Page 12 of 27
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 13. juni
Posted: 10 Jul 2011, 16:25
by JohnnyCorrado
wormy wrote:Tatt en kompresjonstest?
Får du gnist på 2'ern i det hele tatt?
tok en komptest nå. lot motoren stå og gå i 6-7 min før jeg tok testen.
analog måler, så tallene er ca-ca:
1: ~120psi/8.3bar
2: ~75psi/5.2bar
3: ~125psi/8.6bar
4: ~120psi/8.3bar
da er det altså dårlig komp på syl nr 2.
det hører med til historien at regreim nettopp er bytta etter at den røyk på motorveien - ironisk nok når jeg hadde bestemt meg for å bytte den.
spørs om det har skjedd noe når reima røyk. kammen er original, så det burde ha gått greit.
og jeg som ikke hadde tenkt til å overhale før til høsten, jaja

da er det vel bare å begynne med delebestilling...
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 14 Jul 2011, 18:03
by JohnnyCorrado
da er første batch av delebestilling unnagjort, henholdsvis fra BBM og GAP;
x ventilfjærskåler
x ventilfjærer
x løftere
x pakningssett topp
x kam 268/260
x pakningssett bunndel
x lagersett bunndel
x kamaksel strammebolt
x stempelringer
neste runde blir dyser, strekkbolter til topp og clutch.
begynner å glede meg etter hvert:)
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 16 Jul 2011, 14:12
by Mouh
Dette høres spennende ut, gleder meg til å følge med videre!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 16 Jul 2011, 21:35
by BlackDragon07
New part`s
Kammen du har kjøpt, hvordan er den i forhold til den orginale?
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 24 Jul 2011, 12:18
by JohnnyCorrado
Mouh: klør i fingra etter å komme i gang! har fått en hentelapp allerede:) nå må jeg bare se om jeg får plass å stå, så det går an å starte:)
angående kammen så er jeg ikke sikker på spesifikasjonene på den originale, men den jeg har bestilt er en asymmetrisk kam for "steg 4".
neste på lista blir clutch og lettet svinghjul og nye dyser, i tillegg til noen strekkbolter fra ARP.
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 01 Aug 2011, 22:25
by JohnnyCorrado
nå ligger alle delene i lista over på bordet her:)
prøvde å legge ut bilde, men FTPen streika visst...
neste (og siste rest) på lista:
clutch/svinghjul:
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... d_Flywheel
dyser:
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... w_Injector
strekkbolter til toppen:
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... tud_Kit_8V
chip:
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... h_Rev_Chip
og kanskje noen nye tennpluggkabler:
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... MK2_G60_8v
har forsåvidt standard rådebolter og lagre liggende fra før, men har ikke bestemt meg helt om jeg skal gå for bolter fra ARP der også.
...så får vi se om det blir motor av dette også:)
skulle egentlig vente på å få lånt garasje i oktober, men det ser nok ut som jeg kommer til å ta det på jobben - dermed slipper jeg å vente helt til oktober.
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 06 Aug 2011, 19:43
by BlackDragon07
Bra liste

Men har du vr6? Ser clutch/svinghjulet er til vr6.
Hva er forskjellen på de pluggenledningene du har tenkt deg og disse?
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... es_MK2_G60
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 07 Aug 2011, 01:33
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:Bra liste

Men har du vr6? Ser clutch/svinghjulet er til vr6.
jeg har G60, men etter hva jeg har forstått så skal de passe om hverandre? hvis ikke, så blir det den steg 1-saken de har på siden der.
[/quote]
De jeg linka til er OEM spec, men jeg limte feil link. de jeg vil ha, er de på linken du limte

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 07 Aug 2011, 01:33
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:Bra liste

Men har du vr6? Ser clutch/svinghjulet er til vr6.
jeg har G60, men etter hva jeg har forstått så skal de passe om hverandre? hvis ikke, så blir det den steg 1-saken de har på siden der.
De jeg linka til er OEM spec, men jeg limte feil link. de jeg vil ha, er de på linken du limte
I dag demonterte jeg litt og gjorde motoren klar for å taes ut - trodde jeg.
Like før vi pakka sammen, måtte vi bare se om den var klar for å heises ut, men den hang tilsynelatende igjen i noe på girkassa som vi ikke fant.
Løsnet bakre feste på passasjersiden, en tykk gjennomgående bolt under, 2 gjennomgående bolter i starter, fremre motorfeste og en bolt til som sitter like ved giroverføringa. Trodde det var alle, men det er det kanskje ikke?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 08 Aug 2011, 22:18
by JohnnyCorrado
nå står motoren på en pall og venter på å bli demontert. regner med å begynne så smått på onsdagen. bilder kommer når jeg får ftp-serveren opp igjen eller orker å lage konto på photobucket/imageshack

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 09 Aug 2011, 00:18
by BlackDragon07
Spennende
På photobucket går det lynkjapt å registrere seg å ordne kontoen
Venter i spenning

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 09 Aug 2011, 19:16
by JohnnyCorrado
kanskje jeg får gjøre det, da
skal begynne demotering i morgen, kjenner jeg klør litt i fingrene

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 11 Aug 2011, 07:04
by JohnnyCorrado
fikk gjort litt i går. nå er alt utvendig på blokka fjernet, og toppen er tatt av. ingen overraskelser hittil, bortsett fra clutchen...
jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at den var såå sliten

når svinghjulet ble tatt av, så begynte det omtrent å sprute skiver/nagler (de som egentlig skal gå gjennom lamellen og holde den sammen med resten av clutchplata). det første jeg tenkte på var den sekvensen i The Fast and the Furious der laptop'en hans sier "Warning! Danger to manifoil!" også begynner det å sprute skiver under bilen eller noe
neste økt blir sannsynligvis på mandag. da skal stemplene ut og veiva løs, så får vi se om det blir noen overraskelser der

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 11 Aug 2011, 10:44
by BlackDragon07
Det morsomste med den sekvensen er at bilen funker like bra igjen når snuten dukker opp
Men greit å få byttet det ut da!
Bilder?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 10. juli
Posted: 11 Aug 2011, 14:25
by JohnnyCorrado
BlackDragon07 wrote:Det morsomste med den sekvensen er at bilen funker like bra igjen når snuten dukker opp
Men greit å få byttet det ut da!
Bilder?

ja, haha! må alltid smile litt når jeg ser det
mhm, det blir digg! det blir en sånn ACT Stage 1-sak med lettet svinghjul fra BBM.
bilder kommer, jeg må bare ha tid og ork:) har i allefall med kameraet og knipser litt innimellom når jeg husker. more to come!