originalt luftfilterboks eller KN filter

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

originalt luftfilterboks eller KN filter

Post by _DENON_ »

Hva er å anbefale egentlig til corradoen... Jeg har kjørt med KN filter en stund og den lager en del mer lyd med det enn det originale luftfilterboksen gjør. Tenker på laderen, et kn filter satt inn med luftfilter olje er det bedre for motoren? eller hva mener dere om dette. Satt inn det originale luftfilteret igår, likte lyden mye bedre når man kjører vanlig men fikk ikke den kule pipe lyden fra laderen så godt da.


fra min coil i bilen. en grønn ledning går inn på den siden av coilen det står - på og den svarte på +??? trodde alltid svart var minus jeg da men????

sliter med at bilen hopper ved gasspådrag enda og vil gjerne få dette i orden .....

på mitt fordeler lokk så er det en kabelsko klemme på siden av lokket. ved motor rommet mitt er det en ledig ledning som bare er stripset rundt i en bunnt med kjørelys plugg rett ved fordeleren og det ser akkuatt som om den skal sitte på kanten av fordeleren??? kan det stemme?? kanskje dette skaper problemet mitt ang juksing ved gasspådrag, spess ved lav fart i 2 gir og 3 gir og jeg da tråkker gassen i bånn, da kveler motoren seg omtrendt og plutselig så kommer den som et skudd....

sliter med å finne feilen jeg please hjelp meg ;(


snufs
Terje Henriksen
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Re: originalt luftfilterboks eller KN filter

Post by Feijk »

sjekk kabelene inn ,på coilen, skjer av og til på min bil også, og da bare tar jeg borti ledningene til coilen, så fungerer det igjen, dårlig kontakt tenker jeg..bare en ide..
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

Re: originalt luftfilterboks eller KN filter

Post by _DENON_ »

hmmm dårlig kontakt på coilen høres vel litt drastisk ut. da hadde jeg nok merket det oftere isåfall. bilen kan fuske når jeg gir max gass på pedalen, da kan den fuske dvs at den bremser ned på en måte for så å hakke og komme igjen, drit irriterrende problem.....har mere tro på andre ting jeg da men. kanskje det rett og slett er bensintrykksregulatoren som er drit... at den enten får for mye bensin eller for lite ved pressing av motoren???eller kanskje dysene?

er nytt fordeler og rotor så tror ikke det er dette...og nytt luftfilter, nye tennplugger og tennpluggledninger og nytt bensinfilter.tja kan være så jævla mye egentlig

kan være tenningsfeil altså justere tenningstiden og det kan være luftmengdemåleren. har sjekket vakumslanger og de ser bra ut.


hadde vært drit gøy og få orden på dette snart.....
Terje Henriksen
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Re: originalt luftfilterboks eller KN filter

Post by Feijk »

De gangene det har skjedd på min så merker jeg det bare når jeg gir full gass, men bare en ide....
Men sant det du sier, kan være så mangt :)
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: originalt luftfilterboks eller KN filter

Post by Polo Classic »

K&N, nytt orginalfilter, Jetex eller Kingdragon filter i orginalboksen gir mer effekt enn et konfilter uten skikkelig skjerming
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Post Reply