Min røde Corrado G60! Nå med Air-ride

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Min G60 Corrado!

Post by Mouh »

BlackDragon07 wrote:
KrissHansen wrote: På sidene du tenker på? Blir sikkert fjernet når bilen skal lakkeres, selv om jeg er litt glad i svart plast på desse bilene :)
Er en fordel å ha de på selv m det kan se penere uten.
En liten time i et parkeringshus og vips bulk :evil:

TADA! problem solved!

http://www.doordefender.no/
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

BlackDragon07 wrote:

TADA! problem solved!

http://www.doordefender.no/
[/quote]

Hehe, tøft! :D
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min G60 Corrado!

Post by BlackDragon07 »

Mouh wrote: TADA! problem solved!

http://www.doordefender.no/
Hehe genial :lol:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

Da har Corradoen begyndt å kødde med meg, og vil ikke gå skikkelig. Motorn starte å går fint på tomgang, og jeg klarer fint å ruse den opp på turtal, men holder jeg den på ca. 2500 litt så begynder den å fuske. Og med engang det blir litt motstand, som når jeg setter den i gir, så vil den stoppe, med mindre jeg tar av på 3000 omdreininger, men den stopper like fort igjen når jeg trykker inn clutchen. Om jeg starter, og den stopper av seg selv ett par ganger vil den ikke starte igjen på en stund.

Noen som har peiling på hva dette kan være? Setter stor pris på svar!
Last edited by KrissHansen on 13 Aug 2012, 22:02, edited 1 time in total.
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

Noen som ha peiling på hva dette kan være?
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

Fixed!
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min G60 Corrado!

Post by BlackDragon07 »

KrissHansen wrote:Fixed!
Hva var galt?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

Noe så enkelt som at ledningen til dysene hadde løsnet :P Men fant også ut i løpet av feilsøkingen, at registeret var feil, og fordeleren var løs... Så nå er registeret rett, og stilte tenningen idag, så nå går bilen som en klokke :D
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Min G60 Corrado!

Post by JohnnyCorrado »

Digg, grattis :D
2001 Audi S4 Avant
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

JohnnyCorrado wrote:Digg, grattis :D
Takk! Var deilig å kunne kjøre Rado igjen :D
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min G60 Corrado!

Post by KrissHansen »

Da har jeg startet på å bytte ventiltetninger, da bilen bruker noe sykt med olje, men det viser seg nå at stempelringene også burde byttes, så dette blir gjort i samme slengen :) Men det viser seg mtp slitasjen som er på motor, at denne har mest sannsynlig har gått mye lenger en det som står på telleren... Det var ikke så kjekt å finne ut...
Har en bekjent fra polen som har jobbet på VW i polen i mange år før han flyttet til norge, som hjelper meg med dette, og vi fant ut at toppen også måtte planes osv, så den blir sendt til polen med en kompis av han polakken. Den vil da bli total overhalt der nede, og satt sammen for en billig penge, og jeg har toppen her igjen om en uke.


Har diverse planer for denne bilen med tiden, så lurer på ett par ting. Om man skal sette inn vr6, er dette så godt om plug n' play om jeg kjøper meg en delebil med vr6 f.eks? Og regner med dette ikke skal være noe problem å få godkjent?
Og når det gjelder Syncro, har jeg hørt at det er kun en i norge som har dette godkjent?
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60!

Post by KrissHansen »

Skal bytte kompressorhjul på G60'n, men trenger en kortere reim. Prøvde å montere det igår men reima ble for slakk. Så lurer på om det går and å bruke ei reim fra en annen motor, eller må jeg evt modifisere strammeren?
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min røde Corrado G60!

Post by BlackDragon07 »

KrissHansen wrote:Skal bytte kompressorhjul på G60'n, men trenger en kortere reim. Prøvde å montere det igår men reima ble for slakk. Så lurer på om det går and å bruke ei reim fra en annen motor, eller må jeg evt modifisere strammeren?
Spørs litt på hva slags ladehjul du skal sette på, men når jeg satte på 68mm på min forrige så kjøpte jeg en litt kortere reim (dynamo reim) og satte på reimstrammehjulet, el hva det het igjen :roll: , på normal måte.
På min første corrado så kjørte jeg med orginal reim og satte da på en liten "kloss" på reimstrammeren for å kompansere for det.

Begge deler funka bra, men det er nok det beste å ha litt kortere reim tror jeg.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60!

Post by KrissHansen »

BlackDragon07 wrote:
KrissHansen wrote:Skal bytte kompressorhjul på G60'n, men trenger en kortere reim. Prøvde å montere det igår men reima ble for slakk. Så lurer på om det går and å bruke ei reim fra en annen motor, eller må jeg evt modifisere strammeren?
Spørs litt på hva slags ladehjul du skal sette på, men når jeg satte på 68mm på min forrige så kjøpte jeg en litt kortere reim (dynamo reim) og satte på reimstrammehjulet, el hva det het igjen :roll: , på normal måte.
På min første corrado så kjørte jeg med orginal reim og satte da på en liten "kloss" på reimstrammeren for å kompansere for det.

Begge deler funka bra, men det er nok det beste å ha litt kortere reim tror jeg.
Okei, takk for svar :) Får se litt nærmere på det.
KrissHansen
Posts: 74
Joined: 10 Jul 2012, 01:33

Re: Min røde Corrado G60!

Post by KrissHansen »

En god stund siden sist jeg var inne på forumet her sist! Og en god del ha skjedd, så skal prøve å oppsummere siste året, og skrive litt om planene det kommende året :D

Solgte ML-hjula, og satset på de BBS hjula jeg fikk med bilen. De ble sandblåst, og pulverlakkert hvite. Det ble også kjøpt inn 4 nye ytterkanter på 2,5 og 3,5", samt gull spikes og røde BBS emblem :) Felgene ble da 9 og 10" brede :)

http://www.youtube.com/watch?v=Qox_wQcqSAc her er en liten film som jeg å brodern laget i nå i høst :)

Bilen ble også foliert matt rød, med 3m 1080 folie :)

Her er noen bilder av bilen fra fjorårets sesong:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Hittil i år er det blitt gjort forskjellig som f.eks: montert luftunderstell, komplett powerflex-foringer i understell, helrøde baklykter, og mer skal gjøres.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Post Reply