Page 15 of 22

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Feb 2010, 23:08
by Ron
Jeg trudde du måtte slipe bort den tappen for å få på Grenrør?

Du tenker på den som henger ned midt på?

Husk det er ikke krise om du i værste tilfelle slipe hull, bare å få noen som sveise alu til å lappe det :D

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Feb 2010, 23:10
by ildmar
Ron wrote:Jeg trudde du måtte slipe bort den tappen for å få på Grenrør?

Du tenker på den som henger ned midt på?
jepp den som henger ned der ja .. som til "valig" er festet til eksos manifold...

satte på grenrøret først for så å sette på insuget.. kanskje enklere å gjøre det motsatt rekkefølge?

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Feb 2010, 23:11
by Ron
kapp den bort du :D

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Feb 2010, 23:15
by ildmar
Ron wrote:kapp den bort du :D
hehe okei da gjør jeg det :D er sikkert ikke hul den?

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Feb 2010, 23:18
by Ron
99.99% sikker på at den skal slipes bort med montering av turbo-manifoild :)

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Feb 2010, 23:21
by ildmar
Ron wrote:99.99% sikker på at den skal slipes bort med montering av turbo-manifoild :)
hehe okei da er det greit ; D
så på guiden til ATPturbo nå og der var den hvertfall borte ;)

Re: Ildmars corrado

Posted: 23 Feb 2010, 08:52
by Kristaafa
Jeg har gjort dette selv, og tappen må av for å få plass. Måtte også frisere litt rundt innsugstraktene for å få den nye turbomanifolden til å passe skikkelig.

Re: Ildmars corrado

Posted: 23 Feb 2010, 10:05
by ildmar
Kristaafa wrote:Jeg har gjort dette selv, og tappen må av for å få plass. Måtte også frisere litt rundt innsugstraktene for å få den nye turbomanifolden til å passe skikkelig.
okei .. er det tjukt metall på insuget?

Re: Ildmars corrado

Posted: 23 Feb 2010, 23:17
by ildmar
Liten update nå! :)

Fikk gjort ganske mye i dag i grunn montert turbo og tilpasset insuget slikt at det går rett innpå. Monterte av spjeldhuset og da ble det MYE elnklere å få det på plass :)
Egentlig så kunne jeg blitt ferdig i dag men så skjedde det store at det var en oljekobling som knakk :( (Bestilte ny i stad så regner med å få den på fredag). Så fikk ikke gjort så mye mer annet en at jeg er i god gang med downpipen og ordna olje retur :)

Bilde av turbo:
Image
(Var den koblingen som skulle settes på den glå nippelen der som knakk)

Insug prøves:
Image

Har også fått montert en ny turbotryks måler men glemte å ta bilde av dette... :(
I tilegg var jeg innom bilensvarehus og ble litt overaska når jeg skulle kjøpe olje... Tok med meg en 5L med penzoil 10w-40 også så jeg på kviteringa etterpå og da hadde jeg ikke betalt mer en 159,- dette må da ha vært ganske billig? :D

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Mar 2010, 12:24
by ildmar
Går det ann å bytte driv reim utenom å ta av vannpumpereima?
evt hvordan får man av/på vannpumpereima?

Re: Ildmars corrado

Posted: 02 Mar 2010, 15:34
by Ron
Om du slakker på strammebolten i framkant på pumpa, så er det bare å ta av servo reima.

Re: Ildmars corrado

Posted: 04 Mar 2010, 16:28
by ildmar
Ron wrote:Om du slakker på strammebolten i framkant på pumpa, så er det bare å ta av servo reima.
det er jo mange bolter der og jeg prøvde men var ingen av di som hjalp noen ting ..

Re: Ildmars corrado

Posted: 04 Mar 2010, 18:04
by Ron
ildmar wrote:
Ron wrote:Om du slakker på strammebolten i framkant på pumpa, så er det bare å ta av servo reima.
det er jo mange bolter der og jeg prøvde men var ingen av di som hjalp noen ting ..
Er en laaaaang bolt i framkant som har en eneste funksojn, å det er stramming. Mulig du må løsne litt
på de rundt for å få pumpa løs.

Re: Ildmars corrado

Posted: 04 Mar 2010, 18:06
by Mouh
hvis ikke så kan du gjøre det samme som jeg jeg har gjort nesten hver gang jeg skal ha den reima av og på:

stikke en skrutrekker inn mellom reimhjulet og reimen, og dra motoren rundt for hånd, og VIPS!!.. den er av :P

Re: Ildmars corrado

Posted: 04 Mar 2010, 18:20
by ildmar
Mouh wrote:hvis ikke så kan du gjøre det samme som jeg jeg har gjort nesten hver gang jeg skal ha den reima av og på:

stikke en skrutrekker inn mellom reimhjulet og reimen, og dra motoren rundt for hånd, og VIPS!!.. den er av :P
hehe ja var inne på tanken så trur jeg skal gjøre det :D