Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado G60
Da bytta jeg til original coilen. Samme resultat.
Plugga var litt hvite, så bytta fra 3 bar til 3,5 bars bensintrykksregulator. Ingen endring.
Prøvde og stille tenninga ut ifra 6 graders merket på svinghjulet og tenningslampa på 0. Samma resultat. Dobbeltsjekka merket på fordelern med den gamle, og det var likt.
Begynner og mistenke om kamakslingen kan være feilprodusert ? Får det er vel ikke mulig og montere den feil ? Er vel en slisse som går til hjulet på kammen så det ikke er mulig og sette den feil ?
Har en video når tenninga er stilt inn på 7 grader. Dør tvert når den skal gå på tomgang.
I det øyeblikket jeg gir gass på litt lavere turtall kom det stikk flammer fra potta..
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... clvibu.mp4
Plugga var litt hvite, så bytta fra 3 bar til 3,5 bars bensintrykksregulator. Ingen endring.
Prøvde og stille tenninga ut ifra 6 graders merket på svinghjulet og tenningslampa på 0. Samma resultat. Dobbeltsjekka merket på fordelern med den gamle, og det var likt.
Begynner og mistenke om kamakslingen kan være feilprodusert ? Får det er vel ikke mulig og montere den feil ? Er vel en slisse som går til hjulet på kammen så det ikke er mulig og sette den feil ?
Har en video når tenninga er stilt inn på 7 grader. Dør tvert når den skal gå på tomgang.
I det øyeblikket jeg gir gass på litt lavere turtall kom det stikk flammer fra potta..
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... clvibu.mp4
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Hva slags kamaksel er det du hadde igjen? Hva slags kamdrev har du? Kan du ha et vanlig 8v kamdrev i stedet for et G60? Da får du veldig feil tenning..
Du kjører med ALLE sensorene koblet til? BTS også? (Den må jo tas ut for å stille tenninga, men bilen vil ikke gå på tomgang uten denne koblet til.)
Hvordan den oppfører seg tyder på tenning sånn jeg ser det... Men alt ser OK ut på bildene, og rotor/fordeler-bildet ser korrekt ut det også.. :-\
Begynner bli vanskelig å si uten å se på selve bilen dette her..
Kan eventuelt kanksje ta turen ut en dag om du ikke finner ut av det, mulig vi klarer det sammen.
Du kjører med ALLE sensorene koblet til? BTS også? (Den må jo tas ut for å stille tenninga, men bilen vil ikke gå på tomgang uten denne koblet til.)
Hvordan den oppfører seg tyder på tenning sånn jeg ser det... Men alt ser OK ut på bildene, og rotor/fordeler-bildet ser korrekt ut det også.. :-\
Begynner bli vanskelig å si uten å se på selve bilen dette her..
Kan eventuelt kanksje ta turen ut en dag om du ikke finner ut av det, mulig vi klarer det sammen.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Husker jeg rett er det 268/276 kam jeg kjører.
Kamdrevet var noe jeg henta fra en anna G60 topp som ikke var brukenes lengre.
Tenkte ikke over og sjekke delenr - så dette kan jeg gjøre neste gang. Det er hvertfall et orginalt et som ikke er justerbart.
Ja. Har stilt tenninga uten BTS og satt denne på igjen før gassen ble sluppet etter stilt tenning. Dør tvert når gassen slippes.
Tok sjekkliste på alle pinnene på kontakta til hjernen - og alle har kontakt. Eneste "avviket" var at lamda jordinga ikke slo ut på pinne nr 6 (sensorer), men på nr 19 istedet (jording) Regner med at dette er greit da det også var slikt på Sigurd sitt ledningsnett.
Kan heller ikke skjønne noe annet enn at det er tenninga som er helt gæren, på ett eller annet vis.
Har jo feilsøkt og prøvd og bytte ut en god del deler nå uten at det er hjulpet noe, så det er veldig rart.
Når tenninga er på rundt 30 - så starter den av seg selv og går stabilt og greit på tomgang..
Takker og bukker så meget for tilbud om hjelp! Det varmer hjertet. Skal opp tell bøgda igjen tell helga - så kan se på det kamdrevet aller først!
Kamdrevet var noe jeg henta fra en anna G60 topp som ikke var brukenes lengre.
Tenkte ikke over og sjekke delenr - så dette kan jeg gjøre neste gang. Det er hvertfall et orginalt et som ikke er justerbart.
Ja. Har stilt tenninga uten BTS og satt denne på igjen før gassen ble sluppet etter stilt tenning. Dør tvert når gassen slippes.
Tok sjekkliste på alle pinnene på kontakta til hjernen - og alle har kontakt. Eneste "avviket" var at lamda jordinga ikke slo ut på pinne nr 6 (sensorer), men på nr 19 istedet (jording) Regner med at dette er greit da det også var slikt på Sigurd sitt ledningsnett.
Kan heller ikke skjønne noe annet enn at det er tenninga som er helt gæren, på ett eller annet vis.
Har jo feilsøkt og prøvd og bytte ut en god del deler nå uten at det er hjulpet noe, så det er veldig rart.
Når tenninga er på rundt 30 - så starter den av seg selv og går stabilt og greit på tomgang..
Takker og bukker så meget for tilbud om hjelp! Det varmer hjertet. Skal opp tell bøgda igjen tell helga - så kan se på det kamdrevet aller først!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
På et av bildene på forrige side ser man delenummeret på kamdrevet. Jeg har vært ute og sjekket på min motor og den har samme
delenummer. Så da ser det ut til å være riktig.
delenummer. Så da ser det ut til å være riktig.
Corrado G60
Re: Økern´s Corrado G60
Så veit man det. Takk for at du sjekka Sigurd !
Noen fler tips, Wormy ?:) hehe
Noen fler tips, Wormy ?:) hehe
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Ikke noe mer enn å ohm'e alle sensorene i.h.t. Bentley manualen., og teste en vanlig "dum" tenningslampe uten justeringsmuligheter. Da vet man at det blir riktig.
Dere har sikkert testet sensorene, men nevner de allikevel.
BTS
CO
IAT (Innsugstemp - den andre pinnen på CO-pot. Denne fucket opp mye for meg når den var feil.)
1m ECU slange - koblet på riktig sted (høyre uttak bak på spjeldet)
Tomgangsbryter
Fullgassbryter
Tomgang/fullgassbryter kan påvirke mye hvis de henger eller gir feil verdier. Verdiene de skal gi er "åpen" og "uendelig" ohm, så ikke tenk for mye på eksakt verdi, men mer at de skifter når bryterne trykkes inn. Og at de skifter "riktig vei".
Sikkert nevnt, men dobbeltsjekk også svinghjulsmerkene. Ikke alle ettermarkedssvinghjul som har 6grd merket. Dog ser de ut å stemme med reimhjulsmerket på bildet dere la ut, så bør være greit. Stemmer reimhjulsmerket på veiva med originalt reimhjul? Gjør nok det, men greit å sjekke.
BTS
CO
IAT (Innsugstemp - den andre pinnen på CO-pot. Denne fucket opp mye for meg når den var feil.)
1m ECU slange - koblet på riktig sted (høyre uttak bak på spjeldet)
Tomgangsbryter
Fullgassbryter
Tomgang/fullgassbryter kan påvirke mye hvis de henger eller gir feil verdier. Verdiene de skal gi er "åpen" og "uendelig" ohm, så ikke tenk for mye på eksakt verdi, men mer at de skifter når bryterne trykkes inn. Og at de skifter "riktig vei".
Sikkert nevnt, men dobbeltsjekk også svinghjulsmerkene. Ikke alle ettermarkedssvinghjul som har 6grd merket. Dog ser de ut å stemme med reimhjulsmerket på bildet dere la ut, så bør være greit. Stemmer reimhjulsmerket på veiva med originalt reimhjul? Gjør nok det, men greit å sjekke.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Vi har sjekka alt du nevner, men kun om de har kontakt. Ikke ohm.(Forutenom co pot)
Så kan gjøre dette.
Nå har jeg vel ingen originalt reimhjul til veiva lenger tror jeg, da det ble brukt til og lage strammeverktøy til veivbolten.
Får se om jeg finner noe på delelageret mitt..
Takk for tips !
Så kan gjøre dette.
Nå har jeg vel ingen originalt reimhjul til veiva lenger tror jeg, da det ble brukt til og lage strammeverktøy til veivbolten.
Får se om jeg finner noe på delelageret mitt..
Takk for tips !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Jeg tror jeg har et orginalt reimhjul til veiva du kan få, skal jeg leite?
Re: Økern´s Corrado G60
Tusen takk som byrml1986 wrote:Jeg tror jeg har et orginalt reimhjul til veiva du kan få, skal jeg leite?
Skal oppover tell bilen i helga, så kan sjekke delelageret mitt aller først !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Følte jeg virkelig trengte en posetiv økt på bilen, så i helga har jeg gjort noe helt annet enn og drive med motoren.
Nå har jeg fortsatt litt på stereoanlegget. Det første jeg gjorde var og sette DSP´n i spillerne til 2 veis. Har kjørt med DSP´n stilt inn på 3 veis, noe som har fungert mindre bra da jeg kjører 2 veis oppsett. Mista en del justeringsmuligheter dessverre, men har delefilter på forsterkeren så det ordner seg. (Jeg deler aktivt) Eneste ulempen med dette er at man ikke vet 100% hvor man deler, men kjører en bratt flankesteilhet, så det bør gå veldig fint.
Etter dette prøvde jeg meg på ting jeg absolutt ikke kan !
Og bygge en god installsjon i døra til et 5,25" element.
Starta med og måle litt:

Så ble det en brakett ut av dette: Og siden jeg ikke vet hva jeg driver med så hadde jeg kjøpt en alt for tykk plate.
Treverket butta med dørtrekket. Siden jeg ikke ville bruke mer penger på en ny plate, ble det til og sage av ca halve tykkelsen
rundt hvor høytalerringene ville komme:

Det var nødvendig og kutte endel i dørtrekket:

Begynner og ta form:

Og få plass til 1 mdf ring var ikke noe problem, men for og legge på en yttligere måtte dørlomma kuttes i på innsiden:



Og her er jeg så og si ferdig:

Litt tildekkning med dempematter for og få det 100% tett må til. Også er det jo en side til igjen
Har foreløbig kun Hertz høytalerne, men det ligger et nytt par og venter på postkontoret.
Det blir et par Focal 5WS subwoofere som skal inn. Tror det kan bli meget bra. Håper det hvertfall !
Jeg har et originalt reimhjul til veiva liggendes, så får sjekke at merket stemmer på epytec hjulet neste gang.!
Nå har jeg fortsatt litt på stereoanlegget. Det første jeg gjorde var og sette DSP´n i spillerne til 2 veis. Har kjørt med DSP´n stilt inn på 3 veis, noe som har fungert mindre bra da jeg kjører 2 veis oppsett. Mista en del justeringsmuligheter dessverre, men har delefilter på forsterkeren så det ordner seg. (Jeg deler aktivt) Eneste ulempen med dette er at man ikke vet 100% hvor man deler, men kjører en bratt flankesteilhet, så det bør gå veldig fint.
Etter dette prøvde jeg meg på ting jeg absolutt ikke kan !
Og bygge en god installsjon i døra til et 5,25" element.
Starta med og måle litt:

Så ble det en brakett ut av dette: Og siden jeg ikke vet hva jeg driver med så hadde jeg kjøpt en alt for tykk plate.
Treverket butta med dørtrekket. Siden jeg ikke ville bruke mer penger på en ny plate, ble det til og sage av ca halve tykkelsen
rundt hvor høytalerringene ville komme:

Det var nødvendig og kutte endel i dørtrekket:

Begynner og ta form:

Og få plass til 1 mdf ring var ikke noe problem, men for og legge på en yttligere måtte dørlomma kuttes i på innsiden:



Og her er jeg så og si ferdig:

