Ny her...

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Ny her...

Post by royrado »

Jeg er ny her og vil hilse på alle dere corrado elskere på forumet. Veldig bra club og hyggelig atmosfære her inne gitt. Har kost meg stort gjennom alle prosjekter og bildene av bilene deres. Som dere alle så digger jeg også corradoen, har alltid vært min Drømmebil. Men har litt gitt opp drømmen etterhvert som årene gikk, kanskje på grunn av alle rykter angående bilens pålitelighet. For en som har null peiling på mekking av biler som meg så er frykten enda større. Ikke lett å finne et godt eksemplar av bilen :( Men etter å har lest gjennom trådene får jeg en følelse av at jeg kan få mye hjelp her inne hvis det skulle dukke opp noe el hva :D Så interessen har blusset opp igjen og letingen er igang, så hvis dere har noe tips angående salg av go`bilen så bare kom med den..har selvfølgelig full kontroll på autodb og finn men er redd for å gå i fella. Så ekspert tipsene deres tas imot med åpne armer. Kos dere videre med bilen i det fine været. :wink:
88 g60
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Ny her...

Post by Oekern »

Hei !

Velkommen i klubben :)

Det er endel man skal se etter når man kjøper en Corrado. Det er maange tips om hva man burde se etter her på forumet.
Link: http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... f=16&t=572
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Ny her...

Post by Kisseg60 »

Heisann!
Her er det bare å spørre om hjelp så får du som regel det.
Vis du ikke er så flink på skruing og sånn så ville jeg anbefalt 2 litern.
Selvfølgelig vis stooor motorkraft ikke er viktig så er den motoren skuddsikker.!

Men det er klart, en g60 eller vr6 er morsomme biler.!
Bare passe litt på g-ladern på g60 med tanke på overhaling og udokumentert trim!
Og på vr6-en så er kam kjedet litt viktig. De har hatt litt problemer med det.

Som jeg har sagt før så er ikke corrado en værre bil enn noen andre fra sent 80/tidlig 90 tallet.
Sliter deler må byttes, bilene har kanskje gått langt og da begynner de å bli slitne jevnt over.
Rust er ikke no stort problem, kun overflate.

Bare å kjøpe drømme bilen!
Du kommer til å elske den!
Lykke til!
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Ny her...

Post by royrado »

Takk for svar folkens, et lite spørsmål til. Hva med turbo konverterte corradoer. Det er veldig mange turbo converterte for tiden. Hva må du se etter og pålitelighet på dem og sånn. Må bare nevnes her at bilen din har blitt veldig bra kisseg60.Har vært en fornøyelse å lese gjennom prosjektet ditt. Imponerende...
88 g60
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Ny her...

Post by Kisseg60 »

Hehe, jo takk jo takk!
Har jobba litt. med god hjelp fra mange andre her inne :lol:

Turbo er i mine øyne like bra om kanskje bedre en g-lader.
MEN! Det er et men her.! Det bør være godkjent i vognkortet.
Og det bør være med kvitering på det som er montert.!
Vis det ikke er godkjent så kan det bli store problemer ved eu kontroll, teknisk kontroll eller ved en ulykke!
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Ny her...

Post by royrado »

Hei sann, har nå lagt inn bud på to corradoer :lol: den ene er svenna sin bil. Vet ikke om noen husker den,den kobberbrun fra Hokksund. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde . Spurte han om turboen er godkjent i vognkortet,da sa han at det ikke trengtes siden bilen har vært i norge over 10 år. Kan dette stemme? :roll: :?: Hva synes dere om prisen?
88 g60
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Ny her...

Post by Kisseg60 »

jeg hadde heller tatt en tlf til biltilsynet enn å stole på en selger.
Skal jeg være ærlig så syns jeg prisen er litt stiv men den er sikkert fin nok.
Lykke til med kjøp.!
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Ny her...

Post by jon »

royrado wrote:Hei sann, har nå lagt inn bud på to corradoer :lol: den ene er svenna sin bil. Vet ikke om noen husker den,den kobberbrun fra Hokksund.
bare pass på at han har betalt parkerings-bota han fikk idag!, hvis du går for denna.
jeg skulle hente radoen min etter en tur i Drammen i dag, og da stod det jaggu 2 corradoer der med parkeringsbot :mrgreen:
Kid-Rado!
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Ny her...

Post by royrado »

He he er ikke akkurat redd for det. Med den prisen skal man tro han har nok penger til parkeringsboten :lol: Men skal nok høre med han om han har noe bot på bilen hvis jeg skal gå for den.. takk for tipset ihvertfall :mrgreen:
88 g60
Post Reply