Page 27 of 30
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 21 Apr 2016, 22:33
by BlackDragon07
Blir bra dette
Hva slags dempe matriale skal du ha på dørene? Og skal du ha noe i den kassa du lager?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 23 Apr 2016, 10:06
by Oekern
BlackDragon07 wrote:Blir bra dette
Hva slags dempe matriale skal du ha på dørene? Og skal du ha noe i den kassa du lager?
Håper det !
Er noen år siden jeg dempa dørene nå.
Brukte butyl rett på metallet, innerblekket også. La 2 lag med akustisk demping på toppen av dette. (Samme fremgangsmåte i gulv forøvrig)
Var meninga og legge sound absorber på selve dørtrekket, men har ikke mer igjen, så det blir en anna gang.
Jeg er jo ikke snekker i det heletatt - så jeg kommer nok ikke til og lage en basskasse selv.
Ser SFT skal komme med en sidemontert kasse til bagasjen, så skal vurdere denne.Håper den blir laget diskret - da jeg som sakt ønsker oem look.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 23 Apr 2016, 12:00
by ml1986
Den SFT kassa ser bra ut, trenger ikke være snekker for å bygge kasse er jo en del av morroa å lage det selv

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 23 Apr 2016, 18:03
by Oekern
Ja missforstå meg rett. Skal alltids klare og laga en firkanta ordinær kasse, men en sidemontert bør støpes for og få utnytta formen på karroseriet - og det skal jeg ikke begi meg utpå.
Han har ikke lagt ut bilde av den sidemonterte kassa enda ? Bare den til hjulbrønnen som passer kun til vr6..
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 30 Apr 2016, 20:31
by Oekern
Da har jeg og Sigurd hatt en ny økt på tenninga.
Et ord: Suksess !!
Det vi starta med var og prøve en anna tenningslampe (u never know). Samme resultat.
Så sjekka vi kammen. 2 ting vi så etter;
1. At oblatene (eller hva f de ovale greiene heter ?) stod i en 'V' på sylinder 1 i TDC
2. At kammen var riktig (kan jo ha vært feilpakka/produsert/sent.
Alt dette stemte.
Så tenkte Sigurd at vi kunne prøve CO Pot meteret hans. Vagt forsøk - MEN det er den lille jævla dritern der som har vært skyld i problemet ! Helt sjukt at den kan føkke opp så mye, spesielt når vi leste av riktig verdi på den med multimeter.
Vi har jo heletia sagt at det det er noe enkelt, pg det stemte.
Noen bilder fra økta;
Bytta ut en jordingskabel som var ferdig;
Fikk sjekka timinga med ventilsekselet og pakning av
V form på syl. 1 i TDC
Har endelig fått tak i en hattehylle uten høl
Det neste som skjer nå er live mapping.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 03 May 2016, 23:43
by Sigurd
Det var deilig å endelig finne ut hva som var feil med denne motoren. Jeg hadde ikke trodd den co-poten kunne lage så mye kål

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 03 May 2016, 23:53
by BlackDragon07
Gratulerer med fungerende motor igjen
Bra dere fant ut av det!!
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 04 May 2016, 13:30
by Oekern
Takk for det!:
Det var er viktig tidspunkt og få ordna det på.
Begynnte og bli riiimelig lei.
Ja fy søren og den CO poten påvirker bilen.
Man lærer stadig. Den gamle CO potn skal rammes inn og henge i stua/soverommet på dne nye leiligheten min jeg har kjøpt.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 05 May 2016, 17:46
by wormy
Så bra dere fant det ut

Co-pot lagde mye kål når jeg prøvde stille tenninga på min også..
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 06 May 2016, 12:58
by Oekern
Ja du nevnte jo det tidligere også, men når vi leste av riktig verdi så trodde jo vi den var i orden. Så feil kan man ta

!
Fikk gjort klar bilen til live mapping igår.
Oljeskjift var først ut. Syns det var overraskende mye metallspon på bunnplugg ved 2.skjifte.
Tok en skikkelig titt på undersia for og bekrefte at alt er tørt.
Ser meget lovende ut. En anelse oljefilm i bunn av oljefilteret, men det får gå.
Fant noen dråper med kjølevæske, men det kommer fra overgangen til registeret ved torpedoveggen. Så får bare stramme slangeklemma litt til. Glemte det igår, så tar det nestegang.
Triat og se hvor rævva overflatebehandlinga er.
Alt i underatellet var jo helt nytt og reint for 2 år sia..
Gleder meg til livemapping nå!
Kjørte en ørliten strekning på veien etter vi fikk til tenninga og en gang til før oljeskjift. Virker friskere og ikke minst sterkere nå. Så detta kan bli artig.

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 06 May 2016, 22:38
by BlackDragon07
Dette går veien nå
Hvor skal du mappe bilen?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 07 May 2016, 22:28
by Mouh
Dette ser jo bra ut dette

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 08 May 2016, 20:24
by Oekern
Det er Poloclassic som tar live mappinga

Dette gjorde vi idag, og det er litt rykk tilbake til start syndrom ute og går.. Fikk vel kjørt ei mil ca før vi måtte parkere bilen for og taue den hjem.
Det er enten kompressoren eller noe i bunndelen som har gått sunt.
Vi fikk åpna kompressoren - og det er hvertfall en simirng som er ferdig. Så får ta en overhaling først og se om det er feilen.
Er det noe i bunndelen er jeg redd det tar ei god stønn før jeg får den på veien igjen..
Det som dog har vært posetivt er jo at AFR var spot on igjennom registeret. Så jeg har fått en chip som er grei og bruke sålenge. Bilen går relativt godt, men hadde ikke høyere trykk en 0,6 bar.
Så det er da mer potensiale her.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 09 May 2016, 14:37
by BlackDragon07
Det var kjipern!!
Satse på at det kun var den simringen som gjorde at den gikk dårlig.
Men det er ikke like bra og ikke kjøre med riktig chip til oppsettet ditt.
Får krysse fingrene for at du får den sammen igjen så du får kjørt litt med den i år
Har jo vært litt snakk om å dra til Vålerbanen i år

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 10 May 2016, 07:56
by Oekern
Ja det var no dritt det her. Helsigvis har jeg vært så lur og kjøpt overhalingskitt før. Så har dette liggende.
Skal starte den opp uten kompressoren, så finner jeg ut om bunndelen er inntakt eller ikke.