Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Lyd & Bilde

Moderator: Moderators

Post Reply
sinnapels
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2008, 05:30

Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by sinnapels »

Hellu!

Tenkte å lage en liten film med bilen min. Siden jeg har ett kamera som filmer i FullHd liggende. Men hva syntes dere at jeg bør ta med i filmen? Type musikk osv... Setter pris på innspill.
Image
"Corrado Vr6 - Black pearl"
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by BlackDragon07 »

Hei.

Ja, det kan jo bli kult det. Har du noen egne ideèr om hva slags filming du skal ha?
Cruise, showcase, getaway :mrgreen: ?? Modellforskjeller etc.

Å høre motorbrølet e jo alltid kult, men med riktig musikk så kan en kombo bli vel så bra.

Lykke til. Blir spennende å se hva du får smelt i sammen :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
sinnapels
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2008, 05:30

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by sinnapels »

Tenkte å ha det godt og blandet. Har laget to fra før, men det er sånne klipp som tok maks en hvaltime å sette sammen.

http://youtube.com/watch?v=1BvVU2SOtqY
http://youtube.com/watch?v=rAkApKcxyiU

Som dere ser, så er det ikke det helt store. Har filma litte grann, men vet ikke om de passer seg på film. Ble litt gæren vinkel på de.

Men forslag, ideer osv mottas med den største takknemelighet:)
Image
"Corrado Vr6 - Black pearl"
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by Mouh »

Nå er ikke jeg noe superman på filming selv, men jeg ser noen ting som kunne blitt gjort bedre.
for eks:
Når man filmer så må man holdekameraet rolig, evt montere det fast i noe...
Ikke bruk zoom når man filmer.. SPESS hvis man skal filme på frihånd, da vil alt bare riste og man blir kvalm av og se på.

Når det kommer til de bildene, så er det greit og bruke bilder som er tatt med kamera og ikke mobil, det blir litt bedre kvallitet på det.
jeg ser at det er en del bilder der som er ordentlig fine men også noen som ja, hadde fortjent bedre ;)
Og når man skal lage en kolasj av bilder så tror jeg det er bedre og bruke hele bildet på filmen, slik at man ikke får masse svart på sidene eller på topp/bunn.

Og som det siste, så syns jeg det var litt dårlig gjort av deg å ha med bilde av ventoen min bare for å få en så fin bil som din til å se enda finere ut ;)
sinnapels
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2008, 05:30

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by sinnapels »

hehe... Ja, jeg vet om mye mere som kunne vært bedre ja. Men det er som sagt lagd på en halvtime. Tenkte å lage det bedre denne gangen, og ikke bare sette no drit sammen.

Men ris og ros er bare positivt, alltid bra å få høre det fra nøytrale kilder.
Image
"Corrado Vr6 - Black pearl"
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by Kisseg60 »

gate racing er alltid en slager.!
ta med kamaret på tur og kjør! det er tøft.
Børning og drag??
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by Mouh »

Det som er litt stilig er hvis en har et bulletcam for hånden og montere det nede i front av bilen ;) og med litt aktiv kjøing så blir det ganske stilig ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by Oekern »

Æhh ! Nå skreiv jo jeg et sånt dritlangt tips her som jeg ikke aner hvor blei av, hmm..

I korte trekk det jeg skreiv da:

Bilder og film funker greit sammen, hvis du gjør det ordentlig. Ikke fullt så mange bilder, kanskje en 4 il 7 stk. Og gjerne alle fra forskjellige steder. (Kjedelig og se fra samma location hele tia)

Få med handling i filmen, f.eks en intro kan væra at du viser bilder fra når du har demontert mye fra bilen, og resten av filmen er da resultatet av all jobbinga, banninga og jublinga fra garasje stunden :)

Lyd: Bruk gjerne ekstern mic, mye bedre kvalitet. Ungå vindt, det er bare vondt for øra. Musikk må gjerne brukes, men jeg syns det blir veldig ensforma hvis det blir brukt over hele filmen, motor lyd er og kjekkt !

Bruk gjerne en bil som bare brukes til filming, da får en plutslig mye mer frihet og alt blir så enklere.

Og feste kamera til bilen er enkelt, masse tape og papir funker faktisk utrolig bra ! (Gjort det selv) Men det er greit og ha en hånd rundt, tilfelle det skulle løsne.. Som nevnt tidligere, ikke zoom, det er nesten forbudt det :) Bruk heller en kjøring da. (Du beveger kamera mot objektet, istedet for at zoomen gjør det for deg) Men da må en ha Dolly stativ.. hmm.

Dette var litt korte trek av hva jeg skreiv istad, må se om jeg finner igjen det..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ideer om innhold i en eventuell Corrado film

Post by BlackDragon07 »

Lite tips er jo Getaway in stockholm :twisted: En liten personelig favoritt er film nr 2, supra vs cosworth 8) Enda mange av kamraene dems gikk dukken under filmingen så er den utrolig intens :mrgreen:

See for your self :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=fzjAeppt ... re=related
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply