Kisseg60 wrote:Er det en 2,8 eller 2,9?
Og turbo, hva med twin turbo?
(det surrer rundt i hodet mit

)
2.8 er det, det virker som det er den beste motoren å turbokonvertere bl.a
pga kompresjons forholde.
Er ikke sikker enda hvor langt ned jeg skal senke den, med rett tenning å bra
bensinblanding er 9 i komp meget bra. Dette tenker jeg å løse med en MLS
pakkning, dette krever planing av blokk, men må no til.
En turbo med rett AR vil lade tidlig, å være sterk nok på topp, så twin er egentlig
ikke nødvendig i disse 360 lager tider.
Regner med å gå for en Turbonetics E50, steg 5, usikker på om jeg skal kjøre
63 eller 82 AR på eksos, men dette finner jeg nok utav. Må også ta hensyn til
baktrykk, dette avgjøres jo av bl.a størelsen på exsos hus, usikker enda på
hvilket ladetrkk jeg skal sikte på.
På siste Cosworthen min hadde jeg ladetrykket på topp, (1.85

) ved
4050 RPM, dette med 63 AR, så regner med at en 2.8 med 63 hus vil ta i friskt
godt før 3000RPM.
Ska klø meg litt i hodet ang dette
