Silver Bullet

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Silver Bullet

Post by GKB »

For de av dere som også er medlemmer av VACN er bilen ikke ukjent da jeg har en "velfylt" tråd også på det forumet. Grunnen til at jeg sier "også" er fordi jeg ikke skal la denne tråden bli forbigått, men fylle den opp med info og oppdateringer fortløpende.

Bilen er originalt en burgunderrød 1989 G60 som ble importert fra fødelandet Tyskland i 1997 av en østfoldsk herremann med god smak. Corradoen hadde da rullet på Autobahn noen kilometer og blitt godt ettersett - noe man kan se utifra serviceheftet.
Etter å ha ankommet landet gjennomgikk bilen en relativt stor forandring utseendemessig, deriblant ny lakk (Mercedes satin silver), skreddersydd rustfritt 2,5" eksos med "dieselstuss" på 3" og ymse plast (RS-fanger, lyktelist og emblemfri grill, Rieger sideskjørt, cleanet bakluke og frontleppe ble bakleppe. ). Senk 80 mm på korte Bilstein dempere, 9*16 Borbet A med Falken 215/40. Har sikkert ikke fått med meg alt, men noe av dette er å lese i Bilsport nr 4 fra 2000:

Image

Image

G60'n ble turbokonvertert og deretter solgt, fortsatt med sete i Østfold. I 2005 ble bilen avskiltet, muligens pga uheldig turbokonvertering (tror jeg? Jeg vil ikke spekulere) og har nå gjenoppstått med en heftig VR6 under panseret, donert fra en Passat 2,8l AAA OBD1 92-mod med omtrent 200' på telleren.
Det beste av alt - den er min!

Planer fremover:
- koksgrått delskinnsinteriør som blir "modifisert" med sort alcantara
- "soting" av frontlykter
- Pioneer spiller og ok høyttalere på originalplasseringene, samt en liten sub
- bytte av alle slanger i motorrommet, komplett kit med sorte Samco-slanger ligger og venter
- Samco Sport konfilter
- NGK plugger / Neuspeed pluggkabler
- Sachs clutch
- VR6 spindler/hjullagerhus (5*100) og større bremser
- nye motorfesteforinger samt foringer i for- og bakstilling
- kvassere kam (268)
- porting av innsug
- peloquin diff
...og selvfølgelig den beste pleie Silvern kan få

Her er noen bilder tatt da jeg hadde min første kosehelg med Silvern (på prøveskilter):

Image

Image

Image

Fredag 28.03 fikk bilen endelig skilter igjen! (Jeg får aldri nok av denne stussen gitt!)

Image
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Mouh »

Stunning ! ;)
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by ASD »

Hei og velkommen i klubben. :wink: fin bil 8)
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Silver Bullet

Post by Kristaafa »

Endelig :) Velkommen til "oss" Gry, gleder meg til å se flere updates på denne utover i året...
Image
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Silver Bullet

Post by Splintre »

Å se der! Nydelig bil det =)
Så den stod til salgs på Autodb for en god stund siden. Siklet mye over den der, før jeg fant ut at jeg skulle ha med en Corrado til =)

Flott vogn :mrgreen:
Sigg?
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Re: Silver Bullet

Post by Feijk »

Ssstrøken bil ;)
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Silver Bullet

Post by Kisseg60 »

gal bil! og like like ille kvinnfolk :shock:
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Silver Bullet

Post by jon »

en lekker "kjendis" av en corrado dette!

ikke har du sliti ut bladet heller?? :mrgreen:
Kid-Rado!
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Eirik »

Likte denne jeg! Bråker gjør den og! Hehe. Sikkert fler enn meg som husker drønnet i parkeringshuset når hu starta opp bilen! :mrgreen:
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

He he...! Takk, alle sammen :D

Bråker gjør den ja, nesten så jeg vurderer å gjøre et eller annet med eksosen slik at duringen i hodet ikke vedvarer lenge etter leggetid :P

Har fått bukt på den verste fuskingen i dag. Det viste seg faktisk å være overslag på ene tennpluggkabelen så den ble kjapt byttet. Resten blir byttet når jeg er hjemme igjen fra sjøen medio april (som er sååå lenge til!).

Jon - Bladet lever ennå :wink:

Christian - You aint seen nothing yet! Mohahahaha.... :lol:

Atle & Cato - Kvalifiserer jeg til stooor blå skrift i signaturen eller? He he...
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by ASD »

GKB wrote: Bråker gjør den ja, nesten så jeg vurderer å gjøre et eller annet med eksosen slik at duringen i hodet ikke vedvarer lenge etter leggetid
I følge min kone hjelper det å slå av eller ta ut batteriene av "den" som ligger under hode puta :lol: :wink:
GKB wrote:Atle & Cato - Kvalifiserer jeg til stooor blå skrift i signaturen eller? He he...

Ja det gjør du 8) om du ikke jugde på alderen da :roll:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

ASD wrote: I følge min kone hjelper det å slå av eller ta ut batteriene av "den" som ligger under hode puta :lol: :wink:
Hehehe!!
ASD wrote:Ja det gjør du 8) om du ikke jugde på alderen da :roll:
Ljuger da ikke om sånt? :shock:
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Mor er endelig hjemme fra sjøen igjen og litt er blitt gjort :D

Flate senterdeksler er satt på, og det tar seg utrolig bra ut!

Image

Bilen har også fått en aldri så liten facelift innvendig. Jeg tok delvis ut det gamle interiøret først og gikk grundig gjennom bilen med både støvsuger og klut. Deretter fikk det nye (brukte) delskinnsinteriøret seg en real omgang før det ble montert. I og med skinnet er koksgrått passer det meget godt inn i bilen, da plasten innvendig (dash, dørstolpetrekk osv) har nøyaktig samme farge.

Image

Image

Jeg har tidligere bestilt og mottatt 5m x 1.4m med mørkegrå alcantara som jeg hadde tenkt å få sydd inn i midtdelene i stolene der det er rutete stoff nå. Men etter å ha sjekket fargen ser jeg jo at det blir fullstendig kræsj i og med koksgrått har brunt i seg og da blir den mørkegrå alcantaraen dessverre for blå imot. Beholder derfor stoffet slik det er fremover og selger alcantaraen til den som måtte være interessert :)

Flere bilder kommer!
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Silver Bullet

Post by Kisseg60 »

åj åj åj. har du sett.
fine seter der det. :lol:
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Silver Bullet

Post by jon »

B-E-A-UTIFUL! :mrgreen:
Kid-Rado!
Post Reply