Page 23 of 30

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 30 Jul 2015, 18:36
by Oekern
Takker!
Ja det er bare og setta i sving :wink:
Fikk løs drivaksal før idag, men ser ut som jeg har fått feil del fra møller.
Mulig det ble noe missforståelse også mellom meg og han i andre enden på tlf. Så får se om de har korrekt del i morra.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 02 Aug 2015, 17:49
by Oekern
Det viste seg at det var riktig del. Den gamle simringen var så mjuk blitt at jeg bare hadde
fått ut halvparten. :oops: Tok Sigurd 20 sekunder og se når han lå under bilen der.
Ny simring på plass;
Image

Her ser dere litt bedre hvor oljekjøler sitter;
Image

Fløtta tutene til der hvor org. IC står;
Image

Syns kanskje ikke de mørke løktene er så dumme alikevell. Lar dem være foreløbig hvertfall.
Image

Igår, lørdag, hadde jeg prøveskilter. Fikk logga ca 20 mil. Motormessig fungerer det helt tipp topp.
Er meget fornøyd med tomgangen og hvordan den er og kjøre mtp kvass kam (268/276).
I starten var den meget tungstarta etter at den er blitt varm. Etter aller første kjøretur fikk jeg faktisk ikke start igjen
rett etter at jeg skrudde motoren av.Den måtte bli kald først, så starta den. Dette er dog blitt mye bedre allerede, så det går seg nok til.
P.g.a lavtemp. termostat og styring til radiatorvifta går den ganske kaldt på kjølevannet. Må motorvei o.l ligger den på 70 grader,
i litt tettere strøk med mer stopp og kjøring så snuser den på 75 grader. Er dette kanskje litt f o r kaldt ?
MFA´n blei ikke heeelt enig med seg selv ift oljetemperatur, men den ligger nok rundt 80-90 grader. (På 80 grader åpner den eksterne kjølern seg)
Har en liten film fra påkjøring til motorveien. Lå noen sinker forran oss, men vi kom da forbi
Litt kjip kvalitet da jeg tok opp med telefonen;
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... vjg2wg.mp4

Tok en sjekk ift lekasjer etter kjøringa igår. I dag da jeg tok den vekk har det kommet noen få dråper på den, så får sjekke opp det
neste gang jeg har ferie. Da skal jeg også ha prøveskilter og prøve den andre chippen jeg har.
Image

Har ikke sjekke ladetrykket da jeg ikke har fått satt på en måler enda, men skal gjøre dette før neste prøvekjøring.
Burde vel egentlig hatt en bredbåndslambda for sikkerhetsskyld. Får se hva jeg gjør.
Ellers så må jeg finne ut en løsning på panserwire da denne er for kort. Noen tips ?
Skal prøve og få lufta clutch litt mer da den må heeeelt inni gølvet for at jeg skal få den i gir.
Virker ikke som den er helt som den skal være.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 06 Aug 2015, 21:24
by BlackDragon07
Syns det ble skikkelig stillig med de mørke lyktene og den sorte plata :D :D

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 15 Sep 2015, 22:09
by Oekern
Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 15 Sep 2015, 23:11
by BlackDragon07
Stereoanlegget?
Eller andre ting som man ikke behøver å ha tenningssystemet på?

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 16 Sep 2015, 10:34
by wormy
Oekern wrote:Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
Stereo er vel hovedårsaken som blir nevnt..
Ellers spørs det jo på batteriet også, hvor bra stand det er i.. Alarm..?

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 21 Sep 2015, 17:06
by Oekern
Har sjekka alt av 'basic's'.
Relativt nytt batteri. (1 og halvt år).
Tenkte mer på om det var noe som er typisk for alder og lite bruk, men det kan jo væra så mangt. Får bare starte med feilsøkning.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 21 Sep 2015, 17:32
by g60
Koble deg noenlitt lange ledninger på en lyspære,så tar du av minus på batteriet..kobler en ledning til minus kabel og en til minuspolen på batteret da skal det bli lys..så drar du ut en og en sikring og når lyset forsvinner,så har du strømtyven din :-)

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 22 Sep 2015, 23:29
by Oekern
Ah! Smart. Takk :D

Kan jo ellers fortelle at jeg endelig har realisert sete - drømmen!
Det er da Recaro delskinnstolene det er snakk om.
Ikke helt perfekte og bryter til rygg-justering mangler begge sider, men skal få ordne dette på et vis.
Skinnet har noen "strekk merker", men skal kunne få vekk dette regner jeg med, med noe skikkelig lærkrem.
Førerstol ikke montert da jeg ikke har ordna bryter og strøm til justering av seteryggen. Denne har også en søm som har spjæla som må ordnes.

Image
Image

Motormessig er jeg på vent.
Skulle prøve chip nr 2 en helg og skulle i samme slengen dobbeltsjekke tenninga. Oppdaget av svinghjulet var feilmerka og med riktig instillt tenning
ble den helt håpløs - så kjører på med livemapping i oktober.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 23 Sep 2015, 09:07
by g60
Delskinn er 100% corrado..det er helt rett :-) gratulerer :-)
Nye brytere finner du hos ARZ.....

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 24 Sep 2015, 22:42
by BlackDragon07
Ser kjempe bra ut :D
Regner med du syns det var digg å få dette inn i bilen :D

Hvis du ser i tråden min så har det blitt svart på hvordan du enkelt kan legge opp strøm fra sikringsskapet :D
Fått skilter på bilen enda?

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 24 Sep 2015, 23:20
by wormy
Hvilket merke på svinghjulet bruker du? Ditt var vel merket med grader mener jeg å huske?

Hvis den går dårlig med "riktig" justert tenning, kan det også være en sensor som fucker opp. Prøvde å justere min med CO-pot frakoblet. På "riktig" tenning da kom det geværskudd og flammer fra potta, og grenrøret glødet rødt.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 25 Sep 2015, 00:50
by Oekern
Stemer, det er merka med grader.
Når vi fikk det riktig brukte vi merket 0.
Justerbar tenningslampe som var stillt inn på 7 grader, men hver gang man nærma seg 7 grader døde den ut.

Når den gikk med feil innstilt tenning så gikk den jo greit. Altså, jeg trodde kanskje det skulle gå bedre enn det gjorde, men
den gikk stabilt på tomgang og ellers reint og greit gjennom turtallsregisteret. Da forutenom 2 små kutt som jeg fikk.

Har ikke sjekka CO-pot etter vi stilte den inn under oppstart (eller når vi gjorde det igjen), men kan jo dobbeltsjekke den for sikkerhetsskyld.

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 25 Sep 2015, 16:54
by wormy
Ikke juster noe på tenningslampen. Sett den på 0 grader, og sikt deg inn mot 6grd merket på svinghjulet. Slik du gjør det nå blir det dobbelt opp, altså 13 grader. (Eller om det blir -1, for trøtt til å tenke.)


Alternativt bør det jo forsåvidt også bli riktig å stille lampa på 6-7grd, og sikte seg inn mot 0-punktet på svinghjulet.. Så lenge de 6-7 gradene du stiller på lampa er fortenning

Re: Økern´s Corrado G60

Posted: 26 Sep 2015, 19:31
by Oekern
wormy wrote: Alternativt bør det jo forsåvidt også bli riktig å stille lampa på 6-7grd, og sikte seg inn mot 0-punktet på svinghjulet.. Så lenge de 6-7 gradene du stiller på lampa er fortenning
Det er dette vi har gjort.