Stereo i Corrado

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

CorraDon
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2005, 19:18
Location: Lillestrøm/Sarpsborg

Stereo i Corrado

Post by CorraDon »

Vet ikke om jeg la dette i riktig forum, men hvis det er feil så får moderatorene flytte det... Tenkte å høre litt hva folk har puttet av anlegg osv i corradoen sine, dette for å få litt inspirasjon + morro å se hva andre har gjort... Selv så har jeg bygd om til custom doorpods, innebygd tv i midtkonsollen, samt bygd i bagasjerommet. Bagasjerommmet var så å si ferdig, da jeg fant ut at jeg skulle bytte forsterker og basselement;) Hehe.. Så da er vi tilbake på scratch, å lurer egentlig litt på hva jeg skal gjøre...
User avatar
Raised
Posts: 90
Joined: 10 Nov 2006, 06:58
Location: Sweden
Contact:

Re: Stereo i Corrado

Post by Raised »

CorraDon wrote:Vet ikke om jeg la dette i riktig forum, men hvis det er feil så får moderatorene flytte det... Tenkte å høre litt hva folk har puttet av anlegg osv i corradoen sine, dette for å få litt inspirasjon + morro å se hva andre har gjort... Selv så har jeg bygd om til custom doorpods, innebygd tv i midtkonsollen, samt bygd i bagasjerommet. Bagasjerommmet var så å si ferdig, da jeg fant ut at jeg skulle bytte forsterker og basselement;) Hehe.. Så da er vi tilbake på scratch, å lurer egentlig litt på hva jeg skal gjøre...
Jag planerar att bygga i bagasjerommet men även jag
søker inspiriation inför 2007 bygg!

Har kørt min bil utan stereo sedan inkøp och tänkte ta tag i
stereo nu i vinter!

Bilder är ett måste!!

CorraDon Har du någon bild på midtkonsollen? Funderade på en DIN stereo men aldrig byggt i glasfiber och ingen som vill göra det åt mig för en peng.
Image
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen - Sean Connery
CorraDon
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2005, 19:18
Location: Lillestrøm/Sarpsborg

Post by CorraDon »

Jepp, har bilder, men serveren min er nede for øyeblikket! Fått noe mail at jeg skal få mer svar om det i løpet av dagen, så bilder kommer;)
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Har satt inn en 15" magnat basser og en femkanals planet audio forsterker...Se bilder av dette på forumet "Corra Mi"..
Diskantene skal bygges opp snart,og lurer littpå og sette i ny 15" basser, dobbeltspola, med en monoblokk også...får sjå hva fremtiden sier :P

Mvh Fredrik
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
CorraDon
Posts: 18
Joined: 07 Dec 2005, 19:18
Location: Lillestrøm/Sarpsborg

Post by CorraDon »

Noe av det anlegget jeg har, vet ikke helt hva som skal inn, men men:

Alpine type X 5" frontsett
Peerless definition 5" til bagasjerom
Dynabel 9410 10" basselement, men ser ut til at jeg bytter dette til 2 stk Visonic 12" i kasse
Vibe VP2 forsterker til frontsett 2 kanaler(?)
Soundstream Da Vinci 7 kanaler
Planet Audio 5" skjerm
Phoenix Gold 100 A automatsikring
Div. Audiophile, Monster og PG-kabler...

Vet ikke helt hvordan det skal gjøres, setter nok ikke inn Da Vincien, men bytter nok mot en grommere spiller... Kommer tilbake med mer updates...
User avatar
Haakon
Posts: 75
Joined: 02 Dec 2005, 15:12
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Haakon »

Flyttet denne over til "Corrado Generelt" så lenge. Lyd & Bilde er vel egentlig beregnet på å legge ut bilder og film :wink: Mouh og jeg skal se litt på kategoriene i løpet av desember og prøve å få dekket alle mulige temaer...
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

jeg har bare en kjedelig sony spiller. no 5" i dørene og relativt bra 6x9 i hatthylla. har cd-veksler og en forsterker til å drive 6x9ene og den stakkars 10" subben.

