Page 21 of 26
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 09 Sep 2010, 17:28
by g60
riktig..
hva oppgraderinger bør gjøres for å kjøre med 68 hjul og rs lader??
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 09 Sep 2010, 20:13
by BlackDragon07
g60 wrote:riktig..
hva oppgraderinger bør gjøres for å kjøre med 68 hjul og rs lader??
Tja, man kan egentlig gjøre en hel masse (bytte av kam, dyser etc).
Vurderer du å gjøre det selv?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 09 Sep 2010, 20:26
by BlackDragon07
Oppdatert liste av hva som er gjort og ikke
Performance part`s:
Monroe reflex dempere foran og bak.--Montert
RSR-outlet fra BBM.--Montert (Ble fra Arz-tuning)
Short shift fra BBM.--Montert (Ble fra Arz-tuning)
8mm Silicone Spark Plug Wires fra BBM.--Ikke kjøpt
ACT Stage 1 Clutch Kit - 228mm fra BBM.--Ikke kjøpt
Limited Slip Differential.--Ankommet, ikke montert
Eibach stab.stag foran & bak.--Montert
Custom 2.5" eksosanlegg.--Montert
Custom intercooler.--Montert
Åpent kn-filter (skal bygge et custom varmeskjold og kald luft inntak).--Enda ikke ferdig
Overhale kompressoren og sette på 70mm ladehjul.-- Ble en RS-lader med 68mm ladehjul fra Mr. Classic
Stage I chipp.-- Ble en custom chip fra Mr. Classic
Og til slutt, få mappet bilen skikkelig.--Ikke fått gjort enda
"Styling part`s":
Boost og volt-meter til midtkonsollen.-- Montert
Emblem fri mattig grill.-- Montert
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 09 Sep 2010, 21:21
by g60
så chip og mapping er det som bør gjøres først da?
bilen din blir bra greier når du er i mål

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 10 Sep 2010, 01:20
by BlackDragon07
g60 wrote:så chip og mapping er det som bør gjøres først da?
bilen din blir bra greier når du er i mål

Nei, chippen og det bør gjøres først sammen med eventuelt oppgradering av lader. Mappingen er bare en fin-fin justering av det oppsettet man har, som man gjør helt til slutt.
Begynner å nærme seg mål, men det er jo alltids en eller annen upgrade`s man kan gjøre

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 10 Sep 2010, 07:34
by g60
jeg skjønner
ja.det er rart med det,,finnes ALLTID noe man kan putte inn i disse bilene av oppgraderinger...hehe
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 10 Sep 2010, 10:35
by BlackDragon07
Jeg "oppgraderte" motor rommet med spiralslanger for å forhindre lekasjer, men det ble langt i fra så pent som jeg tenkte det skulle bli
Men har noen andre rør, men disse er kun 2", hva vil det ha og si effektmessig og på "flow`n" om jeg går ned fra 2.5" til 2" rør?
Noen som vet?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 15 Sep 2010, 21:12
by BlackDragon07
Etter litt vurdering så har jeg bestemt for å bytte ut de fleksible spiralslangene med svarte silikonslanger.
Det vil for det første se mere gjennomført ut og bli et mye penere motor-rommet som KAN vises frem

.
Spiralslangene har vist seg å ha noen svakheter.
Vil ikke anbefale noen å bruke disse.
Tenkte jeg skulle bestille fra turbopower.no. De leverer kjapt og har god service etter det jeg har lest her.
Se om jeg får gjort mye av det andre jeg har tenkt på en stund (custom luftfilter boks, montere på girling 60 kalipper og i samme sleng sette på stålomspunnede bremseslanger)
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 18 Sep 2010, 11:25
by BlackDragon07
Har problem med temperaturen på bilen igjen.
Tempen på kjølingen i dash`n går relativt fort opp til 100c, når det skjer ligger tempen på olje på 50c.
Sjekket termostaten og den funker, kjøpte også ny for å være sikker(sjekket denne og).
Vifta starter ikke av seg selv, men funker på high og low hvis jeg kortslutter den.
Det blir også trykk i alle slangene så systemet er ikke tett, tror jeg.
Er det kun viseren i dash`n som er feil eller har en ødelagt sensor eller er det noe annet det kan være?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 18 Sep 2010, 14:08
by bolln
BlackDragon07 wrote:Har problem med temperaturen på bilen igjen.
Tempen på kjølingen i dash`n går relativt fort opp til 100c, når det skjer ligger tempen på olje på 50c.
Sjekket termostaten og den funker, kjøpte også ny for å være sikker(sjekket denne og).
Vifta starter ikke av seg selv, men funker på high og low hvis jeg kortslutter den.
Det blir også trykk i alle slangene så systemet er ikke tett, tror jeg.
Er det kun viseren i dash`n som er feil eller har en ødelagt sensor eller er det noe annet det kan være?
hm kjennes de varmt ut da på kjøleslangane? når det vise 100 grade i dashen?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 18 Sep 2010, 14:18
by BlackDragon07
Nei, ikke spesielt varmt.
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 19 Sep 2010, 01:11
by Oekern
Da kan du la bilen stå på tomgang, så haar du en termostat i ekspansjonstanken så sjekker du denne opp mot dashen.
Høres ut som dashen din tuller
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 19 Sep 2010, 01:34
by bolln
prøve å skifte kjølevannsmåleren da;) den svarte;) at me den blå temp sensoren;)
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 19 Sep 2010, 11:50
by Kisseg60
At vifta ikke begynner å gå kan være termobrytern som sitter i radiatoren.
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 19 Sep 2010, 18:07
by BlackDragon07
Takker for gode tips
Skal prøve de ut imorgen!
Planlagt siste tur til helgen før jeg tar bilen inn til vinterlagring, så hade vært fint å fått det til.