Tror jeg nå har funnet ut at timingen er litt for tidlig.. Jeg har ingen tenningslampe her nå, men jeg lagde et merke på 8 grader.. Og den var litt feil derfra igjen (jeg ga gass og verksted-fyren sjekka).. Man kan jo tenke selv. Effekttapet ved høy rpm kan minne om tenningsbank etter det jeg har lest, så nå står nok bilen til jeg tar den på verksted til tirsdag. For mye timing advance (trolig) og en vifte som ikke starter er jo ingen god kombinasjon.

Temp'en stiger på det meste til 105grader, men er som regel stabil rundt 100. Skal prøve å få feilsøkt vifta i helga. Får jeg den i gang, får jeg forhåpentligvis noe under 100 grader temp ved kjøring, om ikke den lille tenningsbanken jeg har hatt var litt for mye, om dere skjønner.. Skal be dem stille den til 6 btdc når de får den, så tar jeg det derfra... Om de bare får løs fordeleren.
Om jeg tar ut "radiator fan switch" og putter i en lavtemp switch jeg kjøpte tidligere, må jeg da tappe ut kjøleveska, eller hvordan fungerer det? Slik den er nå går den ikke ved tomgang og motor på 102 grader, heller ikke når motor er avslått. Vet ikke om det er "switchen" som er problemet, men bytter den nok ut samtidig uansett om det ikke er alt for mye stress med det..
Edit: Bilen går jo for all del fortsatt bra, starter uten problemer o.l., men lar den stå for å være sikker. Tror det kommer til å gå bra.
Takker på forhånd.