Men nå har jeg kjøpt meg 2 10" til i kasse med en forsterker til å forsyne de med power og har planer om å bygge litt baki der. men litt pleksiglass å blått lys å sånn. det tror jeg blir ganske bra.
Tenkte jeg skulle bytte ut spillern med en dvd/cd spiller med skjerm.
Må vel bare spare litt penger så blir det nok bra.
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

jeg har en sony cd/mp3 spiller (som snart kanskje blir byttet ut), og så har jeg et dali front sett, mellom tonene er monterte i de orginale "hullene :lol: " i dørene og diskanten i dashbordet. så det er ikke synlig at det er byttet med grillene på.

bassen er det cerwin-vega som tar seg av. en to kanals cerwin forsterker (xl 300.2 http://www.cerwin-vega.com/products/mob ... index.html) hvor hver av kanalene driver hver sin spole på suben. suben er en cerwin- vega Vmax 12" ( http://www.cerwin-vega.com/products/mob ... index.html ), som sitter i ei ferdi kjøpt bassrefleks kasse på ca 50 liter.



Image

Image

Image

Image

det trøkker bra (men mye vil ha mer) så jeg drømmer om en sub til og en forsterker til av det samme som allerede har.
Kid-Rado!
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Image

Dette er mitt bagasjerom (ikke jeg som har bygd), har Infinity cs 5.50 komposett foran, "skjult" i orginale hull + en RF 501x forsterker. Denne er litt liten til subbene, skulle gjerne hatt ny, men pengene må gå til hellakering nå :)
Corrado 1.8T
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

Det så ganske strøkent ut det der!
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

JuB wrote: Dette er mitt bagasjerom (ikke jeg som har bygd), har Infinity cs 5.50 komposett foran, "skjult" i orginale hull + en RF 501x forsterker. Denne er litt liten til subbene, skulle gjerne hatt ny, men pengene må gå til hellakering nå :)
så fint ut dette (bare få ryddet litt i kablene da :wink: he he)..


er det ikke noen fler som har bilder av stereo`n sin da??
ASD f.eks?? så antydninger til et riktig så fett anlegg på tyrigrava :P :P bilder bilder!!!
Kid-Rado!
JuB
Posts: 23
Joined: 19 Apr 2007, 22:23
Location: Arendal

Post by JuB »

Har fått festa plexiplata ordentlig nå, fått revet bort plastikken på plate, så det ser litt bedre ut. Skal rydde litt i kablene der ja ;)

Mangler litt i sidene av bunnplata, må kjøpe meg et stykke med 22mm mdf..
Corrado 1.8T
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

Mitt anlegg:

Har lsy til og få sota plexiglass over bak, der hattehylla sto før (Den er nå tatt vekk)
Og så vil jeg trekke om dørkassene i svart skinn, og som sagt, mye vil ha mer så hadde vært artig med 12"...En på hver side av 15"...
Får se hva som skjer, skal pusse opp bilen til vinteren så..

Image
Image
Image
Image
Image
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

Feijk wrote:Mitt anlegg:

Har lsy til og få sota plexiglass over bak, der hattehylla sto før (Den er nå tatt vekk)
Og så vil jeg trekke om dørkassene i svart skinn, og som sagt, mye vil ha mer så hadde vært artig med 12"...En på hver side av 15"...
Får se hva som skjer, skal pusse opp bilen til vinteren så..
ja, uansett hvor mye det trøkker, så venner man seg liksom til det og man synes det blir dårlig igjen på en måte. og da trengs det mer :)
Kid-Rado!
User avatar
Feijk
Posts: 296
Joined: 06 Dec 2005, 15:03
Location: Skien

Post by Feijk »

hehe...sant det..
..:: Feijk .::. 1990 Corrado G60 ::..
Post Reply