Kaje`s 16vt prosjekt

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Liten uppdate.

Har fått alt av deler jeg trenger nå, men pga. sjukdom å snart lakkering av golfen blir det lite tid til corradoen fortia.
Det som gjenstår er å bytte ventilstyringer og ventiler på insugssia å sette sammen allt så er det igrunn bare å starte håper jeg.


Tenkte å lakke golfen (2`er) i en skikkelig rødfarge, hva mener dere om matt svart panser til det? Satte forresten corradofelgene på golfen nå, blei igrunn ganske stili, men subber litt foran så når jeg ska lakke må jeg kutte ut litt av buene, det blir ikke synlig siden jeg ska ha på bredder uansett.

Ett bilde av kjerra.
Image

Litt info om bilen:
86.mod med 1.8l bensin som har rulla 340 tusen
Har satt på 90 fangere, 90 dører, clean bakluke, senka 60/40. Videre planer er som sagt lakk, å hadde vert krem med bredda stålfelger, 9x14 i matt svart:D Å etter hvert en litt friskere motor.
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Da er jeg ferdig med golfen, så da blir corrado skruing frammover!
Satser på å få fiksa toppen til uka.


Ett bilde av golfen etter lakk:)

Image
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by Oekern »

Ser ut til at den ble meget pen!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Liten update.

Fikk henta toppen i dag, så da var den i orden igjen. Ventilstyringene hadde klart seg faktisk.
Kila på kamhjule hadde fått seg en trøkk så bestilte nytt i dag, eneste som gjenstår nå er å fikse skruehøla til vannflensen i forkant av toppen (alle 3 boltene er knekt)
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Driver å monterer nå, men sliter noe jævelig med å få trøkt fuelrailen ned på dysene, noen tips der? har nye o-ringer som jeg har smurt med olje, men får det ikke til. Å hva slags plugger anbefaler dere på turbo prosjekter? å på det g60 gassspjelde er det ett spjeld på unersida, retur fra kompressoren eller noe? den må tettes sant?
1992 Corrado g60 16vt
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by Polo Classic »

Plugger Bosch FR5DP0R, Audi S2 plugger

Hvilken fuel rail var det du hadde?

På retur fra gasspjeldet setter du dumpventilen
Last edited by Polo Classic on 08 Jul 2010, 19:41, edited 1 time in total.
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Takker. Er ikke helt sikker, står ikke noe på det, kan ta ett bilde av det i ettermiddag, jeg klarer å trykke på dysene en og en når dem er ute, men ikke alle samtidig når dem sitter i innsuge.
1992 Corrado g60 16vt
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Hvilken tippel på gasspjeldet skall den slangen fra hjernen sitte på?
1992 Corrado g60 16vt
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by ildmar »

Hvis jeg ikke husker helt feil så skal den på den lille som er lengst til høyre når du sitter inni bilen... hvis du skjønte?
(altså lengst til venstre når du står forran motoren, på baksiden av insuget) :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Da har jeg fått på fuel railen å ic`en så nå venter jeg kun på reimhjulet, hvor mye ska jeg stramme reima egentlig? har ikke noe måleverktøy, men finns vell en tommerfinger regel? Å hvilken olje anbefaler dere? helsyntetisk? halv? 10-40? 20-50?


Forresten, noen som kan anbefale en bredbåndslamda? burde jeg kjøpe med display til å ha inni bilen, eller sån man kan koble til pc`en?

Å går det an å fjerne org. lamda å kun bruke bredbånden om jeg kobler til den i stede? eller er ikke det noe vits?
1992 Corrado g60 16vt
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by BlackDragon07 »

Kan desverre ikke svare på annet enn at det har blitt anbefalt helsyntetisk castrol 10w-60 olje her inne.
Skal selv skifte olje nå og da tenkte jeg også at jeg skulle prøve den. Har ellers brukt castrol 10w-40.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Trur jeg går for Prosport sin, bra pris på den også, noen som veit om norsk forhandler av dem?
1992 Corrado g60 16vt
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by Polo Classic »

har ikke så mye å si om du bruker bblambda eller vanlig, så lenge du kobler bredbåndslambdaen slik at hjerenen får maks 1 volt på lamba (bredbånd bruker 0-5v, vanlig 0-1v)

Bruk helt vanlig syntetisk olje. Er jo ikke noe super-duper high tech maskin maskin. Tregner ikke å kaste penger ut av vinduet
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
kaje
Posts: 61
Joined: 06 Dec 2009, 19:05
Location: hallingdal

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by kaje »

Du har ikke noe billigere alternativ til di s2 pluggene? Nesten tusen kroner for 4 stykk jo:-P mener å ha lest at mange bruker ngk etterelanna...
1992 Corrado g60 16vt
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Kaje`s 16vt prosjekt

Post by Polo Classic »

kaje wrote:Du har ikke noe billigere alternativ til di s2 pluggene? Nesten tusen kroner for 4 stykk jo:-P mener å ha lest at mange bruker ngk etterelanna...
kan se om jeg har noen liggende til en god del lavere pris ;)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Post Reply