Page 21 of 30
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 Apr 2015, 00:00
by Oekern
All kudos og skryt mtp toppen rettes til Sigurd.
Han har stått på og gjort alt bortsett fra maskineringa.
1000HK er vell litt væl! Satser på mellom 70-90HK i økning.
Har planer om og kjøre dyno når den er ferdig for og få et fasit-svar
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 Apr 2015, 07:15
by ml1986
Her skal du vel på med no turbo vel?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 Apr 2015, 07:46
by g60
Ser veldig bra ut

hva koster en slik "behandling" da?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 Apr 2015, 17:34
by BlackDragon07
Morsomt med turbo på disse bilene

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 Apr 2015, 18:58
by Oekern
Her blir det kompressor i første omgang.
Hadde nok fått henta ut en del mer med turbo, men det får
Eventuellt bli seinere.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 26 Apr 2015, 21:53
by Oekern
Da har man fått gjort litt idag.
Dagen starta med montering av ventiler. Tusen takk til Sigurd som hjalp til mye !
Nye tetninger;
Så fjører oppi og på med titanium "retainers"
Alle ventiler montert.
Dette er da 1+mm overdim både innsug og eksos. 7mm stem.
Så tenkte jeg og se hvordan de nye baklampene mine så ut.
Jeg la på "light gray" lamin-x. Det ble desverre ikke helt perfekt, men på litt avstand ser man det ikke.
Får vurdere hva jeg gjør når jeg er ferdig med den store delen for og se hvor fin de evnt blir.
Så måtte jeg montere SFT skiltholderen. Fy søren og snasen den er!

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 26 Apr 2015, 22:40
by BlackDragon07
Får ikke lyst til dey samme selv
Ser veldig bra ut
Hvor kjøpte du den bakplata?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 27 Apr 2015, 20:07
by Oekern
SFT = spoonfedtuning

Dott kom
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 03 May 2015, 19:56
by Oekern
Så har man da fått klargjort for at motor skal kunne løftes ut.
Deilig og ha gjort dette før så det går rett fram.
Denne gangen har jeg gått til innkjøp av en "dymo" maskin. Så går "oppkobling" av ledningsnettet
lettere og går fortere.

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 14 May 2015, 15:16
by Oekern
Så var motoren ute.
Vaska, polerte og la på voks til slutt på sidevangene.
Lakken er jo i dårlig stand, men siden det ikke blir hellakering så var det da forsøket verdt.
Det hjalp jo litt.

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 14 May 2015, 21:03
by BlackDragon07
Se her ja
Får man ikke til å lakkere så funker det jo som f... å polere
Kommer motoren fort på plass igjen da?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 May 2015, 09:25
by g60
ser veldig bra ut

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 16 May 2015, 16:51
by Oekern
Takker og bukker.
Venter egentlig bare på at blokka blir ferdig montert samt chip.
Ellers så er det bare montering som gjenstår. Sååå det er jo ikke så mye som gjenstår, men ting
tar jo gjerne litt lengre tid enn man tenker da.
Fikk gjort litt mer småtteri igår.
Vibratech motorfester;
Ny coil;
Ny slave;
Klarte ikke og legge på lamin-x filmen på den kurva baklykta, så ga opp det og fant fram noe sotespray jeg hadde liggendes.
Klarte ikke og få det javnt på første strøket - så måtte ta 2. Syns dette blei alt for mørkt, men foreløbig lar jeg det være sånn.
Må nok innrømme nederlag og kjøpe ferdig røde/"grå" baklykter.. Har også fjerna vindusvisker bak.

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 18 May 2015, 22:17
by BlackDragon07
Den stussen din ble jo rimelig strøken med den midtplaten og de mørke lyktene!!
Hva er forskjellen på de motorfestene og de til bbm?
Ellers ser det veldig Bra ut

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 19 May 2015, 11:16
by Oekern
Jeg syns som sakt det blei litt vell mørkt, men det "passa" jo, som du sier.
Jeg har aldri prøvd disse motorfestene før, men etter alt jeg har lest så er dette det beste
kompromiss mellom komfort og stivhet. De er en god del stivere enn orginalt, men fortsatt
fine og kjøre med uten noe særlige vibrasjoner. (Igjen, etter hva jeg har lest.)