Page 11 of 22

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 07:52
by ildmar
Ron wrote:Om du tenker på mellom downpipe å manifoild, (17mm skruer), så kjæm du til fra under sida
om du bruker ledd å forlengere. Bruk hammer å slå på koppen, bruk latmanns-arm eller
mutter trekker. Da kommer enten mutter`n eller bolten knekker.

Du kan også skru av alt i en bit, trangt å knotete men det går, 12mm på manifoild.
ja var di jeg tenkte på:) da skal jeg prøve det! takk for hjelpa :)

alt i en bit? ta den før katalysatoren der?

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 13:56
by wormy
Før katalysatoren, ja. Kan sitte hardt, men bør gå.. :wink:

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 16:27
by Ron
ildmar wrote:ta den før katalysatoren der?
De 3 bolta der bruker å være rimelig sundrusta, men det er bare å kappe de med vinkel sliper`n, greit
å komme til.

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 16:30
by ildmar
Ron wrote:
ildmar wrote:ta den før katalysatoren der?
De 3 bolta der bruker å være rimelig sundrusta, men det er bare å kappe de med vinkel sliper`n, greit
å komme til.
jepp merka detta... Fikk av 1..
men fikk av alle 6 på manifolden hvertfall! spørs om det blir vinkel sliper eller mutterkutter hvis jeg kommer til på di 2 som sitter før katalysator:)

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 16:40
by Ron
Om du ikke skal kjøre så jævli mye trykk (1 bar + - ), så holder det med 2" eksos,
jeg har ett liggende som jeg laga i sommer, 2" hele veien, simons bakpotte,
3" Blank rund endestykke.

1000kr skal jeg ha, da er det bare Downpipe du trenger å lage når du får på
turbo`n.

Å med fare for å gjenta med selv, det er HELE veien fra manifoild å bak, bare å
sette rett oppi, laga kroker der det var fester på der originale sugerøret på
G-60`n.

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 17:20
by ildmar
Er jo interessant det! men da skulle helst min kjære lettsykkel vært solgt først.

Hvis noen her har interesse for den så er det en Honda NSR 125.. Pm for mer info :)

og mens jeg er i gang her.. vanskelig å lage downpipe sjøl?
evt noen som vet om en guide det går ann å se på?

Re: Ildmars corrado

Posted: 22 Jan 2010, 22:58
by Ron
Kan du sveise er det grei jobb, først må du bestemme deg for korsn dim downpipe du skal ha.

Det du trenger er en flens bak på turbo`n, det er forskjellig flenser på ulike turboer.
Du trenger også et flexi bend, denne burde du kjøpe på Biltema, bra kvalitet å 1/4
del av prisen av for x Svendsen sine.

Du burde også kjøpe inn rett rør, 90 bend, 60 bend å 45 bend.
Da ser du ka du trenger, å kan returnere det du ikke trenger, å bytte i det du trenger.
Bare pass på å ikke grise til benda, da bli de vanskelig å bytte.
Eksos-bandasje er et MUST, husk det.

Skal igang med dette selv nå :D

Legger ved et bilde av en typisk vag-turbo downpipe så du forstår tegninga.
Han på bilde har brukt strips for å holde bandasjen på plass (svenske), bruk ståltråd du.. hehe..

Image

Re: Ildmars corrado

Posted: 23 Jan 2010, 11:34
by ildmar
okei takk for hjelpa:D da skal jeg nok få til ;)

Liten update!
ble ferdig med å sveise flensen til dumpventilen på et rustfritt 2,5" rør i går... ble ikke så pent ettersom at flensen var støpejern.. men håper det ble tett!:D
Også fikk jeg montert dumpventilen på røret i dag tidlig :)
Image
Image

Også fikk jeg montert en catchtank til veivhusluftinga :)
Image

Re: Ildmars corrado

Posted: 23 Jan 2010, 14:17
by BlackDragon07
Så bra ut det :D
Sleng ut en lydsnutt når du får montert alt så vi får høre på lyden :D
Er det en hageslange du har brukt? :shock: (den blanke der)

Re: Ildmars corrado

Posted: 23 Jan 2010, 15:17
by ildmar
BlackDragon07 wrote:Så bra ut det :D
Sleng ut en lydsnutt når du får montert alt så vi får høre på lyden :D
Er det en hageslange du har brukt? :shock: (den blanke der)
hehe skal få lagt ut det når jeg blir ferdig ja :D

Nei var en slange som var med tanken... skal nok byttes ut så fort som mulig... var kaldt da jeg satte den på og når jeg da skulle prøve å bøye den så knakk den.. :P

Typisk... kommet godt i gang ferdig med å demontere alt som må av og skulle begynne med olje tilkoblingene på turbo så fant jeg ut at den nippelen som hører sammen med flensen jeg bestilte IKKE passer i flensen :shock: så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal finne på fornoe... rett før dette klarte jeg å ødlegge gjengene på inn olje flensen også .. hvertfall det øverste av gjengene.. :( noe irritert nå!

Re: Ildmars corrado

Posted: 25 Jan 2010, 21:05
by ildmar
Bare lurte på om noen her har noe forslag til hvordan jeg kan blende av returen ved spjeldet jeg? helst utenom å sveise igjen... :)

Re: Ildmars corrado

Posted: 25 Jan 2010, 22:19
by Ron
Plukk av staget, lås fast spjeldet i "stengt posisjon", bruk noe til å blende slangen som skal
stå der. Å vipps, støkt men stengt :D

Re: Ildmars corrado

Posted: 25 Jan 2010, 22:34
by ildmar
hehe det tenkte jeg faktisk ikke på!:D men det var jo egentlig en genial løsning :D

Re: Ildmars corrado

Posted: 25 Jan 2010, 22:44
by wormy
Ron wrote:Plukk av staget, lås fast spjeldet i "stengt posisjon", bruk noe til å blende slangen som skal
stå der. Å vipps, støkt men stengt :D
Bør fungere det, men du trenger strengt tatt ikke blende av slangen - du kan fjerne den.. I og med at han skal ha turbo uansett, og den slangen går til G-laderen.. :-)
Et alternativ er et slags luftfilter der, men å blende/stenge/fjerne det er vel det beste.

Re: Ildmars corrado

Posted: 26 Jan 2010, 07:58
by ildmar
wormy wrote:
Ron wrote:Plukk av staget, lås fast spjeldet i "stengt posisjon", bruk noe til å blende slangen som skal
stå der. Å vipps, støkt men stengt :D
Bør fungere det, men du trenger strengt tatt ikke blende av slangen - du kan fjerne den.. I og med at han skal ha turbo uansett, og den slangen går til G-laderen.. :-)
Et alternativ er et slags luftfilter der, men å blende/stenge/fjerne det er vel det beste.
hvis man blender den slangen i tilegg til å stenge spjeldet har man jo på en måte 2 barijerer da.. så hvis spjeldet skulle åpne seg så er det fremdeles ganske tett:)