Clutch på G60
Moderator: Moderators
Clutch på G60
Jeg synes clutchen på Corrado'n min er veldig ubehagelig. Clutchen begynner å ta med en gang jeg slipper pedalen. Det er altså ingen vandring/dødgang før clutchen begynner å gripe. Må ha pedalen helt i gulvet for å kunne gire. Dere andre som har G60, skal det være sånn?
Corrado G60
Re: Clutch på G60
Betyr nok at det er på tide å bytte clutchen det der....har en pent brukt som du kan få billig av meg om interesse.Ser fremdeles den hvite skriften på platen.Kan sende bilde av den.
Re: Clutch på G60
Kan jo være et verdt et forsøk å lufte systemet?
Luft slavesylinderen først, så masteren..
Luft slavesylinderen først, så masteren..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Clutch på G60
Hvis clutchen er slitt så tar den vel langt ute? Sånn er det ihvertfall på de bilene jeg har vært borti. På min et det stikk motsatt. Har tenkt tanken med luft i systemet jeg også, så får vel prøve å lufte. Kan det være at clutchpumpa begynner å bli dårlig sånn at den ikke klarer å bygge opp nok trykk til å løse ut clutchen før pedalen er helt i gulvet? Hvordan griper clutchen på deres biler?
Corrado G60
-
- Posts: 157
- Joined: 28 Mar 2010, 14:43
- Location: Lier
Re: Clutch på G60
sånn midt imellom
Re: Clutch på G60
Min griper langt nede, men jeg har jo ikke helt originalt oppsett på clutchen lenger.. Men generelt sett skal en clutch det er mye igjen på gripe relativt langt nede.Sigurd wrote:Hvis clutchen er slitt så tar den vel langt ute? Sånn er det ihvertfall på de bilene jeg har vært borti. På min et det stikk motsatt. Har tenkt tanken med luft i systemet jeg også, så får vel prøve å lufte. Kan det være at clutchpumpa begynner å bli dårlig sånn at den ikke klarer å bygge opp nok trykk til å løse ut clutchen før pedalen er helt i gulvet? Hvordan griper clutchen på deres biler?
Hos deg høres det litt ut som om den ikke "frir" helt, altså at du ikke får presset slavesylinderen helt inn (luft i systemet?)..
Men...! Det går en slange/metallrør-spiral-ting fra masteren og ned til slaven. Den er kjent for å lekke i "slange-delen"... Sjekk om den er litt fuktig når du først er i gang..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 158
- Joined: 20 Oct 2011, 15:57
- Location: Sotra utenfor Bergen
Re: Clutch på G60
Min clutch er helt lik som din, tar helt inne! Går jo helt fint, men er litt frustrerende å måtte bunne venstrepedalen, er bare høyre man skal gjøre det med
1989 Corrado G60
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
1989 Corrado E62 (Eaton m62 kompressor)
Re: Clutch på G60
Takk for tips. Får prøve å lufte systemet etterhvert. Hvis det ikke forandrer seg da så skal det vel være sånn.
Corrado G60
Re: Clutch på G60
Prøv å lufte.
Men en slitt clutch tar langt ute. Ikke langt inne.
Men en slitt clutch tar langt ute. Ikke langt inne.