Corrado som første bil!

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
drolph
Posts: 1
Joined: 19 Oct 2010, 16:15

Corrado som første bil!

Post by drolph »

Hei jeg er en gutt fra Drammens traktene som ønsker en Corrado som første bil. Det er pga. at en kompis av meg nylig kjøpte en og etter en runde med den så ble jeg forelsket! :D
Jeg lurer litt på noen ting angående et kjøp av en Corrado, for jeg er ganske ny på bil. :oops:

Er det mulighet for å skaffe en Corrado nå til dags, som ligger på rundt 20.000kr?

Fattern sa at det var mye problemer med å ha en Corrado (kompressor problemer og motor problemer), så han var ganske skeptisk når jeg luftet denne drømmen for han. Hadde jeg kunnet skru så hadde egentlig ikke dette blitt et problem, men jeg er ganske dårlig med mekanikk. :roll:

Ønsker positive svar fra dere!
Mvh. drolph :wink:
User avatar
Morten Tangen
Posts: 297
Joined: 24 Sep 2007, 16:55

Re: Corrado som første bil!

Post by Morten Tangen »

hei og velkommen!
Skjønner litt at faren din kan være skeptisk til corrado, og det er sikkert fordi han kun tenker G60, en model som somregel er rævkjørt av en fersking..noe som resulterer i lurvette g-lader, og selvfølgelig annen slitasje. Min mening er at det ikke er noe galt med G60 i utgangspunktet, det er somregel forrig eier som er problemet! Det finns andre motoralternativ: 1,8l 16V, 2.0L 16V, 2,8L VR6 og 2,9L VR6.

En corrado er bygd på passat/golf, så deler er det flust av, og det koster ikke stort og fikse ting! Er selvfølgelig en fordel og kunne skru selv da, da sparer man MYE penger. En corrado er heller ikke så vansklig og skru på, så tror du greier en god del selv. Bare og kjøpe seg en haynes bok.

Er 20.000,- bilbudsjettet ditt? Da tror jeg du får en lurvette corrado, ikke for å være negativ, men man finner rett og slett ikke en pen/bra corrado til den prisen uten at det er ulemper/baksider. Bedre og gi litt mer og få ett bedre utgangspunkt, hvafall hvis du ikke er no rev på å skru selv.

Personlig kan jeg jo si at corrado er en kjempe bil, ja litt skruing er det noen ganger, men det er jo tross alt en 20 år gammal bil. Du kommer nok til å smile mer enn å rive av deg håret hvis du kjøper deg corrado ;)

Feil man ser etter på corrado er somregel: at takluke funker både bakover og i vipp, abs-bremsene, rust på vanlige plasser som kanaler, dempertårn, gulv og baki. Man sjekker jo selvfølgelig etter olje/vannlekasjer i motorrom når man kjøper eldre biler, og man hører jo også etter ulyder i motoren.
Corradopower!
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Corrado som første bil!

Post by Kisseg60 »

Kjøp deg en Corrado. Jeg kjøpte en som første bil og den har jeg enda.! Nå har jeg to :roll:

Og som Morten sa, de er bygget på golf og passat så delene passer som regel om hverandre.
Som regel billige slitedeler og lett å få tak i.

Og vis du ikke vil ha problemer eller bekymringer rundt det med g-lader og en komlisert g60 så
sitt på gjerde og vent på en 2 liter 16v. Den motoren er skudd sikker!
Men folk klager over dårlige g-ladere. De er da ikke så dårlige, bare slappe eiere.
En nyoverhalt g-lader holder i 60 000 (?) km før den trenger en overhaling. orginalt ladehjul osv da.
Og da koster overhaling litt over 5000 kroner. og det vil si 5000 hver 4-5 år?

Du kommer til å smile mye vis du kjøper deg en sånn!
Bil med så mye sjarm skal man lete lenge etter.!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Corrado som første bil!

Post by Oekern »

120000 km mener jeg og huske intervallen på kompressoren er ? (Med org. ladehjul)
Anyways. Kjøp Corrado ja. Morsom bil og en av de litt sjeldnere.
Billig forsikring er det også :D
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply