Page 18 of 26
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 17 Feb 2010, 22:07
by Ron
Her er et av mine rør fra i sommer, skal til litt varme for å få til det der.

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 17 Feb 2010, 23:21
by BlackDragon07
Såpass ja
Greit med en ordentlig intercooler som gjør jobben da ja

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 25 Feb 2010, 19:01
by BlackDragon07
Er i gang med å fjerne " carbon canister", men er usikker på hva jeg skal gjøre med returen fra beholderen?! Er det bare å blinde den av?
Slangen/røret markert med rødt.

Kommer med flere bilder når jeg blir ferdig med motor rommet

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 25 Feb 2010, 19:10
by ildmar
Hva gjør man egentlig med alle di andre? hvis det er den svarte runde der som er kullfilteret?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 25 Feb 2010, 23:31
by Ron
BlackDragon07 wrote:Er i gang med å fjerne " carbon canister", men er usikker på hva jeg skal gjøre med returen fra beholderen?! Er det bare å blinde den av?
Slangen/røret markert med rødt.

Kommer med flere bilder når jeg blir ferdig med motor rommet

Bare ta vekk hele greia du

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 26 Feb 2010, 00:47
by BlackDragon07
Ok, men skal jeg bare blinde utgangen?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 26 Feb 2010, 09:05
by Kristaafa
Er bare å plugge igjen ja. Kan eventuelt fjerne hele den "ventilen" også, plugge igjen vaccumen, og sette et lite filter på slangen som kommer fra bensintanken.
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 26 Feb 2010, 19:31
by Ron
Kristaafa wrote:Er bare å plugge igjen ja. Kan eventuelt fjerne hele den "ventilen" også, plugge igjen vaccumen, og sette et lite filter på slangen som kommer fra bensintanken.
Det var det jeg mente, bare ta bort hele greia du, å blend/bruk den som går inn på innsuge.

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 03 Mar 2010, 17:16
by BlackDragon07
Takk for tips
Noen som vet hvordan man skrur av frontfangeren fra "bærebjelken" til frontfangeren?
Er i gang med intercooler, men skulle ha separert de to delene i frontfangeren.
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 03 Mar 2010, 17:41
by g60
frontfangeren er "klipset" fast i bærebjelken.
er 8 eller 10 sånne klips.når jeg skulle ta av min,så skrudde eg av hele greien.klipset av fangeren og satte på igjen bærebjelken.
men mulig det finnes lettere måter.
om det trengs,så kan jeg ta bilder av det..min er av nå

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 03 Mar 2010, 18:15
by BlackDragon07
g60 wrote:frontfangeren er "klipset" fast i bærebjelken.
er 8 eller 10 sånne klips.når jeg skulle ta av min,så skrudde eg av hele greien.klipset av fangeren og satte på igjen bærebjelken.
men mulig det finnes lettere måter.
om det trengs,så kan jeg ta bilder av det..min er av nå

Så det var en del klipps der ja.
Kun å vippe de av? Lett å få på igjen?
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 03 Mar 2010, 18:32
by g60
på igjen var ikke problem.bare trykke hardt på fangeren.men AV var litt verre...klipsene står fast i fangeren.så de må trykkes sammen på baksiden av bærebjelken og dra fanger ut samtidig..
ta ett bilde iløpet av kvelden så kan du se hvordan de ser ut

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 03 Mar 2010, 18:43
by BlackDragon07
g60 wrote:på igjen var ikke problem.bare trykke hardt på fangeren.men AV var litt verre...klipsene står fast i fangeren.så de må trykkes sammen på baksiden av bærebjelken og dra fanger ut samtidig..
ta ett bilde iløpet av kvelden så kan du se hvordan de ser ut

Ok, da tror jeg det skal gå greit.
Takk for hjelp

Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 03 Mar 2010, 19:03
by g60
Re: (The Ressurection of) The Oblivion
Posted: 23 Apr 2010, 20:41
by BlackDragon07
Endelig fått surret meg til å få levert inn laderen til Mr.Classic for en sårt trengt overhaling
Ser virkelig frem til å få litt "spark" igjen

(i den grad mitt oppsett gir det i forhold til lysholm gutta

).
Har kjøpt slanger og rustfrie-klemmer fra Vangbo (bra service og veldig kjapp levering!!)
Går for en løsning som eleminerer muligheten for lekasje i stor grad i rør overgangene.
Er snart ferdig med motor rommet (bilder kommer når jeg er helt ferdig).