Litt tildekkning med dempematter for og få det 100% tett må til. Også er det jo en side til igjen
Har foreløbig kun Hertz høytalerne, men det ligger et nytt par og venter på postkontoret.
Det blir et par Focal 5WS subwoofere som skal inn. Tror det kan bli meget bra. Håper det hvertfall !
Jeg har et originalt reimhjul til veiva liggendes, så får sjekke at merket stemmer på epytec hjulet neste gang.!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Gøy med stereo 
Re: Økern´s Corrado G60
Ja, sålenge man får det til, hehe.ASD wrote:Gøy med stereo
Får noen uheldige refleksjoner fra fulltone i dash, men får kjøre på med EQ og tidskorreksjon og se hva jeg får "redda inn". Ville nok vært en fordel med on axis installasjon av fulltonen.
Får jeg ikke redda det inn blir det nok et 3 veis oppsett med vesentlig mindre mellomtone, men tar ikke sorgene på forskudd riktig enda.
Vil helst unngå dette så jeg får beholdt oem look.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Detta får du til
..... bare ikke overtenk for mye, og hold det enkelt. Onaxis montering er ideelt.... men du holder på i en bil og der er ingen ting ideelt . heheheh. Blir mange kompromisser og en får gjøre det beste ut av det. Det går ann å tidskorrigere noe med fulltone elementet, ved å legge til ekstra på avstanden. Det ekstra du skal legge til i DPSen er avstanden fra element og opp til front ruten, siden frontruten fungerer som en reflektor. En annen ting er delefrekvensen mellom dashbord elementene og dør elementet. Den bør være så lav som mulig pga. avstanden mellom elementene, helst ikke over 700 Hz. Dette for å "binde" elementene sammen, så man ikke opplever at lyden kommer fra dashbordet og døra men oppleves som den kommer fra ett element. (Regnestykket er som følger: lydhastighet 340m/s delt på delefrekvensen =m.)
eeeeehhh jeg er vel ikke akkurat den beste til å ikke overtenke hehehehe men lykke til
P.S. liker at du satser på OEM look
eeeeehhh jeg er vel ikke akkurat den beste til å ikke overtenke hehehehe men lykke til
P.S. liker at du satser på OEM look
-
BlackDragon07
- Posts: 2346
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
X2ASD wrote: P.S. liker at du satser på OEM look
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Hadde onaxis i bruksbilen jeg hadde for noen år siden - det var SÅ mye enklere og forholde seg til..ASD wrote:Detta får du til..... bare ikke overtenk for mye, og hold det enkelt. Onaxis montering er ideelt.... men du holder på i en bil og der er ingen ting ideelt . heheheh. Blir mange kompromisser og en får gjøre det beste ut av det. Det går ann å tidskorrigere noe med fulltone elementet, ved å legge til ekstra på avstanden. Det ekstra du skal legge til i DPSen er avstanden fra element og opp til front ruten, siden frontruten fungerer som en reflektor. En annen ting er delefrekvensen mellom dashbord elementene og dør elementet. Den bør være så lav som mulig pga. avstanden mellom elementene, helst ikke over 700 Hz. Dette for å "binde" elementene sammen, så man ikke opplever at lyden kommer fra dashbordet og døra men oppleves som den kommer fra ett element. (Regnestykket er som følger: lydhastighet 340m/s delt på delefrekvensen =m.)
eeeeehhh jeg er vel ikke akkurat den beste til å ikke overtenke hehehehe men lykke til
P.S. liker at du satser på OEM look
Jeg har en overlapp mellom element i dør og dash. Hittil kjører jeg Focalene opp til 80hz med 12/db per octav i avrulling.
Fulltonene i dash kjører ned til 125hz med 12/db per octav. Så sålangt delingsmessig fungerer dette bra syns jeg.
Da skal jeg prøve og legge til den avstanden i tidskorrigeringa ! Blir spennende og prøve ut
Installasjonen til 5w´sene ble jeg jo da ferdig med forrige helg. Trodde jeg skulle få mer dypbass, men det er nok installasjonen og ikke elementene sin feil. Mulig de fungerer mest optimalt i en ordentlig kasse og ikke i en dør. Så jeg må nok krype til korset og sette inn en sub på sikt.
Det som var no dritt er at jeg får på dørtrekket, men ikke med dørlomma på. Har kutta det jeg kan uten at noe blir synlig, men den kommer seg ikke ordentlig inn.. Så får se om jeg finner ut hvor det butter og får fiksa det på en ålreit måte..
Her er braketten til passasjer siden ferdig;

5WS´n stikker såvidt litt ut i bakkant;

Ganske stor forskjell på disse og hertzn. Focalen er jo drittung i forhold.


Edit:
Ja OEM look må opprettholdes. Skal kvie meg mye for og bygge anlegget synlig..
Syns det er en stor det av opplevelsen og jeg, og ikke se det som spiller (hvertfall potensielt:O) veldig bra.(Hvertfall når det kommer til bil)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner