Min Red Lady, nå med video!

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Fant en del fuktig støy-filt under teppet i bilen i går... Lurer på om man må ta ut hele midtkonsollen for å få ut teppet i bilen? Noen som kan svare på det? Er det i tilfelle mye mer enn midtkonsollen som må ut? Skulle hatt seg en skikkelig vask:P
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Fikk gjort en del i går all våt filt er fjernet fra gulvet i bilen og passasjersetet fikk seg en omgang med zalo og en varm dusj. Som nytt :D Spørs om jeg må gjøre det med de andre setene også... Får se forskjellen etter det er tørket :)Bilen er på god vei til å bli sammenmontert igjen, var å hentet noen deler fra en donorbil (golf II) på høggern i går.

Slik ser farkosten ut i dag...
Image
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by BlackDragon07 »

En av grunnen til at det kan være våt er at enten så er dreneringen tett ved kupevifta inntaket eller at pakningen der ikke er helt tett.

Anbefaler Autoglym`s interiør sjampo. Den gjorde underverker på mitt oljete og skitne tak. Mulig jeg la ut bilder av det i tråden min.

Uansett så blir det knall :D
Ser bra ut med den sticker`n :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

BlackDragon07 wrote:En av grunnen til at det kan være våt er at enten så er dreneringen tett ved kupevifta inntaket eller at pakningen der ikke er helt tett.

Anbefaler Autoglym`s interiør sjampo. Den gjorde underverker på mitt oljete og skitne tak. Mulig jeg la ut bilder av det i tråden min.

Uansett så blir det knall :D
Ser bra ut med den sticker`n :D
Takk for tipset, ska få tak i den sjampoen! Taket mitt ser for j#¤"#%¤ ut! Tåler taket å spyles da? Virket så "papp" hvis du skjønner hva jeg mener? Lekkasjen stoppet jeg i fjor, kom inn rundt kupevifta, og frontruta faktisk. Så bilen skal være rimelig tett nå. Skal legge nye asfaltplater i dørken nå, så det ikke trekker/holder fuktighet så godt for fremtiden:)
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by Oekern »

Du kan også vurdere butyl matter (som brukes i bilstereoverden) istedet for asfaltmattene.
Fordelen med butyl er at det minsker vibrasjoner og til en viss grad lyd også. Mye tynnere matter også !
Og ikke trekker dem til seg fuktighet.
Hvordan blei det med og få ut teppene ? Jeg dreiv med dette her litt selv om dagen, men kom fram til at det er lurt og ta ut alle teppene komplett (litt væl gode skjøter til og ta opp syns jeg) Sliter selv med og få ut teppe ved midtkonsoll
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Oekern wrote:Du kan også vurdere butyl matter (som brukes i bilstereoverden) istedet for asfaltmattene.
Fordelen med butyl er at det minsker vibrasjoner og til en viss grad lyd også. Mye tynnere matter også !
Og ikke trekker dem til seg fuktighet.
Hvordan blei det med og få ut teppene ? Jeg dreiv med dette her litt selv om dagen, men kom fram til at det er lurt og ta ut alle teppene komplett (litt væl gode skjøter til og ta opp syns jeg) Sliter selv med og få ut teppe ved midtkonsoll

For å være helt ærlig så gidda jeg ikke ta de ut... Jeg tar en side om gangen og bretter opp matta bare:P Lettvindt, men det funker. Siden dørken var ren og fin under alt dritten...
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

DEt går fremover med bilen. Ny golf CL leppe er montert gule glasskapsler er montert inn i de orginale hovedlyktene (godt å ha orginale lykter på bilen igjen). Seter og teppe er renset og fint:) Renset taktrekket også... dusjet det i zalo-vann spylte det med varmt vann i dusjen og vips, så det ut som nytt. Helt utrolig. Skal legge ut bilder senere. Utrolig at det er mulig for mitt var skikkelig skittent!!! Nå er det bare å begynne på understellet og få bilen ferdig og EU godkjennt... plasma instrumentskiver og chrom ringer til dash er bestillt, så blir det en oppgradering der også... Samt røde tall i LCD displayet :D

Slik ser fronten ut for øyeblikket:
Image''

Her er et bilde av taktrekket etter en vask med zalo-vann:)
Image

Monterte taket igjen i går med ny takluke i glass. Oh happiness :D
Last edited by ErikG60 on 01 Feb 2012, 08:32, edited 1 time in total.
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Min Red Lady

Post by chris10an »

Ser bra ut:)
likte også den løsninga med frontleppe;) cl leppe fra golf 3 du har brukt? åssen passet den på sidene og sånn?:)
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

chris10an wrote:Ser bra ut:)
likte også den løsninga med frontleppe;) cl leppe fra golf 3 du har brukt? åssen passet den på sidene og sånn?:)
Cl leppa er ca 10 cm for bred og så er formen på sidene litt annerledes. Men med varmepistol og en blekksaks fikk jeg formet den akkurat slik jeg ville:-P
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Min Red Lady

Post by Kisseg60 »

leppe fra golf 3 ja. det var kult.
Vr6 leppe kunne kanskje blitt litt kult.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min Red Lady

Post by Oekern »

Det taktrekket blei veldig bra ser det ut for !
Men, er ikke "plata" veldig tynn, tenker på at om man er litt uheldig så kan vel vannet ødlegge den ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Oekern wrote:Det taktrekket blei veldig bra ser det ut for !
Men, er ikke "plata" veldig tynn, tenker på at om man er litt uheldig så kan vel vannet ødlegge den ?
Plata tålte godt å bli vasket den;-)
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

Søkte tilfeldigvis på Corrado på finn.no/torget i dag og ser at det er et firma som selger plater til å montere under motor på corrado. Noen som har prøvd disse? Eller så har det vært en rolig bilhelg, satser på å gå på med stor iver igjen i dag. Eneste som er gjort i helgen er å sette inn gule pærer i alle lykter foran :) Har gult xenon kit liggende, til hovedlyktene, men tenker det er greit å få bilen gjennom EU kontrollen for de blir montert:) Legger ut bilde ev lysene etter hvert. Synes Rød corrado ser ekstra sint ut med gule lys... Lurer også på å modde girspaken og få satt på en slik Audi TT sak. Ser veldig stilig ut, men vanskelig å finne de i gummi, selv på ebay...
Synes det ser så bra ut med denne modden:
Image
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Min Red Lady

Post by JohnnyCorrado »

Jeg har en girstang + "pose" til TT liggende... har ikke bestemt meg for om jeg skal selge den enda, men kan si fra når jeg har det ;)
2001 Audi S4 Avant
User avatar
ErikG60
Posts: 175
Joined: 05 Oct 2010, 13:33

Re: Min Red Lady

Post by ErikG60 »

JohnnyCorrado wrote:Jeg har en girstang + "pose" til TT liggende... har ikke bestemt meg for om jeg skal selge den enda, men kan si fra når jeg har det ;)
Er interessert i bare posen og den aluramma jeg. kan vel bruke den orginale stanga vel?
SUPERCHARGED CORRADO G60
Image
Post Reply