Page 12 of 40

Re: The Black Emperor

Posted: 05 Jun 2013, 16:32
by BlackDragon07
Sigurd wrote:Jeg ville prøvd å bytte de to oljetrykkssensorene på motorn først. Den ene sitter på siden av toppen og den andre på oljefilterbraketten.
Da skal jeg sjekke de nærmere etterpå. Får håpe det bare er de!
jon wrote:Ossen går det med lys og skilter da? Bøgg rønn nærmer seg stadig nå. Og (ikke bli sinna) jeg vil ikke kjøre sammen med en BMW :mrgreen: he he.
Hehe helt greit det :wink:
Skal ordne med ny lykt ikveld også er det ny etterkontroll imorgen. Da er det vinn eller forsvinn :roll:
Har fått verksted til å justere lysa før de godkjenner sånn at sjangsen er større for at alt gåt i boks.

Re: The Black Emperor

Posted: 05 Jun 2013, 18:25
by jon
Da satser vi på vinn i morra. Kjenner jeg begynner å bli klar for tur nå

Re: The Black Emperor

Posted: 06 Jun 2013, 23:13
by BlackDragon07
jon wrote:Da satser vi på vinn i morra. Kjenner jeg begynner å bli klar for tur nå
Rimelig klar jeg og :D
Bilen er et annet kapittel :roll: Olje lampa bare klager :evil: Aner ikke hvorfor, så det blir konebilen nedover :roll:
Men bilen har skilter og er eu-godkjent :mrgreen: :mrgreen: Stor takk til wormy for lykta!!!
Før med Rieger styling
Image
Og nå, orginal med hvite Borbet-felger (bortsett fra bakfangeren som blir tatt av til uka)
Image

Re: The Black Emperor

Posted: 06 Jun 2013, 23:37
by jon
Kjedelig med oljelampa, men kledelige felger :P
Og digger helt klart versonen uten rieger styling best :D

Re: The Black Emperor

Posted: 06 Jun 2013, 23:55
by BlackDragon07
jon wrote:Kjedelig med oljelampa, men kledelige felger :P
Og digger helt klart versonen uten rieger styling best :D
Ja, MEEERRRRDDD altså!!
Kun den ene tingen det står på!! Får sjekke mer etter helga.
Jo,takk :D Syns de passet bilen bra. Var minimalt med klarering til demperen, men testa bilen en liten tur og det virka greit :D
Så da blir det ihvertfall dette en bil å se på treff fremover :D

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Jun 2013, 00:31
by jon
Det lover bra. En stylet corrado som går tilbake til orginal look igjen er jo som å gjenoppstått fra de døde. :mrgreen: :mrgreen: du reddet den fra et liv i syndens tegn :shock: (høres nesten ut som jeg er fra sørlandet her, er ikke det altså. Men corrado er jo nesten en religion da :roll: )

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Jun 2013, 20:44
by Oekern
Gratulerer med hvite skilter ! :)
Om du må ha ny oljepumpe kan du kjøpe min gamle for en svært lav pris.

Re: The Black Emperor

Posted: 09 Jun 2013, 18:58
by BlackDragon07
Oekern wrote:Gratulerer med hvite skilter ! :)
Om du må ha ny oljepumpe kan du kjøpe min gamle for en svært lav pris.
Takk for det :D
Kjøper jeg så blir det ny :wink:

Tatt noen bilder i dag. Den kom seg ikke til sverige, men nå har den skilter så ting er lettere fremover 8)
Image

Image

Image

Image


Skal kjøpe sånne skruer man skrur motsatt på skruene i håp om at det kan få bakfangeren i morgen :evil:

Re: The Black Emperor

Posted: 14 Jun 2013, 20:40
by BlackDragon07
Da har oljelampa omsider sluttet å ule :D
Byttet oil preasure switch`n på toppen av den orginale oljekjøleren (black 1.4bar)

Utrolig digg å kjøre uten den lampa som uler :evil: Kun vært korte turer, men dog :roll:

Clutchen slurer litt på 4.gir ved pådrag, regner med det kanskje har noe med at slavesylinderen be byttet.
Hvordan får jeg justert det?

Re: The Black Emperor

Posted: 15 Jun 2013, 03:11
by wormy
BlackDragon07 wrote: Clutchen slurer litt på 4.gir ved pådrag, regner med det kanskje har noe med at slavesylinderen be byttet.
Hvordan får jeg justert det?
hydraulisk system, null justering.. Sluring på høyt gir / lavt turtall = clutch på vei ut.. Evt løs trykkplate e.l. :(

Re: The Black Emperor

Posted: 15 Jun 2013, 23:49
by BlackDragon07
wormy wrote: hydraulisk system, null justering.. Sluring på høyt gir / lavt turtall = clutch på vei ut.. Evt løs trykkplate e.l. :(
Argh :evil:
Var det jeg var redd for.
Tips til hvor jeg kan handle ny clutch?

Re: The Black Emperor

Posted: 17 Jun 2013, 07:14
by JohnnyCorrado

Re: The Black Emperor

Posted: 20 Jun 2013, 11:12
by BlackDragon07
Takk for link :D
Sjekket prisen hos min lokale vw forhandler, der kostet et clutch-sett 4900kr+ montering :shock:
Litt billigere på mekonomen, der skulle de "bare" ha 4500kr.
Tenkte jeg i utgangspunktet skulle gå for orginal g60 clutch, eller burde jeg velge noe annet?

Re: The Black Emperor

Posted: 23 Jun 2013, 09:05
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:Tenkte jeg i utgangspunktet skulle gå for orginal g60 clutch, eller burde jeg velge noe annet?
Slik jeg ser det er det vel egentlig ingen grunn til å ikke gå for VR6 clutch når den er bolt on og fortsatt såpass rimelig... men det er min mening:)

Re: The Black Emperor

Posted: 27 Jun 2013, 01:28
by BlackDragon07
Ser for meg at g60 clutchen er "sterkere", men det er kun synsing.

Opplevde idag at bilen bare fusker, går ikke rent i det hele tatt.
Ved første oppstart var alt greit, men etter nr2 så måtte jeg ruse opp ved hjelp av clutchen for å få den til å labbe hjem igjen.
Er nesten så den drukner i bensin, den går også enda lavere på tomgang nå.

Noen tips til hva det kan være?