. These chemicals are extremely nasty.

Re: The Black Emperor

Posted: 24 Oct 2012, 21:43
by BlackDragon07
Mouh wrote:http://fuelie.tripod.com/tuneup.htm

To clean the ISV, remove the valve from the engine. Spray the ISV liberally with carburetor cleaner or throttle body cleaner. Use rubber gloves and work outdoors because this cleaner may contain toluene or xylene or both. These chemicals are extremely nasty.
Tusen takk for bra tips mouh :D
Da skal jeg gjøre det imorgen :D

Re: The Black Emperor

Posted: 25 Oct 2012, 10:29
by wormy
Ville gjort det, ja. Er utrolig hvor mye "skit" som samles i den opp gjennom årene. Husker jeg holdt på i en liten evighet før min ble helt ren..

Hvis den fortsatt fusker ville jeg gått over ISV-oppsettet i MegaSquirt'en, og tatt det derifra.. Tipper nesten det kan være noe der.. Spesielt hvis du har justert på andre parametere, kan jo det igjen påvirke tomgangen, og da blir kanskje oppsettet til ISV'en feil, om ikke det er rørt.. Bare en tanke.. :)
Ville begynt med å sjekke hvordan ISV'en er satt opp når det er "warm idle".. Heter vel IAC(?) under MegaSquirt mener jeg å huske (lenge siden jeg har fikla med det..) :)
Eller gjør som meg - fjern den. Juster tomgangen med tomgangsskruen, og map bilen deretter. Tror faktisk det er enklere, men da kan den bli litt "sur" å få til å gå pent de første sekundene når den er kald..

Re: The Black Emperor

Posted: 26 Oct 2012, 19:24
by BlackDragon07
Jeg byttet isvn til den jeg hadde i delebilen, vet den fungerte som den skulle. Men det ble tilsvarende som før.
Så du er nok inne på noe wormy med at det kan være oppsettet i megasquirten som trøbler det til :roll:
Nå har jeg fått den "fint-grovt" innstilt. Mangler lytteutstyr for å få tenninga 100%.
Ved vanlig kjøring så ligger den i følge o2 måleren på 15-16, mens ved pådrag så dropper den ned til 10-11. Så nå kan jeg kjøre den oppover. Ser frem til den er "fin-fin" tunet opptimalt.

Er veldig positivt overrasket over hvor raskt denne motoren kommer seg opp på turtall og hvor kjapt den lille Garret T3 turboen spinner seg opp. Det var nok noe mer brutalt med RS-laderen, men jeg syns dette er en god nr.2. Selv Nissan 200sx med 240hk som jeg hadde, dro seg ikke så fort opp.

En morsom tanke hadde jo vært å satt inn RS-laderen i tillegg :twisted: :twisted: :twisted:

Re: The Black Emperor

Posted: 27 Oct 2012, 22:10
by BlackDragon07
Vel hjem fra oslo motorshow, kan anbefales :D virkelig mye moro å se på :D

Fikk tatt meg litt snacks hjem.
Da er det ingenting på bilen som tilsier at det er en vw :wink: Så da ble det girspake, girtrekk og pedaler. :D
Ellers så fant jeg en model utgave av en corrado g-60 :mrgreen: Litt dyrt for en liten modelbil, men måtte ha den :wink:
Image
Også fant jeg rattet som jeg syntes passet til resten på nettet :D
Image

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Nov 2012, 17:53
by BlackDragon07
Den oljeåndinga som egentlig skal gå til g-laderen går på min bare i en catch tank. Kan man bare blinde den av på toppdekslet eller må den være åpen?
Noen som vet?

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Nov 2012, 18:03
by Mouh
den bør nok være åpen ja!

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Nov 2012, 19:08
by BlackDragon07
Mouh wrote:den bør nok være åpen ja!
Men hvorfor?
Vil ikke det bare gi et større oljeforbruk??

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Nov 2012, 20:54
by Mouh
Da det blir overtrykk i toppen om det ikke er der.

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Nov 2012, 22:43
by wormy
Mouh wrote:Da det blir overtrykk i toppen om det ikke er der.
Jepps..
Trykk i bunnpanne / topp.. Som kan presse olje/oljedamp opp forbi stempelringer, ut gjennom simringer/pakninger osv..

Re: The Black Emperor

Posted: 10 Nov 2012, 12:01
by BlackDragon07
Da vet jeg det :D
Takk for innspill :D

Re: The Black Emperor

Posted: 12 Nov 2012, 16:07
by BlackDragon07
Liten update :)

Gammelt ratt, Luisi
Image
Nytt ratt, Black Millenium
Image
Passer min stil litt bedre :D

Re: The Black Emperor

Posted: 02 Dec 2012, 22:14
by BlackDragon07
Liten update :D
Da er del 1 av anlegget i havn :D
Hadde kenwood i 200sx og var egentlig ganske fornøyd med den. Kikket endel på pioneer spillere, men syns helheten på denne var bedre. Også har den opplegg for å legge tlf inn via spilleren :D
Image
Bilder kommer når den er ferdig innstallert :D

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Jan 2013, 19:25
by BlackDragon07
I min gamle corrado så hadde jeg digitalt speedometer, mens nå så har jeg den analoge speedometeret.

Kan jeg "konvertere" til den nyere typen/digitale speedometeret (plug and play) eller er det andre ting som må gjøres for å få det til å fungere?