Page 3 of 22
Re: Ildmars corrado
Posted: 23 Oct 2009, 14:59
by ildmar
Ron wrote:Er nok ladern din som synger på siste verset, overhal den du, FØR stygge
mekaniske lyder oppstår..
Må si bilen din var meget pen, den farga kledde raddo`n godt

jepp var det jeg trudde sjøl og... jepp! men må spares litt først

hvor lønner det seg å gjøre det da? hørt at det ikke er så bra å begynne med det sjøl hvis man ikke har gjort det før...
takk for det
okei det er greit da skal jeg prøve det så lenge

Re: Ildmars corrado
Posted: 24 Oct 2009, 15:32
by Oekern
Snakk med Frode. A.K.A Poloclassic.
Du finner han på dette forumet og bilforumet. Blandt annet,
Re: Ildmars corrado
Posted: 24 Oct 2009, 16:57
by ildmar
oki da skal jeg gjøre det!
Re: Ildmars corrado
Posted: 26 Oct 2009, 10:00
by ildmar
Noen som har forslag på hvordan man kan trimme PG'n uten å måtte betale i dyre dommer?

Re: Ildmars corrado
Posted: 26 Oct 2009, 10:11
by acoupe
den enkle og mer stabile måten er vel å sette på mindre ladehjul, chip, eksos og filter f.eks.
68mm ladehjul, grenrør og litt større eksos, åpent filter og chip. Det er vel det mer "vanlige" oppsettet for folk som ikke vil minske levetiden på g-laderen betraktelig, og slippe å gjøre noe med selve blokka, og med en frisk g-lader burde du øke ladetrykket fra 0.65 til 0.9-1.0 bar.
Eller du kan sette på enda mindre ladehjul, porte g-lader, grenrør, eksos, åpent filter osv..men da må du vel gjerne skite rådelager, samt at levetiden på g-laderen blir betraktelig kortere, dvs at du må overhale oftere. Men her er du heller ikke langt unna en turbo konvertering.
Re: Ildmars corrado
Posted: 26 Oct 2009, 10:14
by ildmar
okei tusen takk for info!
men ikke langt unna turbokonvert betyr det da at jeg burde konvertere til turbo hvis jeg vil ha noe særlig mer da?
sett at noen her har bytta g-lader med lysholm... hvor mye er det for en sånn lysholm kompressor? fullt kit...
Re: Ildmars corrado
Posted: 26 Oct 2009, 10:25
by acoupe
ildmar wrote:okei tusen takk for info!
men ikke langt unna turbokonvert betyr det da at jeg burde konvertere til turbo hvis jeg vil ha noe særlig mer da?
sett at noen her har bytta g-lader med lysholm... hvor mye er det for en sånn lysholm kompressor? fullt kit...
det er vel g-laderen som setter litt begrensninger på hvor mye effekt du kan få, så om du skal ha veldig mye Hk så kan turbo være en ide, evnt en lysholm. Men jeg skal love deg at du kan få mye krefter ut av g-laderen, problemet er at den krever ofte overhalinger om du skal tyne mye ut av den, og det blir jo dyrt i lengden. Alt kommer ann på HVOR MYE hk du er ute etter.
Re: Ildmars corrado
Posted: 26 Oct 2009, 10:26
by ildmar
okei da er jeg med
Re: Ildmars corrado
Posted: 26 Oct 2009, 10:41
by ildmar
hvordan er det å kjøpe ferdige tuning kit fra f.eks bahnbrenner og slike steder da?
Re: Ildmars corrado
Posted: 27 Oct 2009, 10:48
by ildmar
og er det noen som har erfaringer på frakt, moms osv. hos bahnbrenner?
Re: Ildmars corrado
Posted: 27 Oct 2009, 14:38
by glennern
God erfaring med det. Og hvis du viser til Corrado Club Norwegen så får du også rabatt på noen varer
Hvis du trykker deg videre for betaling fra handlekurven så vil du få valg om frakt. pris og antatt levering.
Når det gjelder moms så må du gange total summen uten frakt med 1,25 ( Eks. kr.5000 x 1,5= 6250. Hvorav 1250 er moms)
Frakt kommer i tillegg.
Leveringstid ca 14 dager fra jeg bestilte til levert på døra. Er vel variert hvor lenge varene blir liggende hos tollen.
Tollen er blitt strenge i det siste grunnet at mange sender varen som gave for spare kroner. Jeg måtte levere kopi av faktura/bankutskrift før jeg fikk varen. Vedlagt fulgte en faktura på moms ut i fra det
Men uansett så er jo $ kursen rett rundt 5 så mye å spare

Re: Ildmars corrado
Posted: 27 Oct 2009, 14:59
by ildmar
glennern wrote:God erfaring med det. Og hvis du viser til Corrado Club Norwegen så får du også rabatt på noen varer
Hvis du trykker deg videre for betaling fra handlekurven så vil du få valg om frakt. pris og antatt levering.
Når det gjelder moms så må du gange total summen uten frakt med 1,25 ( Eks. kr.5000 x 1,5= 6250. Hvorav 1250 er moms)
Frakt kommer i tillegg.
Leveringstid ca 14 dager fra jeg bestilte til levert på døra. Er vel variert hvor lenge varene blir liggende hos tollen.
Tollen er blitt strenge i det siste grunnet at mange sender varen som gave for spare kroner. Jeg måtte levere kopi av faktura/bankutskrift før jeg fikk varen. Vedlagt fulgte en faktura på moms ut i fra det
Men uansett så er jo $ kursen rett rundt 5 så mye å spare

okei mange takk for hjelpen

ja har hørt det at dem har blitt veldig strenge på det der...
driver å vurderer å kjøpe litt deler så bilen blir litt hissigere

Re: Ildmars corrado
Posted: 27 Oct 2009, 15:31
by Mouh
hmm, sist jeg handlet fra det store utland så måtte jeg betale MVA på hele totalsummen, "varen+frakt".
det regnestykket jeg har brukt er ("varen-i-NOK" + "frakt-i-NOK") * 1,25
også har jeg brukt
http://www.x-rates.com/calculator.html til å finne hva det blir i NOK
Re: Ildmars corrado
Posted: 27 Oct 2009, 15:36
by glennern
Hvis du er interessert i Lysholm kompressor så kan du kontakte Paul hos
http://www.maddoggsyndicate.com i England.
Men ved henvendelse bør du spesifisere pris på Komplett kit og leveringstid.
Hvis du viser til mitt navn så vil du få en redusert pris da det er inngått en avtale til de fem første.
Re: Ildmars corrado
Posted: 27 Oct 2009, 15:52
by ildmar
okei
hvor mye er det sånn omtrent for lysholm kitet da?