Skifte fra G60 motor til GTI
Moderator: Moderators
Skifte fra G60 motor til GTI
vurderer å skifta motoren i corradoen min (1.8L med G-lader) til ein 2.0L 16V GTI motor.
er det noen som har gjort dette før og vett om det er noen feller eg må ungå
og om hvordan det er med å få dette godkjent
hadde vært kjent å fått gjort dette i sommer
er det noen som har gjort dette før og vett om det er noen feller eg må ungå
og om hvordan det er med å få dette godkjent
hadde vært kjent å fått gjort dette i sommer
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
ikke noe problem, du må bare få med deg ledningsnettet samtidig når du bytter..
girkasse og alt passer rett over.
Som sagt, den største "utfordringer" blir ledningsnettet til motoren
girkasse og alt passer rett over.
Som sagt, den største "utfordringer" blir ledningsnettet til motoren
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
leste på wiki at VR6 motoren til en passat (B3) er den samme de brukte i corrado
noen som vett om det er det samme med GTI motoren??
noen som vett om det er det samme med GTI motoren??
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
det var brukt 2 forskjellige 16v-motorer på denne bilen, 2L og 1,8L 2L-eren er en 9A, mens 1,8L-eren er enten en PL eller en KR hvilken husker jeg ikke i farten.
men iom det er 2L du skal ha så er det da evt en 9A du skal ha.
men iom det er 2L du skal ha så er det da evt en 9A du skal ha.
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
ja, ikke noe problem å få den på der.ildmar wrote:Passer KR toppen på PG blokka?
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
Så går ann og bygge 16vT med KR topp... (?)
Noen ide om hvor mye man kan hente ut ganske holdbart?
Noen ide om hvor mye man kan hente ut ganske holdbart?
1991 - Corrado G60T karman
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
ja, det kommer helt ann på hva hva som er gjort med den.ildmar wrote:Så går ann og bygge 16vT med KR topp... (?)
Noen ide om hvor mye man kan hente ut ganske holdbart?
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
KR toppen er den beste å bruke ved turbo konvertering.
Det er vist noe med flowen i den toppen i forhold til andre 16v topper.
Passer perfekt i kombinasjon med underspyling på g60 blokka.
Det er vist noe med flowen i den toppen i forhold til andre 16v topper.
Passer perfekt i kombinasjon med underspyling på g60 blokka.
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
Kan være greit å nevne at 16v topp på G60 gir ekstremt lav kompresjon, ca 6,5:1, org G60 har 8:1 og S2 (som er 16v med en sylinder ekstra) har 9,2:1
Med den kompresjonen har du mindre effekt enn en 1,6L Golf 2 når du ikke har ladetrykk.
Bruker du 16v topp bør du ha andre stempler. 16v har forbrenningskammeret i toppen, G60 i stemplene. Kombinerer du dem, blir det nesten dobbelt så stort som det du trenger
Er ikke så stor forskjell på 9A og KR toppen. KR har best flow på innsug, 9A på eksos (eller var det omvendt) Ved porting bør det balanseres ut.....
Med den kompresjonen har du mindre effekt enn en 1,6L Golf 2 når du ikke har ladetrykk.
Bruker du 16v topp bør du ha andre stempler. 16v har forbrenningskammeret i toppen, G60 i stemplene. Kombinerer du dem, blir det nesten dobbelt så stort som det du trenger
Er ikke så stor forskjell på 9A og KR toppen. KR har best flow på innsug, 9A på eksos (eller var det omvendt) Ved porting bør det balanseres ut.....
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
Okei da ble jeg en del klokere på det området og
Hva slags Stempler ville du anbefalt å brukt for å få litt høyere komp da?
Mye av ledningsnettet som må bygges om i en slik konvertering?
Hva slags Stempler ville du anbefalt å brukt for å få litt høyere komp da?
Mye av ledningsnettet som må bygges om i en slik konvertering?
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
Jeg hadde brukt 9:1 stempler og 2,0L 16v komplett motor, eventuelt 2,0L 8v høyblokk motoren med topp fra 16v (gir ca 8,5:1)ildmar wrote:Okei da ble jeg en del klokere på det området og
Hva slags Stempler ville du anbefalt å brukt for å få litt høyere komp da?
Mye av ledningsnettet som må bygges om i en slik konvertering?
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: Skifte fra G60 motor til GTI
Skal du bygge 16vt kan du også bruke digifantinnsprutet som du har i bilen fra før med customchip.
Corrado G60