wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

wormy
Moderator

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Meh.. Bilen går, og jeg får verkstedet til å time den til fredag. Tar ca 15min sa dem, så koster ikke så mye, samt at jeg føler meg tryggere :)

Noen som vet hva denne er til, forøvrig? Den er under luftfilteret, der karbonfilteret(?) var. Den har en liten "svamp" inni seg, og tar man ut den er det bare en slange. Slangen går opptil der bensinslangene kommer fra, så ikke helt hvor den gikk videre.Bør jeg bekymre meg for at den "henger der", eller er den ikke til noe spesielt?
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa

Post by Kristaafa »

Er nok bare satt på et filter på den slangen som gikk til kullfiltertanken tidligere. Er kun bensindamp som kommer ut der, så ingenting å bekymre seg for.
Image
wormy
Moderator

Post by wormy »

Okay.. Første gang jeg så den trodde jeg det var bankesensoren, og tenkte "HVA FAEN".. Men så så jeg jo at det ikke var den.. :)
wormy
Moderator

Post by wormy »

Fordeleren sitter fortsatt fast, så timinga er litt feil. Ikke mye, men den skal på verksted til tirsdag om jeg ikke klarer å få den løs før det. (Skal prøve med verktøy på boks o.l. i morgen). De sjekket med timinglys, og mente det ikke var noe problem å kjøre med den inntil det, og jeg har ikke hatt noen problemer den siste uka den har vært sånn, utenom at den går dårligere. "Det øverste og nederste" tannhjulet stemmer 100%, også med flywheelet, så alt tyder på at det er et lite timing-avvik som gjør at den går dårlig (fra 4500-5000rpm. Kompressor går som bare faen, men bilen går som som en dass der oppe, så holder meg unna høy rpm inntil videre).

Ellers har jeg lagd enda et nytt eksosfeste bak, denne gangen med en Walker-gummiring som faksisk er til Corrado. Tror den kosta 10kr på mekonomen, og bilen ble en helt annen å kjøre. Ikke mer skrangling ved tomgang av eksos som kræsjer i bakaksel(?). Nå henger den høyre opp, og er faktisk sentrert i hullet, slik at den nå ser fin ut bak der. :-)
wormy
Moderator

Post by wormy »

Tror jeg nå har funnet ut at timingen er litt for tidlig.. Jeg har ingen tenningslampe her nå, men jeg lagde et merke på 8 grader.. Og den var litt feil derfra igjen (jeg ga gass og verksted-fyren sjekka).. Man kan jo tenke selv. Effekttapet ved høy rpm kan minne om tenningsbank etter det jeg har lest, så nå står nok bilen til jeg tar den på verksted til tirsdag. For mye timing advance (trolig) og en vifte som ikke starter er jo ingen god kombinasjon. :cry:
Temp'en stiger på det meste til 105grader, men er som regel stabil rundt 100. Skal prøve å få feilsøkt vifta i helga. Får jeg den i gang, får jeg forhåpentligvis noe under 100 grader temp ved kjøring, om ikke den lille tenningsbanken jeg har hatt var litt for mye, om dere skjønner.. Skal be dem stille den til 6 btdc når de får den, så tar jeg det derfra... Om de bare får løs fordeleren.

Om jeg tar ut "radiator fan switch" og putter i en lavtemp switch jeg kjøpte tidligere, må jeg da tappe ut kjøleveska, eller hvordan fungerer det? Slik den er nå går den ikke ved tomgang og motor på 102 grader, heller ikke når motor er avslått. Vet ikke om det er "switchen" som er problemet, men bytter den nok ut samtidig uansett om det ikke er alt for mye stress med det..

Edit: Bilen går jo for all del fortsatt bra, starter uten problemer o.l., men lar den stå for å være sikker. Tror det kommer til å gå bra.

Takker på forhånd.
Kisseg60

Post by Kisseg60 »

Når du skal bytte den brytern/følern så renner kjølevæska ut.
Men vis du er klar med den nye når du skrur ut den gamle og bare drar den ut og dytter inn den nye fort som f! Da renner det ikke ut så mye. :roll:
wormy
Moderator

Post by wormy »

Meh.. Får ha noe under som samler opp det som renner ut, da. Først måtte jeg ha ny kjøleveske etter at de fiksa en del lekkasjer på verkstedet. Så måtte jeg ha ny når de tok varmeregisteret. Så måtte jeg ha ny når jeg tok vanpumpa. Kunne kanskje brukt samme, men gadd ikke risikere noe dritt komme inn der. Så håper jeg slipper å fylle på mer nå.. :mrgreen:
wormy
Moderator

Post by wormy »

Skal gå inn for et så drastisk kjøp som nye sideblinklys, da de jeg har er "løse". Har oransje nå, men lurte litt på clear/smoked. Noen kommentarer på hvordan det evt. ser ut på en ellers orginal Corrado med orginale lys "all over" ellers? Lekte meg med dubmodder, men fikk ikke helt inntrykket av hvordan det ville bli med clear/smoked..
Noen som vet hvor jeg kan få tak i VW emblem til å ha i grill/bak? Ser ikke ut som om det er så mange steder som selger det..

Ser ca sånn ut nå, men med ikke fullt så forhåpningsfull senk, andre felger, ikke fullt så fin lakk... Og en lang liste videre :roll:

Image
Kisseg60

Post by Kisseg60 »

Har du betalt for å gjøre sånn? er vel ikke gratis lenger?
wormy
Moderator

Post by wormy »

Kisseg60 wrote:Har du betalt for å gjøre sånn? er vel ikke gratis lenger?
12$ for ett år tror jeg det var.. Ikke allverden :)
Oekern
Moderator

Post by Oekern »

vw emblemer får man kjøpt på Møller. Var ikke dyre greiene !
Mener det var litt over 100 lappen for emblem forran og litt under 100 lappen bak
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
wormy
Moderator

Post by wormy »

Mkay, da prøver jeg det. Fra Dubmodder så det ut som om orginal grill så fetest ut - synes nå jeg.. :-)
Oekern
Moderator

Post by Oekern »

Jeg syntes og org. grill var råest før, men etter innkjøp og montering av Rieger sin (med lyktelist) blei meningen brått en annen ! :D
wormy
Moderator

Post by wormy »

Hehe, de ser fetere ut i virkeligheten enn man får inntrykk av på Dubmodder, ja. Tenker da på rieger, o.l.

Men, var innom møller. Husker ikke om det var 360,- eller 306,- for emblem i grill, og 108,- eller 180,- for den bak. (Ja, husker talla, men ikke rekkefølgen :lol:). Uansett litt for dyrt foreløpig, så venter med de... :roll:
Oekern
Moderator

Post by Oekern »

:shock: Så dyrt ? Jøss.. Jeg betalte vel litt i overkant av 200 kr for begge to jeg
Post Reply