Problemer med spenning til coilpack vr6 uten bypass

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
Christerk
Posts: 9
Joined: 15 Jul 2015, 22:38

Problemer med spenning til coilpack vr6 uten bypass

Post by Christerk »

CORRADO Vr6 2,9 95mod "tenningsproblemer"

Noen som veit hva den der boksen rett under håndtaket til å åpne panseret er for noe?

Sliter jo som sagt med å få ledningsnett i orden.

Det er en rød ledning som er koblet en sort/blå ledning bak på sikringspanel...derfra går denne inn i motorrom og inn på + på coilpack.
Jeg starter bilen...om jeg løsner denner røde ledningen som er koblet på her...så stopper bilen..null gnist.

Når jeg setter denne ledningen tilbake inntil den sorte + til coilpack så klikker det i rele 53 i sikringsholder og i en magnetventil ved høyre side i motorrom.

Men uten denne ledningen koblet til + til coilpack så starter ikke bilen.

For meg da så virker det som at tidligere eier har koblet strøm utenom til coilpack fra annet rele som gir strøm ved tenning "på".
Men slik vil jeg jo ikke ha det...

denne sorte ledningen som også er + til coilpack går fra coilpack og inn i ett ledningsnett som går ned i en svær kontakt som går inn i en styreboks ellerno inni bilen rett under håntaket til å åpne panser.

altså uten denne ledningen som er jalla på så kommer det ikke signal til coil ved tenning "på" at den skal gi strøm til plugger.

noen tips her?
Attachments
Hva er denne boksen?! Ledninger fra bensinpumpe og coil går hit?!
Hva er denne boksen?! Ledninger fra bensinpumpe og coil går hit?!
Her ser dere hvordan den røde er koblet på annen ledning for å gi strøm til coilpack. Sort/blå er ledning til tuta tror jeg
Her ser dere hvordan den røde er koblet på annen ledning for å gi strøm til coilpack. Sort/blå er ledning til tuta tror jeg
Her ser dere hvordan ledningen er koblet på i motorrommet
Her ser dere hvordan ledningen er koblet på i motorrommet
Post Reply