g60 -> VR6?
Moderator: Moderators
g60 -> VR6?
Bytte om til vr6 motor, er da girkasse, clutch, kjølesystem, og ledningsnett som trengs å skifte ut? Noe mer?
Sitter litt å diskuterer her serru
Sitter litt å diskuterer her serru
1991 Corrado G60 Karmann
Re: g60 -> VR6?
hvis man skal ha det godkjent så må man også bytte om til 5X100 bremser.
Re: g60 -> VR6?
Prisen for å få det godkjent er ikke så mye.
Er vel en vanlig time hos bt. Men det er forutsatt at alt er som det skal da.
Er vel en vanlig time hos bt. Men det er forutsatt at alt er som det skal da.
Re: g60 -> VR6?
Sitter og tenker litt på andre løsninger enn å overhale g-lader hele tida, som koster endel etterhvert, lysholm kompressoren ligger vel på rundt 17k enda? Og det er vel langt fra bolt-on også? Så vr6 ville vel vært det enkleste da muligens? Er vel ikke vanskelig å få mer ut av den motoren heller?
1991 Corrado G60 Karmann
Re: g60 -> VR6?
hva med Turbo, Rotrex, Eaton ?
Re: g60 -> VR6?
Litt av sjarmen med corrado syntes jeg er kompressoren da Men rotrax og eaton? Aldri hørt om :O Kompressorer?
For å konvertere til turbo, hvor blir turboen plassern hen da? Er vel litt jobb å få eksosen helt fram der laderen sitter nå?
For å konvertere til turbo, hvor blir turboen plassern hen da? Er vel litt jobb å få eksosen helt fram der laderen sitter nå?
1991 Corrado G60 Karmann
Re: g60 -> VR6?
rotrex og eaton er også kompressorer som man kan sette på G60-motoren.
hvis man skal sette på Turbo så blir det jo til at turboen sitter bak på en eksosmanifold.
hvis man skal sette på Turbo så blir det jo til at turboen sitter bak på en eksosmanifold.
Re: g60 -> VR6?
Ah Har hørt at rotrex ikke er så veldig bra jeg? Mister endel bånndrag og slikt eller noe slikt?
Må få sett litt på det da!
Må få sett litt på det da!
1991 Corrado G60 Karmann
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: g60 -> VR6?
Man må ikke overhale g-laderen så ofte, ca ved hver 40.000km avhengig av størrelsen på ladehjulet og at man bør bytte g-lader reima 1 gang i året (koster rundt 300kr for en reim) og bytte olje ved hver 5000km så er mye gjort.Nicklas wrote:Sitter og tenker litt på andre løsninger enn å overhale g-lader hele tida, som koster endel etterhvert, lysholm kompressoren ligger vel på rundt 17k enda? Og det er vel langt fra bolt-on også?
Så kjører man 12.000km i året så blir ikke det så ofte.
Det er jo g-laderen som ER corrado (mener nå jeg )
Rotrex fungerer mest på de øvre rpm etter det jeg har forstått.
Lysholm er jeg usikker på hva overhalingsintervallene er, men det er det helt sikkert andre som kan svare på her
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: g60 -> VR6?
Jau, jeg har 68 eller 70mm ladehjul nå, kjørt rundt 10000 med den nå tror jeg. Lest at det burde etter hver 20000 ca etter med slikt ladehjul jeg? Reim og olje kan jeg jo bytte da
1991 Corrado G60 Karmann
Re: g60 -> VR6?
lysholm har intervaler på ca 200.000km men seff mindre deste mindre hjul man har..
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: g60 -> VR6?
Kan vel ikke klage på detMouh wrote:lysholm har intervaler på ca 200.000km men seff mindre deste mindre hjul man har..
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
-
- Posts: 10
- Joined: 30 Nov 2008, 19:32
Re: g60 -> VR6?
Låner denne tråden litt, til flere spørsmaål ang. ombygging til vr6:
Kan man bruke den treversen som er orginalt i en g60?
Nye motor fester?
noen som vet om golf 3 vr6 ledningsnett funker til corrado?
noe annet enn må tenke på ang ombygging og godkjenning?
Kan man bruke den treversen som er orginalt i en g60?
Nye motor fester?
noen som vet om golf 3 vr6 ledningsnett funker til corrado?
noe annet enn må tenke på ang ombygging og godkjenning?