Page 17 of 26

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 18 Dec 2009, 17:22
by BlackDragon07
wormy wrote:Hehe, ser du på felgefargetråden min, skulle man tro det er under 5 aktive.. (Kan velge 2 alternativer, 5 stemmer er brukt.. :P)
Da er jeg en av de 5 :lol:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 18 Dec 2009, 17:56
by Mouh
jeg er en av de som ikke har svart på spørsmålet ditt, men det er da jeg syns du skal velge det DU vil ha og ikke bry deg om det andre mener ;)

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 18 Dec 2009, 20:57
by glennern
Enig i den Mouh :-)

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 18 Dec 2009, 21:21
by BlackDragon07
Mouh wrote:jeg er en av de som ikke har svart på spørsmålet ditt, men det er da jeg syns du skal velge det DU vil ha og ikke bry deg om det andre mener ;)
Fornuftig sagt :D
Det sto mellom to farger, men de fleste som omlakkerer går stort sett for en farge og det var en av grunnene til at jeg har bestemt meg for den fargen som det nå blir.
Men syntes det er litt gøy å se hva andre på forumet mener :D
You see? :D

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 12 Feb 2010, 07:42
by BlackDragon07
Noen som vet hva temperaturen på luften ut av g-laderen er? (før intercooleren)

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 12 Feb 2010, 09:11
by Kristaafa
Det kommer vel helt ann på temp på lufta som kommer inn g-laderen fra filteret.

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 12 Feb 2010, 17:49
by BlackDragon07
Normal ute temp på 20 grader

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 01:12
by BlackDragon07
Ingen som vet?

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 01:37
by Ron
BlackDragon07 wrote:Ingen som vet?
Har ikke en nøyktig tempratur, men svaret er VARMT, ble virkelig
overasket over den tempraturen den G-lader`n har av seg. Om man ser på hele
konstruksjon til g-lader`n så sier det jo sitt.
Bra du skal oppgradere cooler, for den originale er virkelig bare møkka.

Om du ska lakke bilen din, så ville jeg gått for original-farga du har, den var jo bare rå-fin!
Se for deg den blank å fin, uten stein-sprang å riper, nice :D
Blir mye-mye billigere å lakkere å, inni dører osv stikker av med mange kroner.

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 08:46
by BlackDragon07
Ron wrote:Bra du skal oppgradere cooler, for den originale er virkelig bare møkka.
Ja, med den orginale skal det ikke så mye til før det er en forbedring :!: Det ble ikke den jeg kjøpte av deg. Fant en annen en :twisted: En du kanskje kjenner til :wink: Legger ut bilder når jeg blir ferdig :D
Ron wrote: Om du ska lakke bilen din, så ville jeg gått for original-farga du har, den var jo bare rå-fin!
Se for deg den blank å fin, uten stein-sprang å riper, nice :D
Blir mye-mye billigere å lakkere å, inni dører osv stikker av med mange kroner.
Takk takk :D
Bil uten små bulker, rust flekker og steinsprut høres nydelig ut :lol: :D
Vi får se hva det blir til når juni nærmer seg :D

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 13:01
by Polo Classic
Ron wrote:
BlackDragon07 wrote:Ingen som vet?
Har ikke en nøyktig tempratur, men svaret er VARMT, ble virkelig
overasket over den tempraturen den G-lader`n har av seg. Om man ser på hele
konstruksjon til g-lader`n så sier det jo sitt.
Er ikke så varmt man skulle tro, kaldere enn tilsvarende for en turbo, men ja, den orginale intercooleren på Corrado er latterlig.

Mesteparten av varmen kommer fra oljen i laderen og den naturlige friksjonene det blir når man flytter/komprimerer luft.

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 16:20
by BlackDragon07
Polo Classic wrote:Er ikke så varmt man skulle tro, kaldere enn tilsvarende for en turbo, men ja, den orginale intercooleren på Corrado er latterlig.

Mesteparten av varmen kommer fra oljen i laderen og den naturlige friksjonene det blir når man flytter/komprimerer luft.
Men tror du det overstiger 250 grader?

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 16:25
by Polo Classic
BlackDragon07 wrote:
Polo Classic wrote:Er ikke så varmt man skulle tro, kaldere enn tilsvarende for en turbo, men ja, den orginale intercooleren på Corrado er latterlig.

Mesteparten av varmen kommer fra oljen i laderen og den naturlige friksjonene det blir når man flytter/komprimerer luft.
Men tror du det overstiger 250 grader?
Nei er du gal.

Når jeg kjørte med åpen boostreturn var det ikke noe problem å holde hånden foran utblåset. Holder seg nok under 100 grader.

En kompis kjørte med 68 hjul på G40 og logget innsugstemp, og den var sjeldent over 71 grader med FMIC (Fullgass i 20 min på motorveien)

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 16:29
by BlackDragon07
Polo Classic wrote:
Nei er du gal.

Når jeg kjørte med åpen boostreturn var det ikke noe problem å holde hånden foran utblåset. Holder seg nok under 100 grader.

En kompis kjørte med 68 hjul på G40 og logget innsugstemp, og den var sjeldent over 71 grader med FMIC (Fullgass i 20 min på motorveien)
Regnet med at det ville ha en veldig høy temp serru, men dette var langt mindre enn det jeg trodde.
Takk for hjelp :mrgreen:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Posted: 15 Feb 2010, 16:54
by Ron
Polo Classic wrote:Mesteparten av varmen kommer fra oljen i laderen og den naturlige friksjonene det blir når man flytter/komprimerer luft.
Var dette jeg mente med konstruksjon av lader`n.
Polo Classic wrote:Når jeg kjørte med åpen boostreturn var det ikke noe problem å holde hånden foran utblåset. Holder seg nok under 100 grader.
Mulig på tomgang, men etter 4 runder på ACR (4km lang), å med olje-temp på 120grader, så kan jeg garrantere
at jeg kunne glatt ha tina en frosen And så varm var lufta ut av G-lader`n :lol:
(Blåste slangen ut av lader`n i biter å var nedi med hånda, derfor jeg vet at lufta er sykt varm)
Polo Classic wrote:En kompis kjørte med 68 hjul på G40 og logget innsugstemp, og den var sjeldent over 71 grader med FMIC (Fullgass i 20 min på motorveien)
Å der ser dere kor viktig en FMIC er, husk det er innsugstemp det er snakk om.