El.vindu problem

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

El.vindu problem

Post by Feijk »

Heisann..
Her om dagen når jeg skule starte opp bilen så var vinduet mitt plutselig nede når jeg kom til bilen, det hadde da gått ned av seg selv, aner ikke hvordan. Etter det har ikke noen av vindusbryterene fungert, så jeg måtte koble 12v direkte til vindusmotoren på førersiden (der vinduet hadde gått ned) for å hvertfall få ruta opp i disse kalde dager.
Noen som har en ide om hvordan jeg skal få el.vinduene mine til og fungere igjen?

Kan kanskje nevne bilen også sentrallåsen låste seg hele tiden, og selv om den var låst så prøvde den fortsatt og låse seg, aner ikke om det kan ha en sammenheng, men har ikke skjedd noe slikt etterpå hvertfall (sikkert bare kulden).

Noen tips ang vinduene?

Mhv Fredrik Helberg
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Corrado16v
Posts: 43
Joined: 31 Dec 2005, 11:51
Location: akershus
Contact:

Post by Corrado16v »

Har ingen tips til deg, må bare si at det samme har skjedd min 2 ganger. Men vinduene virker. De bare går ned av seg selv noen ganger! kjedlig når det snør eller regner å man ikke oppdager det før dagen etter
Guest

Post by Guest »

2 ganger ja! skikklig kjedelig da, hvertfall når man ikke vet hva årsaken er..lest meg til at det KANSKJE kan være en microbryter eller no i dørlåsen eller no som forårsaker det, men ikke sikker..
hvis noen har tips så bare hyl ut..
User avatar
Corrado16v
Posts: 43
Joined: 31 Dec 2005, 11:51
Location: akershus
Contact:

Post by Corrado16v »

Kan jo hende de har noe med hverandre å gjøre ja, for hvis man vrir om nøkkelen i låseposisjon og holder den der, så går jo vinduene og takluka igjen.
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

stemmer det, men takluka går vel ikke igjen? hadde vært artig og fått det til da men..den har aldri gått igjen hos meg, bare vinduene..
så sant nok, har vel noe med hverandre og gjøre..
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Corrado16v
Posts: 43
Joined: 31 Dec 2005, 11:51
Location: akershus
Contact:

Post by Corrado16v »

ok, jeg har ikke takluke, så vet ikke, men var en som sa til meg at luka også gikk igjen
rsg60
Posts: 97
Joined: 06 Dec 2005, 20:37
Location: Stavanger

Post by rsg60 »

Mener takluka går igjen på nyere modeller, men ikke de gamle G60ene

Correct me if I`m wrong
Guest

Post by Guest »

okai, kan nok stemme det...
menne ingen som vet om hvordan jeg kan få fiksa de el.vinduene mine?
norii

Post by norii »

Luka går igjen på min, men jeg har uorginale vindushevere så de går ikke igjen, menmen...

Er det slik at hvis man låser opp bilen og holder nøkkelen der så går vinduene ned? er slik på 03 passaten min.
Dersom de gjør det så likker nok problemet i microbrytern i håndtaket.
User avatar
Corrado16v
Posts: 43
Joined: 31 Dec 2005, 11:51
Location: akershus
Contact:

Post by Corrado16v »

tror ikke de skal gå opp. Bare lukkes. Er hvertfal sånn på min
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

norii wrote:Luka går igjen på min, men jeg har uorginale vindushevere så de går ikke igjen, menmen...

Er det slik at hvis man låser opp bilen og holder nøkkelen der så går vinduene ned? er slik på 03 passaten min.
Dersom de gjør det så likker nok problemet i microbrytern i håndtaket.
De skal bare lukkes igjen når man går fra bilen..
de går ikke ned ved hjelp av nøkkelen..
men kan jo kanskje få testa den microbryteren fordi, tror jeg har et annet håndtak liggende, går det an og bare bytte denne for å finne det ut?

mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

El.vindu styreenhet

Post by Feijk »

Var styre enheten til el.vinduene som var gåen, fikk den for 500 på vraker..så nå funker alt, bare til opplysning for andre som kanksje har samme prob..
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Har røket vaieren på førersiden på min, noen som har byttet denne før? Får jeg kjøpt vaier på Møller?
Corrado 1.8T
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Ikveld fikk jeg endelig tid til å se på dette problemet. Har nå fått demontert motor og vaier, vairene var kilt seg fast i motoren, så slitt seg. Fikk demenotert alle delene, måtte skjære litt i den føringen/skinna som ruta er festet i. Har dessverre ikke bilder, men skal seom jeg kan få lånt et kamera imorgen, så skal jeg forklare så godt jeg kan når jeg er ferdig. Om jeg får det til ;)
Corrado 1.8T
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Flotters, bra med liten guide tilfelle dette skjer noen andre også :D
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Post Reply