Kristaafa's Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

wormy wrote:tørbå? :mrgreen:
Jeg håper da virkelig det, og ikke en eske med murstein :roll: :lol:
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Jaggu var det turbo som kom i posten ja! :)
Fikk tid til en liten runde i verkstedet igår, så nå er innsug og manifold tilpasset.
I tillegg har jeg tatt ut interiør for å fjerne isolasjon. I første omgang fordi jeg må sveise litt i gulvet, men når det i tillegg kjennes ut som at noen har gjemt ei dø bikkje under teppene mine, så var det vel på tide å få det ut. Det skal bråke litt i en ekte racerbil ;)
Kan forøvrig anbefale folk å fjerne asfaltplatene når det er minusgrader, det gjør jobben en del enklere når den bare kan knekkes av i store biter!

Kamera var som vanlig ikke med, men jeg prøvde så vidt å ta noen bilder med mobilen. Skal se hva jeg får lagt over etterhvert.

Men nå er hvertfall arbeidslysta tilbake, så nå er det bare å kjøre på! :D
Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Får håpe du får den på veien til sommeren da :D Selv om det er med turbo :wink: En corrado g-60 skal jo ha en g-lader, men en corrado på veien er dog bedre enn i garsjen :mrgreen:

Få lagt ut noen bilder så vi får se hvordan dette blir :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Ikke de beste bildene, men her er en liten smakebit:

Image

Image

Image

Image

Småtrangt mellom innsug og kompressorhus

Image
Image
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by ASD »

"En mm er nok" :wink: :mrgreen:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Endelig fått montert litt sammen :) Hva slags eksos anlegg har du tenkt å bruke og hvor stort ladetrykk kommer du til å kjøre på?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kisseg60 »

Hehe. se her jah. strøkent.! Gleder meg til å se åssen dette blir når du er ferdig! :mrgreen:
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Oekern »

[quote="BlackDragon07"]Får håpe du får den på veien til sommeren da :D Selv om det er med turbo :wink: En corrado g-60 skal jo ha en g-lader, men en corrado på veien er dog bedre enn i garsjen :mrgreen:

Amen ! :D
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
geewee
Posts: 63
Joined: 04 May 2007, 14:33

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by geewee »

Trangt ja. Blir nok enda trangere mellom aktuatoren og motorfestet :)
Er ikke sikker på om det har mye å si, men tror det kan være lurt å vri "midtre huset" på turboen slik at olje inn og ut blir så vertikalt som mulig. Det har iallefall jeg gjort. Hvilken turbo er det forresten?
No rice...
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

BlackDragon07 wrote:Endelig fått montert litt sammen :) Hva slags eksos anlegg har du tenkt å bruke og hvor stort ladetrykk kommer du til å kjøre på?
Blir det samme Simons-anlegget som står på, med custom downpipe tenker jeg. Ladetrykk? Har jeg ikke rukket å tenke på enda.
geewee wrote:Trangt ja. Blir nok enda trangere mellom aktuatoren og motorfestet :)
Er ikke sikker på om det har mye å si, men tror det kan være lurt å vri "midtre huset" på turboen slik at olje inn og ut blir så vertikalt som mulig. Det har iallefall jeg gjort. Hvilken turbo er det forresten?
Er på langt nær ferdig med tilpassing av turboen, så den skal vendes ja. Turboen skal være en T3-60trim, hvis det som selger har oppgitt av mål stemmer.
Image
User avatar
einsereier
Posts: 171
Joined: 12 Oct 2007, 22:25
Location: mosjøen

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by einsereier »

har du sjekket klaring mot torpedoveggen? ser ut som det kan bli trangt
MK2 GOLF 2.9 VR6 86
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

einsereier wrote:har du sjekket klaring mot torpedoveggen? ser ut som det kan bli trangt
Det er nå denne turboen de alle fleste bygger med, så jeg håper at det skal gå greit.
Image
User avatar
geewee
Posts: 63
Joined: 04 May 2007, 14:33

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by geewee »

Kristaafa wrote:
einsereier wrote:har du sjekket klaring mot torpedoveggen? ser ut som det kan bli trangt
Det er nå denne turboen de alle fleste bygger med, så jeg håper at det skal gå greit.
Er god plass bak der. Det er faktisk såpass at det lar seg gjør å montere uten toppen ute. Kronglete da :)
No rice...
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Kristaafa »

Ikke så mye å oppdatere, driver å vasker litt deler om dagen.
Prøvde meg først i badekaret, men det blir så mye søl, så nå har jeg lagt ned diverse deler i diesel, får håpe de hjelper litt.

Kikket litt på hva som fulgte med i det slangesettet jeg kjøpte sammen med turboen også, og jeg har nok av slanger og fittings. Så fort bunnpannen er ren skal den under kniven for montering av nippel til oljeretur. Regner med at det blir montering av stempler til uka.

Planen var å få bytta ventiltettninger igår, men ventilfjærklemma var akkurat ikke sprek nok til å få fjæra langt nok ned, så da blir det antageligvis gjort i presse hos en kompis til uka.

Tok faktisk noen bilder med ordentlig kamera igår, men jeg har glemt å føre dem over, så de får komme senere.
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Post by Mouh »

dette høres bra ut ;)

god fremgang dette !
*gleder meg til bilder*
Post Reply