Corrado g60 starter ikke

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
Vetle
Posts: 12
Joined: 22 Mar 2010, 12:42
Location: Toten

Corrado g60 starter ikke

Post by Vetle »

Hei, har et problem med corradoen. Bilen har vært trofast og alltid starta men i dag så skulle det komme en og se på den for å kjøpe men den ville ikke fyre. Bensinpumpa går ikke.. Noen som har noen bra forslag om hvordan å gå fram?
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Corrado g60 starter ikke

Post by Kisseg60 »

Vis du veit at pumpa de ikke virker ville jeg begynt med det letteste.
Jeg ville tatt opp bagasjeroms trekket og funnet tilkoblingen til pumpa. Den sitter under et lokk i bakasjerommet.
Så ville jeg målt på de to tjukkeste ledningene, de to andre er til bensinmålern og har ingenting med pumpen å gjøre.

Tatt et voltmeter og satt på de to tjukkeste, en brun og en rød ledning om jeg ikke husker helt feil.'
Skru så på tenningen og se om det kommer 12 volt frem. Vis det gjør det så er pumpen defekt.
Vis det ikke kommer 12 volt frem så ville jeg begynt med å sjekke sikringer og eventuelt releet.!

Skal jeg gjette i mørket så vil jeg tippe det er bensinpumpereleet som er gått. Pleier å være det.
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Corrado g60 starter ikke

Post by wormy »

Men bensinpumpa får vel bare strøm i et par sekunder når du skrur på tenninga? Så du må måle spenninga "samtidig" som du skrur på tenninga.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Corrado g60 starter ikke

Post by Kisseg60 »

den går i en 2-3 sek tror jeg og begynner å gå igjen når du prøver å starte motoren.
Så bør vel være to.
Vetle
Posts: 12
Joined: 22 Mar 2010, 12:42
Location: Toten

Re: Corrado g60 starter ikke

Post by Vetle »

Takk for svar :)
Post Reply