Prosjekt bruksbil Vr6

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

Post Reply
nbnilsson
Posts: 20
Joined: 20 Jun 2008, 03:41

Prosjekt bruksbil Vr6

Post by nbnilsson »

Var i helga over til vestlandet å hentet en godt oppbrukt corrado vr6,tidligere kjent som Black Pearl.
Målet var å få på igjen skilter på denna til fellesferien :)
Det var litt å ta tak i på en bil som har vært avskilta sia 2009 og tydligvis kun vært herja med etter den tid(sikkert før å men),begynte med å røske ut ledninger å tjafs som ikke var i bruk og endte opp med en hel kiwipose med rusk å rask(her var det mye potensielle brannfarer gitt)kobla lys å alt det der tilbake til det orginale og plutselig så virka alt av lys igjen.
Så var det å justere opp litt dører å panser så det så ut som dem passa i høla sine,vart 10 ganger bedre å se til.
Neste prosjekt blir å gjøre et forsøk på litt elvinduer og div låsemekanismer :) Rent teknisk tar jeg tilslutt var planen.
Blir nye bremser rundt,sikkert noen foringer å men det får jeg ta når den henger i bukk.

Utvendig kommer bilen til å endres fra det gammle 90 talls looken til tilnærmet orginal,så vis noen vil ha sideskjørt bakfanger å en litt rassert frontfanger så kom å hent :)

Bilder kommer litt senere :D

sikkert mange som kjenner til denna balja fra før så kom gjerne med info å bilder :)
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Prosjekt bruksbil Vr6

Post by Sigurd »

Gratulerer med corrado. Det bruker som regel å være litt å pusle med på disse bilene. Det er bra at du vil bygge den
tilbake til mer orginal stand. Sleng ut noen bilder etterhvert :)
Corrado G60
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Prosjekt bruksbil Vr6

Post by BlackDragon07 »

Grattis med kjøp av corrado :D
Black Pearl hadde en tråd her inne, du finner sikkert mange bilder i den tråden.

Hyggelig å høre at du ønsker å sette den tilbake i orginal stand :D
I følge Top Gear så vil vr6`n bli et ikon blant veteranbiler i orginal stand, og nå er det bare 5 år til første corrado blir veteran :shock:

Uansett sleng gjerne ut noen bilder underveis :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
nbnilsson
Posts: 20
Joined: 20 Jun 2008, 03:41

Re: Prosjekt bruksbil Vr6

Post by nbnilsson »

Denne er alt gjort for mye med til å få den i orginal stand,Vill å tro den er ombygd til vr6 i sin tid siden den har 4 bolt understell men står 2.9 i vognkortet(men det står ingen ting om ombygging),er også innsveiset audi 80 dørhåndtak å flytta speil(en helt grei mod syns jeg da) men fangere liker jeg best orginal,og om det skal være sideskjørt så skal de ha samme rette formen som kanalen :)
Jeg kjøpte vel denne for å ha en corrado å ræse rundt i til den andre corradoen min blir kjørbar igjen da(et påbegynt prosjekt som snart har stått i 10 år) :D

Tråden har jeg lest her på forumet, også funnet noe på bilforumet :)
nbnilsson
Posts: 20
Joined: 20 Jun 2008, 03:41

Re: Prosjekt bruksbil Vr6

Post by nbnilsson »

bilde tatt rett etter henting
bilde tatt rett etter henting
Første bilde som jeg tok av bilen
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Prosjekt bruksbil Vr6

Post by Oekern »

Gratulerer !
De dørhåndtakene kler bilen såå mye bedre enn de orginale.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply