Ikke no varme

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Ikke no varme

Post by Feijk »

Jadda, da fikk jeg endelig bilen sammen igjen, eller med hjelp av en kamerat siden jeg ikke kan bruke høyre hånden min..var litt mer styr siden det var AC på den fant jeg ut..Men men..
Nå lekker hvertfall ikke registeret lengre, men eneste problemet var at når jeg satt i det nye registeret så var slangen inn glovarm (når motoren hadde blitt varm da seff) og den andre slangen var lunka bare, hva kommer dette av? det blåste ingenting varme inni bilen...
Kan dette skyldes dårlig vannpumpe? at den begynner og si takk for seg? at den ikke klarer og pumpe vannet helt rundt? eller noen andre forslag?

Mvh Fredrik Helberg
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Blåste det varmt der før du begynte da?
Jeg tipper det er luft i systemet.! bare kjøre none skikkelige turer og ha med deg kjølevæske som du kan fylle på når det/ vis det går tomt.

Det var det jeg gjorde når jeg lufta systemet. funka bra det.
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Det fungerte ikke før heller, men før blåste det hvertfall varmt fra motoren hadde fått litt temp og frem til motoren ble varm, og da begynte det og blåse kaldt (Ulogisk syns jeg)...Håpet dette skulle fikse seg nå men det gjorde det jo tydligvis ikke..
Men nå blåste det ikke varmt i det hele tatt! bare kaldt hele tiden, men tok som sagt ikke bilen på noen kjøretur, bare sto på tomgang, kan kanskje ta en kjøretur med den for å se om det da starter og blåse varmt.
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

Ja. men siden det er misstanke om vannpumpe så følg med på vanntemp og olje temp hele tiden! vann skal ligge på 90 og olja veit jeg ikke. men min ligger på rundt 100 ved aktiv kjøring.
men også en ting du kan skjekke. kommer det vann inn i den lille slangen på vann beholderen? ta den av å se om det kommer no der. vis ikke kan det være vannpumpe.
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

skal visst være en ventil som ska være åpen for å kunne slippe varmen inn, hvor er denne ventilen? noen som vet dette?

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

har fått kjørt med bilen litt nå, men blåser fortsatt bare kald luft, irriterans! Hvertfall nå som vinteren nærmer seg...
Noen ideer?
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Kisseg60 wrote:Ja. men siden det er misstanke om vannpumpe så følg med på vanntemp og olje temp hele tiden! vann skal ligge på 90 og olja veit jeg ikke. men min ligger på rundt 100 ved aktiv kjøring.
men også en ting du kan skjekke. kommer det vann inn i den lille slangen på vann beholderen? ta den av å se om det kommer no der. vis ikke kan det være vannpumpe.
Skal sjekke den lille slangen en av dagene jeg, for nå begynner det virkelig og bli surt ute...
Men noen som har andre tips til hva soim kan være feil?
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

min første tanke er luft i kjøleanlegget ditt.!
Men når du tar på den varm/kald spaken! hører du et spjeld som åpner og lukker når du tar den fra ene sia til andre?

Men vis du har bytta varmereg så tipper jeg på luft i systemet!
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Hvordan lufter jeg systemet da? Trodde det ble gjort automatisk etterhvert som du kjørte jeg...?
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Post Reply