Page 12 of 40
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 05 Jun 2013, 16:32
				by BlackDragon07
				Sigurd wrote:Jeg ville prøvd å bytte de to oljetrykkssensorene på motorn først. Den ene sitter på siden av toppen og den andre på oljefilterbraketten.
Da skal jeg sjekke de nærmere etterpå. Får håpe det bare er de!
jon wrote:Ossen går det med lys og skilter da? Bøgg rønn nærmer seg stadig nå. Og (ikke bli sinna) jeg vil ikke kjøre sammen med en BMW 

  he he.
 
Hehe helt greit det 
 
 
Skal ordne med ny lykt ikveld også er det ny etterkontroll imorgen. Da er det vinn eller forsvinn 
 
 
Har fått verksted til å justere lysa før de godkjenner sånn at sjangsen er større for at alt gåt i boks.
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 05 Jun 2013, 18:25
				by jon
				Da satser vi på vinn i morra. Kjenner jeg begynner å bli klar for tur nå
			 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 06 Jun 2013, 23:13
				by BlackDragon07
				jon wrote:Da satser vi på vinn i morra. Kjenner jeg begynner å bli klar for tur nå
Rimelig klar jeg og 
 
 
Bilen er et annet kapittel 

 Olje lampa bare klager 

  Aner ikke hvorfor, så det blir konebilen nedover 
 
 
Men bilen har skilter og er eu-godkjent 
 
  
  Stor takk til wormy for lykta!!!
Før med Rieger styling

Og nå, orginal med hvite Borbet-felger (bortsett fra bakfangeren som blir tatt av til uka)

 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 06 Jun 2013, 23:37
				by jon
				Kjedelig med oljelampa, men kledelige felger 

Og digger helt klart versonen uten rieger styling best 

 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 06 Jun 2013, 23:55
				by BlackDragon07
				jon wrote:Kjedelig med oljelampa, men kledelige felger 

Og digger helt klart versonen uten rieger styling best 

 
Ja, MEEERRRRDDD altså!!
Kun den ene tingen det står på!! Får sjekke mer etter helga.
Jo,takk 

  Syns de passet bilen bra. Var minimalt med klarering til demperen, men testa bilen en liten tur og det virka greit 
 
 
Så da blir det ihvertfall dette en bil å se på treff fremover 

 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 07 Jun 2013, 00:31
				by jon
				Det lover bra. En stylet corrado som går tilbake til orginal look igjen er jo som å gjenoppstått fra de døde.  
 
  
 du reddet den fra et liv i syndens tegn 

 (høres nesten ut som jeg er fra sørlandet her, er ikke det altså. Men corrado er jo nesten en religion da 

 )
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 07 Jun 2013, 20:44
				by Oekern
				Gratulerer med hvite skilter ! 
 
 
Om du må ha ny oljepumpe kan du kjøpe min gamle for en svært lav pris.
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 09 Jun 2013, 18:58
				by BlackDragon07
				
			 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 14 Jun 2013, 20:40
				by BlackDragon07
				Da har oljelampa omsider sluttet å ule 
 
 
Byttet oil preasure switch`n på toppen av den orginale oljekjøleren (black 1.4bar)
Utrolig digg å kjøre uten den lampa som uler 

  Kun vært korte turer, men dog 
 
 
Clutchen slurer litt på 4.gir ved pådrag, regner med det kanskje har noe med at slavesylinderen be byttet.
Hvordan får jeg justert det?
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 15 Jun 2013, 03:11
				by wormy
				BlackDragon07 wrote:
Clutchen slurer litt på 4.gir ved pådrag, regner med det kanskje har noe med at slavesylinderen be byttet.
Hvordan får jeg justert det?
hydraulisk system, null justering.. Sluring på høyt gir / lavt turtall = clutch på vei ut.. Evt løs trykkplate e.l.  

 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 15 Jun 2013, 23:49
				by BlackDragon07
				wormy wrote:
hydraulisk system, null justering.. Sluring på høyt gir / lavt turtall = clutch på vei ut.. Evt løs trykkplate e.l.  

 
Argh 
 
 
Var det jeg var redd for.
Tips til hvor jeg kan handle ny clutch?
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 17 Jun 2013, 07:14
				by JohnnyCorrado
				
			 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 20 Jun 2013, 11:12
				by BlackDragon07
				
Takk for link 
 
 
Sjekket prisen hos min lokale vw forhandler, der kostet et clutch-sett 4900kr+ montering 
 
 
Litt billigere på mekonomen, der skulle de "bare" ha 4500kr.
Tenkte jeg i utgangspunktet skulle gå for orginal g60 clutch, eller burde jeg velge noe annet?
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 23 Jun 2013, 09:05
				by JohnnyCorrado
				BlackDragon07 wrote:Tenkte jeg i utgangspunktet skulle gå for orginal g60 clutch, eller burde jeg velge noe annet?
Slik jeg ser det er det vel egentlig ingen grunn til å ikke gå for VR6 clutch når den er bolt on og fortsatt såpass rimelig... men det er min mening:)
 
			
					
				Re: The Black Emperor
				Posted: 27 Jun 2013, 01:28
				by BlackDragon07
				Ser for meg at g60 clutchen er "sterkere", men det er kun synsing. 
Opplevde idag at bilen bare fusker, går ikke rent i det hele tatt. 
Ved første oppstart var alt greit, men etter nr2 så måtte jeg ruse opp ved hjelp av clutchen for å få den til å labbe hjem igjen. 
Er nesten så den drukner i bensin, den går også enda lavere på tomgang nå. 
Noen tips til hva det kan være?