Din værste jobb dag!

Har du noe du vil si utenom Corrado, da gjør du det her.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Din værste jobb dag!

Post by Oekern »

Fortell om den værste jobb dagen/skjiftet ditt ! Tror vi kan få oss en god latter her alle samma :mrgreen:

Min:
Det var nok en kald desember natt med - 10 kulde grader, så det var da dags for snøproduksjon i mitt lokale alpint senter. Vi tok oppstarten kl 21.00, og det fikk knirkefritt.
Etter dette var det jeg og en kar som heter espen, som skulle ha vakt hele natta frem til kl 08.00 på morran. Kulda holdt seg stabil hele natta, og alt lata til og virke fint. Rundt 03.00 på natta fløtta vi den ene kanonen, det var stress. Når vi stengte ned den ene kanonen (som vi skulle flytte) så kom rød lyset i pumpe huset (VELDIG dårlig tegn. Da kommer det for lite vann i rørgata og det er fare for at hele rørgata fryser til is !) Espen tok scootern ned fort som F og fikk åpna mer vann fra dammen. Det gikk på håret, virka det som. Så etter ca en og halv time med mye banning, raseri og energi well spent (!) Så var flyttinga av kanonen gjort.
Begge var da dritslitne, så vi sjekka resten av kanona på vei ned og fyrte opp med en pizza forran pc´en.

Så kom telefonen om at skjift erstatterne ikk kunne komme, så da fikk vi beskjed om og sitte der til det kom noen. Og det kunn jo bli en stund til. Klokka er nå rundt 9 på morran, og kulda blir varmere. Var rundt 4 grader minus nå, og da bgynner snøproduksjon med ikke de beste kanona og bli kritisk. Jeg dro opp med ATV´N for og sjekke tilstanden på kanona. Dette endte med at jeg satte fast ATV´N langt oppi bakken. Ca 700 meter oppi lia der, og selvsakt under den ene kanonen som dreiv og sprøyta- Så jeg måtte gå ned og be espen om hjelp (Walki´n hadde jo selvsakt gått tom for batteri) Når jeg kom ned så bare lo han seg skakk og sa jeg fikk fikse det selv.
Så jeg tok da turen oppover med en spade. Etter en lang og slitsom gåtur og mange arbeidstimer tilbakelakt var jeg litt dritt lei. Og nå hadde det blitt 2 minusgrader så kanona bare sprøyta vann så og si. Så jeg stod da i sprutregn, tvers igjennom drit blaut og dreiv og spadde både våt og blytung snø. Etter 3 kvarter med graving var fortsatt atv´n ikke løs, så jeg gikk ned igjen, dritkald og mer balut en tverigjennom, til espen.
Jeg sa til han at han fikk fikse det, han lo nokk en gang og gikk oppover. Jeg gikk inni "vamrmebua" og fikk av meg alle de blaute klæra, fant meg et varmt og godt pledd med en kaffe kopp.

Så satte jeg med i god stolen, og du verden hvor godt det var ! Menn med en gang jeg så opp (etter rundt 5 sek etter jeg att med ned) så jeg espen vifta med arma oppi der om at jeg måtte komme opp. Så var det på med de blaute klære og gå opp gijen. Vi dreiv på og dreiv på, og etter alt for lang tid var atv´n løs. Når vi kom ned igjen var kl 13.15 ca, og da hadde nye folk kommi. Så da var det hjem. Jeg var helt ødelakt og blei jævla sjuk. FIkk sånn mark kaller man det. Klør som faaaan irassen 24/7.. UKULT. hadde da jobba i 16 timer. lenge nok og enkelt og greit, hitill min værste jobb dag !
Last edited by Oekern on 24 Jun 2008, 10:47, edited 2 times in total.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Din værste jobb dag!

Post by Eirik »

Dele opp teksten litt? Var tungt å lese den så sammenhengende...
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Din værste jobb dag!

Post by Oekern »

Det ahr jeg full forståelse for, hehe. Vart det bettre no,? :)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Din værste jobb dag!

Post by Eirik »

Da vart det :P

Jobber nå i butikk, så det skjer ikke så veldig mye fælt der. Det værste var vel bare en gang jeg jobba fra 07:00 til 21:30...
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Din værste jobb dag!

Post by Kristaafa »

Jobber på en IT avdeling, og her om dagen skulle vi flytte på et hyllesystem vi hadde stående inne på PC-verkstedet. Her snakker vi 2,5m høye hyller fulle av pcer som skal repareres, eller er ferdig reparert men ikke levert ut + mengder med annet utstyr.

Hylla står midt på gulvet, og er dobbel, så vi begynner å ta ned den ene siden først. Vi tar ut all driten fra den siden av hylla, og skrur den fra hverandre. I det vi skrur av det siste beinet på den siden, begynner hele den andre siden å sige sakte over til siden, noe som medfører at bena knekker, og 3 lengdemeter hylle med datautstyr går rett i gulvet.

Heldigvis var det ingen som sto i enden når den datt, da kunne det gått skikkelig galt. Til alt hell var skaden på nye pcer minimal. Vi hadde en laptop stående på pulten med skjemen slått opp, som fikk seg en liten trøkk i overkant av skjermen. Resultat: Rammeskjeiv, men skjermen er inntakt.

Men, dette medførte at vi måtte bruke resten av dagen/kvelden, pluss store deler av neste dag på å få rydda ut av rommet, da den egentlige grunnen til at vi skulle fjerne hyllene var fordi vi fikk ny innredning til rommet om to dager. Oppå det hele er dette er rom midt i bygget, uten aircondition eller mulighet for å åpne vinduer, men selvfølgelig med takvinduer slik at sola kommer inn å får varmet det opp skikkelig.

Dette var ikke akkurat min beste dag på jobben!
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Din værste jobb dag!

Post by Oekern »

Ja den dagen hørtes både varm og hektisk ut ! Kan tenke meg utrykket når de beina knakk, hehe.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Din værste jobb dag!

Post by Morten Tangen »

kjørte aviser på natta en periode for ett par år siden..begynte å snø som ett helvette, 750 aviser rundtomkring som skulle leveres og ikke faen om det ble brøyta. Satte bilen fast hele tida, så måtte gå rundt i 0,5m snø. moro det.

glad jeg har innejobb nå..selvom det blir litt varmt på sommeren så er det faen meg verdt det :D
Corradopower!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Din værste jobb dag!

Post by Oekern »

HAHA :mrgreen: :mrgreen: Nå fikk jeg meg en bra latter værtfall !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply