Gunnar's Corrado G60 Lysholm

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

Heisann. Har da anskaffet min første corrado :) en 89mod g60, har ikke vært starta på 2 år, rulla 208 000km
Lysholm var ikke satt i da jeg henta bilen, men ting begynner å komme på plass.
radoen har sort skinninteriør. coilovers, felger og ratt er oppført i vognkort :)
veldig lite rust, men trenger helst ny lakk.


Image


Mvh

Gunnar 8)
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

sitter fast noen plasser her med den lysholmen.

en slange som går fra hjernen som skal til gassspjeldet, i boka mi står det at slangen MÅ ikke forlenges eller forkortes.
hva kan gjøres? :?

Image

Image

OG ISV'en. kan noen fortelle meg litt mer om den?:p

Image

takker for alle svar!
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

hei!

hvis den slangen er vacuumslangen fra ECU'n til innsuget, så SKAL den være nøyaktig 1000mm (med mindre du har en veldig tidlig utgave, det har blitt sagt at noen tidlige utgaver skal ha 900mm slange).

ISV'en går normalt koblet på returrøret til G-laderen (som du nå har rutet inn i Lysholmen, ut i fra hva jeg kan se dersom ikke den lille slangen ut fra kompressoren din er til oljeretur eller ånding?).
skal du ha den åpen, sånn du har den nå, så anbefales det å sette et lite åndefilter på den.
alternativt kan du rute den inn på trykksiden/røret fra IC til innsug, da dette skal gi litt mer ladetrykk.

desom du søker litt på forumet finner du sikkert ut mer, dersom du lurer på noe annet.

JC
2001 Audi S4 Avant
mrrogne
Posts: 78
Joined: 23 Aug 2010, 00:06

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by mrrogne »

ka skjer om man korter ned den slangen fra ECU til innsug da? :P har muligens gjort det :P hehe
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

thanx, men hvordan i alle dager skal jeg få det til ? den er ikke lenger en den viser på bilde.. ;p
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by Sigurd »

Fin bil du har kjøpt deg med mye gromme deler. Sikla litt selv på å kjøpe denne for å få bremsene og interiøret :)
Corrado G60
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by BlackDragon07 »

Velkommen i klubben :D
Bilen så ut som fint utgangspunkt.
Har du tenkt på å style den eller gå for orginalt utseende?
Nok en lysholm i klubben :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

har meget lyst på ca samme look som ron hadde på den hvite, men jeg får se :)
bare håpe jeg får det til.. står litt fast.

alt går vel bra til slutt =)
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

vedr. forkorting av slangen, så vil bilen etter all sannsynlighet ikke gå som den skal pga feil verdier fra innsuget. PoloClassic er rett mann å spørre om eventuelle konsekvenser her. følg slangen hele veien til ECU og se at den ikke ligger buntet opp noen plass.
alternativt kan du ta den av og måle den for å se om den har blitt kappet før du kjøpte bilen.
2001 Audi S4 Avant
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

ja det får bli noe sånnt :) takk!
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

tenkte ikke over problemet med slangen før nå. du har jo flyttet spjeldet pga lysholmen? :oops:
hør med Mouh på forumet her hvordan han løste det, mener han også har spjeldet ved filteret. nå har han riktignok 16V og litt annet stash.
du ha spjeldet der? ser ut som du bruker mesteparten av silencer kit'et. det er ikke et alternativ å flytte spjeldet til bake til original plassering?
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by Mouh »

spjeldet må sitte der du har satt det, men det du gjør er å blende det opprinnelige uttaket til vakumslangen på spjeldet,
så henter du ut det vakumet du trenger rett ut fra innsugsmanifolden
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

flott! takk :) må få tak i kortere reim nå, så satser på oppstart snart :D
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by JohnnyCorrado »

kult! hvor stort ladehjul kjører du med/hva satser du på å lade?
jeg skal også bare gjøre noen småtterier med min, så blir det oppstart her og:D
2001 Audi S4 Avant
gunnaar
Posts: 83
Joined: 03 Mar 2010, 19:11
Location: Ålgård

Re: Gunnar's Corrado G60 Lysholm

Post by gunnaar »

tørr ikke si noen ting, da jeg selv har veldig lite peiling :D
Post Reply