Page 8 of 15

Posted: 14 Jul 2007, 22:25
by acoupe
Mouh wrote:hva slags lakk brukte du på dashen ?
Vinyl lakk, funket utrolig bra. Er sånn lakk som ikke blir helt stiv, men litt elastisk, kjenner ikke ut som om dashen har fått på seg lakk når man tar på den.

update

Posted: 15 Jul 2007, 15:01
by acoupe
I dag har jeg fått satt på co-pot sensoren.
Legger relativt mange bilder i tilfelle noen vil bruke samme opplegget som meg.

Her skal sensoren plasseres:
Image

Bruker en t-slange med 25mm utløp hvor sensoren sitter:
Image

Sensoren kommer seg langt nok ned i slangen:
Image

Montert:
Image

Image

Oversiktsbilde:
Image

Posted: 15 Jul 2007, 16:00
by Mouh
veldig bra ! ;)

Posted: 16 Jul 2007, 20:11
by jon
lekkert lekkert,,, du burde snart søke om en "slange-klemme sponsor avtale" :) ,,, har vel snart brukt en formue på det du nå :wink: :P

Posted: 17 Jul 2007, 00:23
by acoupe
hehehehe, ja skulle fått litt klemmespons ;)

I dag har jeg fått bilen opp på bukker for eksosbytte, vil bruke den orginale bakpotta inntil videre, det er kun rørene før bakpotta som blir bytta. Helvettes drittjobb, spesielt når jeg ikke har gjort dette før, og at jeg må ligge under bilen.
Har hvertfall fått vekk det gamle anlegget, og driver nå å setter på rør som erstater katten osv. Måtte til med vinkelsliper for å få av katalysatoren ja...
Image

Image

Posted: 17 Jul 2007, 00:30
by jon
ja, alt blir så enkelt når man har riktig arbeidsstilling :lol: , ikke sant... og å ligge på gulvet å bytte eksos er vel kanskje ikke en av de :?:

Posted: 17 Jul 2007, 00:38
by Torpern
Hmmm,skulle vært moro å møtt deg snart,er ett par ting jeg skulle spurt om ang motorommet ditt(ting som jeg vil ha....men vet ikke hvor jeg får tak i det....hehe) :lol:

Posted: 17 Jul 2007, 00:43
by acoupe
ja å ligge på gulvet å skifte eksosanlegg må vel være noe av det kjipeste!!!

Gleder meg til å møte alle her jeg :)
Men om det er noe du lurer på så er det bare å spørre på mail/msn ( s_furuseth@hotmail.com.
Eller ringe meg på 922 45 895.
Dette gjelder alle, om det er noe dere lurer på som jeg kanskje kan være behelpelig med, eller om du bare vil ta en prat :)

update

Posted: 20 Jul 2007, 22:33
by acoupe
Ja i dag startet corradoen for første gang på lenge, uten problem :)
Men med starthjelp fra octavian da :
Image

Eksosen har jeg også blitt ferdig med, men den må byttes ut asap, for den bråker noe inni helvette, har kun den orginale bakpotta, men den dempet ikke lyden så veldig mye dessverre.
Og så vil ikke vifta gå, så vannet koker etter hvert. Jeg tror det kan være sensoren som sitter på selve radiatoren, de kontaktene der er helt irra, så jeg skal skifte ut den å se om det blir bedre etter da, kan også være noe så enkelt som sikringen til vifta, men det sjekker jeg i morgen. Merker også at bilen har en tendes til å ha litt høyere turtall når jeg starter den, ligger på 1500 omdr eller rundt der, men går ned når bilen har fått gått litt, den jager ørlite grann også av og til, men det tror jeg kan være pga en vakumlekasje, for jeg har glemt å tette vakumslangen som går til ladetrykksmåleren som jeg ikke har montert.
Menmen..bilen går og starter, er digg bare det :)

Posted: 20 Jul 2007, 23:07
by jon
hey, fått start på den også ja... mangler bare å få den på veien igjen nå da.. :lol: he he.. og få vist den fram litt :P :P ..

Posted: 22 Jul 2007, 01:07
by acoupe
I dag rullet jeg ut bilen for litt rengjøring i garasjen, så da tok jeg noen bilder. Bildene ble ikke noe bra, men alle liker vel bilder uansett :
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Så var bilen tilbake til sin litt mer ryddigere hjem:
Image

Tidlig krøkes den som god krok skal bli :D
Image

I morger drar jeg tilbake til volda, så eneste oppdateringene som kommer på en stund da er evnt dele-update.
Det som er under bestilling er:
Neuspeed Termostat og Neuspeed sensor på radiator. Eneste forskjellen på disse forhold til orginalt, er at Neuspeed sine setter igang vifta før, slik at motoren holder seg kaldere ved varme dager f.eks.
Skal også kjøpe nytt orignalt eksosanlegg, vil ikke ha lyd fra eksosen, så da blir vel orginalt det beste alternativet. Har også hørt at det orginale eksosanlegget egentlig holder i massevis når man ikke trimmer noe særlig, noen som kan bekrefte dette?

Posted: 23 Jul 2007, 09:03
by Kristaafa
Ser veldig bra ut acoupe :D
Som vi gleder oss til å se denne på veien :)

Posted: 25 Jul 2007, 23:49
by acoupe
legger ut noen bilder jeg, har ikke noe annet å gjøre så hvorfor ikke :)

Image

Image

Image

sånn...da var det gjort :D

Posted: 25 Jul 2007, 23:54
by Torpern
:P :P :P :!:

Posted: 25 Jul 2007, 23:56
by Mouh
jeg må si at det motorrommet ditt begynner å bli ganske så pent ;)