Andre interesser enn Corrado??

Har du noe du vil si utenom Corrado, da gjør du det her.

Moderator: Moderators

User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by jon »

Oekern wrote: Utenom dette er jeg glad i Hifi. Jeg slår deg der jon ;) Har cls 215 !
he he, kvantitet er ikke alltid kvalitet vettu og i mitt kinorom hadde 215 blitt altfor stort, så 3 15" som drives av egne forsterkere bare til bass så trøkker det nok alikevel :wink:
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by Oekern »

Helt klart ! Jeg må jo selge mine, ettersom de er alt for brutale i et vanlig hjem !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
funkyjan
Posts: 13
Joined: 28 May 2008, 22:47

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by funkyjan »

som en bruker over meg har sagt, tråden er gammel men jeg fyrer løs!

jeg er altså en gutt på 17 (snart 18) som har handla corrado og bruker mye av tiden min i garasjen. jeg som alle andre her inne (kan jeg tenke meg) har store planer for bilen. så det går mye tid der. ellers går tiden til skole, trening og venner. men pengene går selvsagt til bilen, hehe.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by BlackDragon07 »

Har stor interesse for lyd og bilde selv, samt er utrolig glad i å spille (ps3)+ at jeg samler litt på gamle spillkonsoller(ikke fått tak i så mange enda men) og jeg har laget et par kortfilmer.

Flott kjemekino du hadde :D Selv om det er cerwin vega :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by jon »

BlackDragon07 wrote: Flott kjemekino du hadde :D Selv om det er cerwin vega :wink:
"Selv om" er ikke noe argument når det er snakk om hjemmekino. da er det trøkk som teller. :D
og når det er sagt så har cerwin kommet et stykke siden 80/90 tallet også på diskant mellomtone :wink: (og ambisjonene til cerwin har aldri vært å være å stille i high-end klassen. her er det morro faktoren som teller :P )

takk for komplimentet forresten :D
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by Oekern »

Jeg syns "selv om" kommer litt inn i bildet her. Cerwin Vega er jo ingne vellspillende høytaler, som du sier, det er trøkk og brutalt volum de er lagd og ment for. Og til film er det viktig med en vellspillende høytaler (Som. feks Dali) Da det i film er viktig og få klar lyd ut av høytaleren ved f.eks en dialog. MEN, de ER faktisk rimelig bra til hjemmekino ! Ser selv utrooolig mange filmer på disse høytalerene - Og det funker faktisk mye bedre en forventet.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by jon »

Oekern wrote: Cerwin Vega er jo ingne vellspillende høytaler
:?: :?: :?:
smaken er som baken, delt og full av dritt

dette som du nevner i ditt innlegg har med smaks-sak og gjøre..
hvert til sitt bruk/sin smak.
alle her inne på forumet er jo enige at corrado er en super bil, men skal du kjøre flyttelass er det vel ingen her som hadde valgt den til det formålet for det. :mrgreen:
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by Oekern »

Hehehehehehehe. Sant nok. Jeg bare sa min menig om saken :)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by jon »

Oekern wrote:Hehehehehehehe. Sant nok. Jeg bare sa min menig om saken :)
og det er helt ok, det var jo det jeg ville fram til også at det med lyd er en smakssak.
(ble på ingen måte fornermet av ditt innlegg altså :wink: )
og husk at selvom cerwin er en "lettdrevet" høytaler trenger den en kraftig forsterker for å utnytte sitt potensiale(ikke bare når det gjelder trøkk)
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by Oekern »

Jeg syns det blir for dumt og si, at Cerwin vega høytalere er lettdrevne, og når selv Hifiklubben sier at Nad c372 brokobla med Nad c272 holder til cls 215 - Noe som er kavanses feil - så syns je det blir drøyt. Selv en CW høyt. med et 15" element i hver høyt. burde ha overnevnte forsterkere.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by Eirik »

Har nå en liten hjemmekino med gode gamle V-serien til cerwin jeg, og er fornøyd med det!
Får sikkert slengt ut noen bilder en gang.

Andre interrresser jeg har er Tae Kwon Do, der jeg har svart 1. Dan, og snowboard som jeg har stått på i en goooood del sesonger :wink:
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by jon »

Oekern wrote:Jeg syns det blir for dumt og si, at Cerwin vega høytalere er lettdrevne, og når selv Hifiklubben sier at Nad c372 brokobla med Nad c272 holder til cls 215 - Noe som er kavanses feil - så syns je det blir drøyt. Selv en CW høyt. med et 15" element i hver høyt. burde ha overnevnte forsterkere.
derfor jeg skriev lettdreven son; "lettdreven" :wink: , så helt enig med du
:)
Kid-Rado!
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by ASD »

Oekern wrote: Og til film er det viktig med en vellspillende høytaler (Som. feks Dali) Ser selv utrooolig mange filmer på disse høytalerene .
Beklager OT men takk for ide`n til neste høytaler prosjekt :lol: 8" lcd skjermer over bassene :lol:

Menneskers (menn spesielt) oppfatning av lyd og bilde på en gang, er mindre krevende for lydkvaliteten.
Synet blir den viktigeste sansen i den komboen. Nest viktigst er WAOUW faktoren på kroppen, som oppnåes ved at sofa, bord, ting på bord, bilder på veggen, osv. rister i takt med det øynene ser. Og det er her CV kommer inn de er noen råskinn til å flytte luft rundt i rommet.

Skal man nyte et stykke musikk (fra LP,CD,DVD-Audio,SACD) bør man se seg om etter noe helt annet av både forsterkere og høytalere :wink:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by jon »

ASD wrote:Skal man nyte et stykke musikk (fra LP,CD,DVD-Audio,SACD) bør man se seg om etter noe helt annet av både forsterkere og høytalere :wink:
kommer igjen an på type musikk/smak :mrgreen:
(lover å holde kjeft om dette temaet nå fremover :roll: )
Kid-Rado!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Andre interesser enn Corrado??

Post by Oekern »

jon wrote:
ASD wrote:Skal man nyte et stykke musikk (fra LP,CD,DVD-Audio,SACD) bør man se seg om etter noe helt annet av både forsterkere og høytalere :wink:
kommer igjen an på type musikk/smak :mrgreen:
(lover å holde kjeft om dette temaet nå fremover :roll: )
Skal holde kjeft nå snart jeg og :) hehe
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply