Page 9 of 27
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 13:25
by JohnnyCorrado
Mouh wrote:jeg syns det der ser litt rart ut, tror jeg ville ha fått tak i en fitting som passer der, så jeg sier igjen; "din lokale rørlegger kan sikker hjelpe deg"

ja, jeg tar hintet
lurer på hvordan jeg skal feste den fittingen, siden det ikke er gjenger der og jeg ikke har mulighet til å gjenge opp. også maksimalt irriterende HVIS jeg må demontere alt sammen igjen.
får vel høre med rørlegger'n om han har noe som passer.
...
fikk forøvrig hentet skiltene mine i dag, da... WOHOO

Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 14:24
by Mouh
vel du skrur vel ut den tutten som sitter der nå, og skrur inn en fitting som passer

Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 14:31
by gunnaar
mine utrente øyner ser 2 nippler i bunn av lysholm hos deg? hos meg er det bare 1, eller er jeg helt på jordet?;p
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 14:43
by JohnnyCorrado
gunnaar wrote:mine utrente øyner ser 2 nippler i bunn av lysholm hos deg? hos meg er det bare 1, eller er jeg helt på jordet?;p
dine utrente øyne ser delvis riktig
oil feed line oppå, oil return line under, og en oil vent-slange ved siden av return (det er denne som mangler fitting/nippel)
vent-slangen er den som går inn på blokka der braketten til G-laderen satt.
målte den flensen som mangler nippel/fitting til ca 12mm utv. dia og slangen som skal på den til 10mm innv. dia. det frister veldig å stikke og få tak i litt slange med 12mm innv. dia og en overgang fra 12mm til 10mm.
det kan jo ikke være all verden av trykk på den slangen, så det må bør holde? (med mindre jeg har misforstått feed/return-systemet på Lysholm'en)
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 14:46
by gunnaar
ouh, jeg har ingen oil-vent der jeg;O hvor skal denne gå hen ?
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 14:51
by JohnnyCorrado
virker som det er noen småforskjeller fra versjon til versjon på lysholmen.
det er i hvertfall 3 tilkoblinger på min.
oil feed og oil return, + en slange som skal gå fra kompressor til blokk.
du har kun feed og return?
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 15:04
by gunnaar
kun feed og return ja.. hadde ikke nippel til retur engang, såå heldigvis hadde biltema noe jeg kunne bruke

Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 27. sept
Posted: 29 Sep 2010, 17:15
by JohnnyCorrado
bra de hadde noe som passa, da:)
tror jeg fant en løsning på det nå.
venter også svar fra BBM, kanskje de sender noe.
skal ut og sette på midlertidig løsning og se hvordan det blir, og da er det kun igjen oljeskift før jeg kan prøvestarte!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 27. sept
Posted: 30 Sep 2010, 12:01
by JohnnyCorrado
løste problemet med overgang i går.
det eneste jeg trenger nå, er et oljeskift før oppstart.
de hadde ikke filter noe sted, og fikk det tidligst i morgen... dermed blir det oppstart i morgen hvis alt går etter planen

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 27. sept
Posted: 30 Sep 2010, 12:55
by gunnaar
herlig!

skulle bodd her på vestlandet, møller her nede har et uavhentet oljefilter

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 27. sept
Posted: 30 Sep 2010, 14:08
by JohnnyCorrado
gunnaar wrote:herlig!

skulle bodd her på vestlandet, møller her nede har et uavhentet oljefilter

her er forøvrig overgangen jeg fikk hos slangeservice, som ble montert i går: (den blå med slangen)

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 1. okt
Posted: 01 Oct 2010, 18:06
by JohnnyCorrado
endelig ferdig! skifta olje og filter i dag. deretter ble det prøveoppstart
bilen stoppa 2 ganger på tomgang, men jeg tror og håper det er batteriet. det er 3 uker siden sist jeg kjørte bilen, og den har kun stått i ro etter det. lot den stå og gå iht BBM's anvisning. deretter ble det en liten prøvetur. so far, so good! helt på slutten av turen opplevde jeg et kutt på ca et sekund hvor turtallet sank og det virka som den skulle stoppe, men så fortsatte den å gå igjen.
tror jeg skal bestille meg noen nye pluggledninger fra BBM så jeg får eliminert den biten i hvertfall.
må nok ut og kjøre en tur til for å se:) kun det ene "kuttet" som ødela litt i den gode følelsen.
hvor stramt bør serpentine belt sitte? det sitter omtrent som en vanlig dynamoreim, sånn at man kan vri det ca 90 grader uten å anstrenge seg alt for mye. tror jeg har det bittelitt for stramt, skal gå ut og justere!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 1. okt
Posted: 01 Oct 2010, 19:21
by JohnnyCorrado
en liten update:
justerte litt på tomgangsskruen, den lå litt lavt. nå går den finfint på 850+/- uten tegn til å stoppe.
slakket også litt på reima, virker som det hjalp. dynamoen synger ikke like mye.
kjørte en runde på 3,5 mil, og bilen gikk som en drøm!
passer på å holde meg på 2-3000rpm max. spesielt nøye på det siden jeg kjører med mindre ladehjul enn originalt. bare cruisa rundt og ladet 0. koste meg veldig

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 1. okt
Posted: 01 Oct 2010, 23:57
by JohnnyCorrado
nå har jeg kjørt en lang tur til, og alt virker lovende
fant en "mystisk" jordfeil som gjør at taklyset tennes når jeg slår av fjernlysene. det skjer kun dersom taklyset er satt til å tennes når dørene går opp. weird
opplevde også at starteren "kvernet" litt i dag før den tok. ironisk nok tittet jeg på starteren i dag når jeg bytta olje og tenkte at "jøss, det ser ut som det er en stund siden den har blitt byttet".
får se hvor plagsomt det blir, ellers bytter jeg den bare til våren igjen. blir nok å kjøre bilen et par uker til, også sette den inn!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 1. okt
Posted: 02 Oct 2010, 15:30
by JohnnyCorrado
fikk gjort litt småtteri i dag også.
kontrollerte for lekkasjer etter installasjonen. så bra ut, men la merke til at det var litt sprut rundt peilepinnen, da den ikke var satt skikkelig nedi. fikk satt den på plass og byttet frostvæske etterpå.
til slutt fikk bilen seg en vask
