Gunnar's Corrado G60 Lysholm

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by BlackDragon07 »

Litt sent, men grattis :D
Kjør pent 20-30mil så er du i hvertfall litt mer sikker :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

Image

noen som har forslag til hvordan jeg skal få inn en dingsen til oljetrykksmåleren?
filteret har bare et par mm å gå på :S
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

hei igjen.. går fryyktelig seint dette her. men får tatt et skippertak av og til.. har dratt alt fra hverandre og satt i sammen igjen sikkert 4-5 ganger, om ikke mer..! starta bilen idag, sveiv veldig bra, tikking forsvant da den ble varm.. framgang!

såååå gikk det "skeis", bildene taler vel for seg selv..!

Image

Image


så da må jeg plukke fra hverandre greia igjen.. menmen :-p

her kom olja ut denne gangen:

Image

håper å få fiksa dette løpa av helga, vil snart ha skilter..!

fått satt mesteparten av interiøret

Image



smålig rustne bremser :-)

Image

chiao!
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

godt å se at det jobbes litt her og der :D
trist med oljelekkasjen. jeg lurer på om min også faktisk lakk litt der, eller om det bare var "søl" etter at jeg demonterte/monterte. det finner jeg nok ut etter at jeg har plukket og og bygget opp motoren igjen :roll:
2001 Audi S4 Avant
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

hehe. kjører rundt i en sliiten honda civic.. så lengselen er stor! men sliter med motivasjonen pga all motgangen jeg får. men det går vel over :-D skal ut i morra å demontere igjen. så får se hva som skjer videre :-) tror nok jeg har vært litt sløv med å stramme akuratt der tror jeg.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by BlackDragon07 »

Arbeidsbil må man ha når man har corrado :lol:
Motivasjonen er noe som går litt opp og ned når man har en slik bil, men drømmen om perfeksjon har vi vel alle :mrgreen:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

Skal oljeretur ha struping eller fri flyt? Hos meg er den strupa på samme måte som olje inn. Tror dette er problemet som skaper lekkasje..
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

gunnaar wrote:Skal oljeretur ha struping eller fri flyt? Hos meg er den strupa på samme måte som olje inn. Tror dette er problemet som skaper lekkasje..
min er ikke strupet i allefall. kan du ta et bilde av den?
2001 Audi S4 Avant
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

jeg borra opp strupen, å nå er alt bare velstand! veldig bra! framgang gir motivasjon!
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

gunnaar wrote:jeg borra opp strupen, å nå er alt bare velstand! veldig bra! framgang gir motivasjon!
:mrgreen: :D 8) sweet!
2001 Audi S4 Avant
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

hatt min første kjøretur idag!! :-) alt virka og hørtes bra ut.. føreløpig..! noen som vet hva oljetrykket bør ligge på? lå rundtom 1 bar når jeg kjørte.
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by Kisseg60 »

så kult.!
Det varierer litt hvor varm motoren din er.
Men ved en driftsvarm motor og en motor i god stand (det har mye å si det også) så ligger oljetrykket på ca
1 bar og opp til 2 bar ca. Men ved litt turtall bør det øke. opp mot en 2-6 bar ved 3-4000 omdreininger.
(nå gravde jeg langt bak i arkivet, så si fra om jeg er helt på jordet.!)
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

okei. nå hadde ikke jeg akuratt så mye turtall, holdt me under 3000 som dere fåreslo de første 30mila :-)
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

Image

beklager dårlig mobilbilde.

har sagt ifra oss lokalet vi var i, så jeg stjeler litt garasjeplass hos foreldrene mine, satse på eu-kontroll og skilt neste uke om alt går i orden, noen som jeg har på følelsen at det ikke gjør :P som vanlig.. frontfangeren har som dere kan se fått litt medfart pga en pålimt rsfanger. den skal fikses med tidne rekner jeg med :-)
skal på med prøveskilt i løpet av uken for å testkjøre litt.
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

huffåhuff. nå har radoen min stått på verksted i snart 1 mnd, å dem klarer ikke fikse avgassene på den, sviver høyt på turtall, så faller den ned igjen, sviver veldig ujevnt. noen som har vært borti noe lignende som har noen tips ?
Post Reply